Gå til innhold

Hva hadde dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå i permisjon med mitt 2. Barn. Har en stilling på 50%, som innebærer flest kveldsvakter. Tjener heller ikke bra. Min mann jobber kunn kveld. Og tjener over gjennomsnittet bra. Det er mer lønnsomt for oss at jeg sier opp jobben å går hjemme med barna enn at mannen er hjemme med barna de kveldene jeg jobber. Er det dumt å si opp før jeg har funnet meg en annen jobb? Jeg vil finne en jobb som er mer på dagtid eller natt. Får man dagpenger om man selv sier opp?

Anonym poster: 3146686c8fef4bf8f2f2ebd7c038d8a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nå i permisjon med mitt 2. Barn. Har en stilling på 50%, som innebærer flest kveldsvakter. Tjener heller ikke bra. Min mann jobber kunn kveld. Og tjener over gjennomsnittet bra. Det er mer lønnsomt for oss at jeg sier opp jobben å går hjemme med barna enn at mannen er hjemme med barna de kveldene jeg jobber. Er det dumt å si opp før jeg har funnet meg en annen jobb? Jeg vil finne en jobb som er mer på dagtid eller natt. Får man dagpenger om man selv sier opp?

Om du skal si opp før du har funnet noe annet, kommer vel an på arbeidsmarkedet der du bor og hvilke jobber du er ute etter.

Du får dagpenger selv om du sier opp selv, men det er karenetid på 8 uker fra du melder deg(eller sier opp? nå ble jeg litt usikker..) til du får utbetaling av dagpenger.

Anonym poster: d784c59a2f4ad00f43e20d6c9a8644bf

Skrevet

Saken er den at jeg tjener ikke så godt uansett. Å mannen tjener veldig bra,så vi vil ikke lide noen nød. Men,jeg vil jo og må jo ha en jobb.Men,når jeg er ferdig i permisjonen,så er det vanskeligere for oss at jeg jobber kveld,enn hva det har vært. Nesten umulig vil jeg si. I og med at mannen kunn jobber på kveldstid.

Skrevet

Saken er den at jeg tjener ikke så godt uansett. Å mannen tjener veldig bra,så vi vil ikke lide noen nød. Men,jeg vil jo og må jo ha en jobb.Men,når jeg er ferdig i permisjonen,så er det vanskeligere for oss at jeg jobber kveld,enn hva det har vært. Nesten umulig vil jeg si. I og med at mannen kunn jobber på kveldstid.

Da har du vel egentlig svaret ditt - det blir umulig for deg å jobbe kveld.

Anonym poster: 5f9ada825f27e61185a635e2d33cbf16

Skrevet

Hvor lenge igjen av permisjonen??

Jeg ville satt meg ned idag og trålet www.nav.no og http://www.jobbsafari.no/ og sendt ut søknader!

Om det er lenge igjen av permisjonen kan du få napp på ny jobb og dermed si opp din gamle jobb med oppsigelsestiden mens du ennå er i permisjon! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...