Gå til innhold

Klarer du å tenne et bål?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ute i skogen, alene, hadde du greid å holde deg varn gjennom natta med en øks som hjelpemiddel? ;)

Anonym poster: 76e74444175af2f4222ac218a9ffcbc0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg hatt fyrstikker/lighter også så hadde det ikke vært noe problem.

Anonym poster: cfc81df7d1c1145c73114799f1678fa1

Skrevet

Blir vel passe svett av å hugge trær så skulle vel klart det uten noe å tenne bål med også :)

Anonym poster: d97c537f477da03bc99dbfd8d7ca265a

Skrevet

Ja det kan jeg. Slå øksa mot sten og fang opp gnisten med sopp eller med tørrnever. Det kan ta litt tid å få det til, men det er ikke så vanskelig når man har gjort det noen ganger

Skrevet

Hvorfor i alle dager skulle jeg være ute i skogen om natten??

Gjest Antarctica
Skrevet

Fordi det var party der ute! Fargede lykter i trærne, gratis cannabis og dansing i heksesirkel iført togaer (eller ingen ting)! Så er det å få tent bålet og kaste fortidens nederlag på det, symbolisert ved et plagg, en gammel dagbok eller et møbel hjemmefra! Så mer dansing i heksesirkelen, mer fleinsopp, og druidedåp til slutt (involverer hjemmebrygget øl, absinth, blod fra en nyslaktet kronhjort og full nedsenking i et tjern i måneskinnet.) Jippiiii! Den som fortsatt fryser, har danset for lite!

Skrevet

Ja, det kan jeg :)

Skrevet

Fordi det var party der ute! Fargede lykter i trærne, gratis cannabis og dansing i heksesirkel iført togaer (eller ingen ting)! Så er det å få tent bålet og kaste fortidens nederlag på det, symbolisert ved et plagg, en gammel dagbok eller et møbel hjemmefra! Så mer dansing i heksesirkelen, mer fleinsopp, og druidedåp til slutt (involverer hjemmebrygget øl, absinth, blod fra en nyslaktet kronhjort og full nedsenking i et tjern i måneskinnet.) Jippiiii! Den som fortsatt fryser, har danset for lite!

Da er jeg selvsagt med ... innlysende at et solid bål er avgjørende i en slik sammenheng ;)

Når det dreier seg om store begivenheter som druidedåp og heksesirkler er jeg helt sikkert i stand til å mekke sammen et bål.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Har aldri vært, og kommer aldri til å bli en problemstilling. Om jeg noensinne havner på fylla i skogen så drar jeg hjem å sover, og hvis ikke så er jeg altfor full til å bry meg

Skrevet

Ikke uten fyrstikker/lighter.

Men har nå vært speider i mange år så å lage og holde et bål i live skulle jeg klart uten store problemer..

Anonym poster: 5a07fb2cfc13badafdc01881adfaf88b

Skrevet

Eh ja? Kan ikke alle det?

Skrevet

Hehe trodde du mente på vanlig måte med ved og lighter. Neimen ikke sikker på om jeg klarer det engang, er mannen som pleier å ta seg av sånt. :P

Anonym poster: 9ba45fe5061118e0abccc51e9d315116

Skrevet

Ikke uten fyrstikker, tennstål eller liknende, men har jeg det skulle jeg nok klart å få til et bål selv i regnvær tror jeg.

Anonym poster: dbd3f30caf9dfc5680aad201e6f43f9e

Skrevet

Kun med en øks, neppe. Hadde jeg hatt tennstål eller andre hjelpemidler hadde det vært null problem.

Anonym poster: e9bee6b557ccf61ca5730af00ebd9f3b

Skrevet

Kommer aldri til å bli ett problem for meg. Jeg er aldri i skogen og skulle jeg havne der er det mer sannsynlig at jeg har lighter enn øks liksom.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Kan nok komme til å slite litt med kun øks som hjelpemiddel, men med tennstål, eller helst en lighter eller fyrstikker, så hadde det vært null problem.

Med bål, fjellduk, sovepose og liggeunderlag så kunne det i grunnen vært ganske hyggelig å tatt ei natt i skogen.

Gjest sussie77
Skrevet

Vet jeg faktisk ikke. Har aldri prøvd. Men tror ikke det kommer til å bli en problemstilling.

Skrevet

Hadde nok hatt litt problemer uten fyrstikker/lighter/tennstål, men jeg hadde nok også blitt så svett i forsøket på å få det til at jeg ikke hadde hatt behov for bål likevel

Skrevet

Hadde jeg hatt en lighter eller fyrstikker så kunne jeg gjort det. Men bare en øks... Har aldri prøvd.

Anonym poster: 93d1920d3af82fbead7a66a9610a3637

Skrevet

Hadde sikkert trengt noko å tenne på med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...