Anonym bruker Skrevet 13. mai 2013 #1 Skrevet 13. mai 2013 Hei. Har noen av dere gått bedriftøkonomi årsstudium? Jeg skal ta det deltid over to år, og planlegger å gå økonomi og administrasjon deltid etterpå eller økonomi og ledelse deltid. Hvordan opplevde dere studiet? Og har dere noen anbefalinger ang veien videre når jeg skal satse på ledelse? Hvilke bøker trenger jeg til bedriftsøkonomi? Ønsker gjerne å begynne litt nå selv om studiet starter til høsten. Anonym poster: 8d973d0aed18da0be2bc039f87352e27 Anonym poster: 8d973d0aed18da0be2bc039f87352e27
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2013 #2 Skrevet 13. mai 2013 Bokliste får du ved studiestart og den kan forandre seg fra år til år så du bør vente med innkjøp av bøker til da. Forny mattekunnskapene dine. Formler går igjen både på bed.øk og videre studier og det er gull verdt å ha gode mattekunnskaper. Noen studiesteder tilbyr oppfriskningskurs før studiestart så vil du gjøre noe på forhånd er det lurt. Lei deg en bok på biblioteket og finn ut hva du trenger. Gjør deg kjent med kalkulatoren. De kan brukes til enormt mye om en bare vet hva og nå de kan brukes. Og til sist- ingen skippertak! Jeg jobbet jevnt og trutt under hele bachelorgraden(økonomi og ledelse) og har bare A og B i karakterer. Jeg har som nevnt bachelorgrad og tok mastergrad senere.(siv-øk) For å ta en mastergrad må du ha et snitt på C eller bedre, så viiktig å lese og gjøre det greit så en har den muligheten senere. Lykke til:) Anonym poster: 646bdc0f98e7086836691275bdfdac51
2 nydelige små Skrevet 13. mai 2013 #3 Skrevet 13. mai 2013 Tusen takk for svar=) Det er siviløkonom som er det langsiktige målet. Deler av utdanningen må tas deltid da, så jeg må bruke litt lenger tid på den. Det er noen år siden jeg har hatt matte nå, så jeg må bare begynne litt nå for å friske opp litt. Synes du studiet var tungt? Tenker både på bed øk og øk/ledelse?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2013 #4 Skrevet 13. mai 2013 Det er noen år siden jeg tok det. Jeg tok det på 2 år, nettbasert, i tillegg til full jobb. Pensum er ikke vansklig eller spessielt stort. Du kommer langt med logikk og sunn fornuft hvis du bare lærer noen faguttrykk. For min del var statistikken det vanskligste. Der brukte jeg litt tid på å knekke koden, men når det var gjort var det veldig enkelt. Matten er enkel, men det er noen grunnleggende ting det kan være lurt å friske opp hvis du ikke husker pensum fra vgs så godt. Anonym poster: 4b36b449f7b53474331e1b4c451e635c
2 nydelige små Skrevet 13. mai 2013 #5 Skrevet 13. mai 2013 Jøss, imponerende:) Det er statistikken jeg ser på som den største utfordringen, men jeg har tro på at jeg skal få det til. Jeg må bare jobbe med det jevnlig som du sier, og ikke ta skippertak. Takk igjen for svar. Jeg gleder meg stort til å få satt i gang nå. Det er den store drømmen=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå