Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at det er vanlig tiden etter fødsel, men herreminhatt nå kan jeg snart begynne å strikke skjerf av avfallet ...

Er det noe man kan gjøre med det ? Tips av ymse slag mottas med takknemlighet og glede !!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bare spise godt :-) Det _kan_ hjelpe!

Skrevet

Godt- altså - spist normalt, variert, og ikke "for lite", men ikke overdrevet mye heller.

(slankere blir ofte veldig veldig tynne i håret.)....

Skrevet

Håravfallet må nok bare gå sin gang. Mistet sykt mye hår jeg og, men det stoppet etter 3-4 mnd og etterhvert vokste det ut en haug med baby hår. Men det tar jo litt tid før tykkelsen på håret er tilbake.

Anonym poster: bf15826b8359d46b6e081cc261aeda5c

Skrevet

Du må bare spise godt :-) Det _kan_ hjelpe!

Spiser godt, og sunt, og eter vitaminer og tran ;)

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Gled deg til at de små tustene begynner å vokse ut igjen. Plutselig får du kort pannelugg. Lekkert :)

Skrevet

Jeg mistet alt i fronten etter fødselen :P Jeg har hatt ufrivillig fjonete pannelugg i over to år. Det virker som hårene detter av når de er 6-7 cm.

Når skulle det gå over sa dere? Blæh!!

Anonym poster: ea90afa1ee3939a5eb6f42440fc2eb2b

Skrevet

Ølgjær :)

Anonym poster: c10dc330890694ad8ac228524d91495e

Skrevet

Eller gå til lege å få de til å sjekke stoffskiftet :)

Anonym poster: 7ae2bd72dc0b5df58163d63d673068ad

Skrevet

Nevnte jeg at jeg har fått enormt med kviser i tillegg til håravfallet ..... ? Føler meg så fjong om dagen ... Sitter med en neve hår bare jeg stryker meg over håret, og er helt ruglete i trynet av kviser ;)

Skrevet

Ølgjær :)

Skal prøves :) takk :) det er sånn med sjiraff på pakken hva ?

Skrevet

Etter min andre fødsel så satt jeg å sånn. Tetta dusjen når jeg vaska håret, børsten var full etter to drag. Endte opp med at jeg ikke ville børste det.

Trøtt og formen var crap. Legen sjekka stoffskiftet, og det var lavt. Jeg hadde da hatt en betennelse i skjoldbruskkjertelen(?) Så må ta tabletter daglig. Tok ikke veldig lang tid før det var i orden :)

Er bare en blodprøve, så skader ikke...

Skrevet

Etter min andre fødsel så satt jeg å sånn. Tetta dusjen når jeg vaska håret, børsten var full etter to drag. Endte opp med at jeg ikke ville børste det.

Trøtt og formen var crap. Legen sjekka stoffskiftet, og det var lavt. Jeg hadde da hatt en betennelse i skjoldbruskkjertelen(?) Så må ta tabletter daglig. Tok ikke veldig lang tid før det var i orden :)

Er bare en blodprøve, så skader ikke...

Hmmm, har jeg ikke tenkt på i det hele tatt, men det skal jeg jammen sjekke. Takk for tips :)

Skrevet

Ølgjær smile.png

Skal prøves smile.png takk smile.png det er sånn med sjiraff på pakken hva ?

Hehe, ja :) Den engelske typen. De har den i hvertfall på de største matbutikkene og apotekene :)

Har vært utrolig effektivt for meg. Merker stor forskjell. Håret vokser mye raskere ut igjen nå også.

Skrevet

Jeg mista så mye hår at jeg har hatt hårdel i ett år mens det grodde ut igjen... Må sies at håret mitt er tynt fra før.... Dyrt og mye prakk.

Anonym poster: 9830508c3c8da76786d250050a01324f

Skrevet

Flette.

Anonym poster: 6d9f943d31af97fa305fc41773cc3c90

Skrevet

B-vitaminer ;) (Er vel det ølgjær er rikt på :) )

Anonym poster: 2607635cf48e4913108b8e99440da032

Skrevet

Kjenner meg igjen og nå etter siste fødsel var det helt sinnsykt :(

Har du langt hår?

Jeg har laangt, mørkt hår og det var hår overalt i huset og mer enn en håndfull daglig, men virket nok enda mer enn det var pga lengden på hårene. Varte ca. 3 mnd og har nå nettopp begynnt å roe seg :) (baby 9 mnd) Vises ikke på håret siden det har falt av jevnt over.

Håper det snart gir seg hos deg :)

Skrevet

Har du langt hår?

Jeg har laangt, mørkt hår og det var hår overalt i huset og mer enn en håndfull daglig, men virket nok enda mer enn det var pga lengden på hårene. Varte ca. 3 mnd og har nå nettopp begynnt å roe seg :) (baby 9 mnd) Vises ikke på håret siden det har falt av jevnt over.

Jeg har langt hår ja, og ligger igjen hår overalt her ;) huff .. Mannen har begynt å kalle meg for husets nye hund, for jeg røyter like mye ;) noe annet veldig pussig er at håret mitt er helt mørkt nå, og jeg startet graviditeten som blond, alltid vært blond.. Alle tror jeg har farget håret mørkt, men nei.. Blitt sånn ila graviditeten .. Sprøtt hva hormoner har gjort med kroppen min ;)

Skrevet

Har du langt hår?

Jeg har langt hår ja, og ligger igjen hår overalt her ;) huff .. Mannen har begynt å kalle meg for husets nye hund, for jeg røyter like mye ;) noe annet veldig pussig er at håret mitt er helt mørkt nå, og jeg startet graviditeten som blond, alltid vært blond.. Alle tror jeg har farget håret mørkt, men nei.. Blitt sånn ila graviditeten .. Sprøtt hva hormoner har gjort med kroppen min ;)

Ja, det er ganske utrolig hva de hormonene kan gjøre med kroppen vår ;) Huff, det er grusomt å miste så mye hår og alltid være redd for at det skal komme hår i maten en serverer osv :( Selv om jeg hadde håret i strikk så hang det hår på klærne osv...

Håper du snart røytermindre! Ser du nevner ølgjær, all ære til deg om du klarer få ned glass med det hver dag :P Men finnes jo tabletter med B-vitamin da. Hos meg hadde ikke vitaminer/omega3 noen effekt, er jo hormonene som styrer dette noen måneder etter fødsel.

Skrevet

Det skal ha kommet en shampo som skal hjelpe (selges bl.a. på apotek). Jeg er generelt skeptisk til slike produkter, som oftest for godt til å være sant, men jeg har i hvert fall fått anbefalt den hos en frisør (som ikke førte merket selv, så det var ikke for å selge meg noe), og et par venninner som slet med håravfall. Lurer på om det er NISIM den heter.

Det jeg stusset på da venninnene mine anbefalte den var at de merket "sååå stor forskjell" og håret var blitt merkbart tykkere innerst, men det vil det jo selvfølgelig bli når håravfallet stopper av seg selv, og det gjør det jo gjerne etter noen mnd, og det vokser ut nytt hår. Hadde også sterkt håravfall en periode etter fødsel, og nå er håret mye tykkere innerst ettersom det har vokst ut igjen. Ergo, ta det med en klype salt, men kan være verdt et forsøk.

Skrevet

Har du langt hår?

Ja, det er ganske utrolig hva de hormonene kan gjøre med kroppen vår ;) Huff, det er grusomt å miste så mye hår og alltid være redd for at det skal komme hår i maten en serverer osv :( Selv om jeg hadde håret i strikk så hang det hår på klærne osv...

Håper du snart røytermindre! Ser du nevner ølgjær, all ære til deg om du klarer få ned glass med det hver dag :P Men finnes jo tabletter med B-vitamin da. Hos meg hadde ikke vitaminer/omega3 noen effekt, er jo hormonene som styrer dette noen måneder etter fødsel.

Takk :) satser på å bare sette det opp til det vokser ut igjen ;)

Fikk faktisk noen heftige b-vitaminer på resept under graviditeten siden jeg manglet litt. De hadde hadde glemt, men de skal jeg prøve nå :)

Skrevet

Det skal ha kommet en shampo som skal hjelpe (selges bl.a. på apotek). Jeg er generelt skeptisk til slike produkter, som oftest for godt til å være sant, men jeg har i hvert fall fått anbefalt den hos en frisør (som ikke førte merket selv, så det var ikke for å selge meg noe), og et par venninner som slet med håravfall. Lurer på om det er NISIM den heter.

Det jeg stusset på da venninnene mine anbefalte den var at de merket "sååå stor forskjell" og håret var blitt merkbart tykkere innerst, men det vil det jo selvfølgelig bli når håravfallet stopper av seg selv, og det gjør det jo gjerne etter noen mnd, og det vokser ut nytt hår. Hadde også sterkt håravfall en periode etter fødsel, og nå er håret mye tykkere innerst ettersom det har vokst ut igjen. Ergo, ta det med en klype salt, men kan være verdt et forsøk.

Når du nevner nisim så tror jeg har hørt noen lignende vidunderlig historier. Verdt et forsøk tenker jeg om dette fortsetter ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...