Gå til innhold

Gravid og vektoppgang...igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor legger jeg på meg selv om jeg spiser mindre enn "normalt"? Er mindre aktiv ja, så det har jo litt å si.. Men jeg burde vel strengt tatt heller ikke øke spesielt i vekt? Er det pga maten bruker lengre tid pga tregere tarmer eller? Noen som vet? Ønsker ikke legge på meg så masse. Har nok fra før!

Anonym poster: 51476a2ea019c2480467c3caa0ae7090

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye er det snakk om og hvor langt er du på vei?

Anonym poster: 9fb261890007b9aeee888b59b217f8b1

Skrevet

Har ikke lagt på meg ekstremt mye enda, men JEG synes + 5 kg er for mye i uke 18. Skal jo enda gå gravid i 22 uker...

Anonym poster: 51476a2ea019c2480467c3caa0ae7090

Skrevet

Synes det høres ganske normalt ut, jeg :)

Er ikke ca.1 kg/mnd vanlig?

Skrevet

Jeg hadde lagt på meg 5 kg innen uke 15. Nå er jeg i uke 37 og har gått opp 9. Spiser som jeg alltid har gjort, ganske mye mer enn gjennomsnittet tror jeg. Og er normalvektig. Det er veldig individuelt når og hva man går opp. Tror man skal prøve å la være og stresse med det. Hvis du spiaer mindre vil du jo ikke legge på deg så mye fett antar jeg.

Men blod, vann, livmor osv får du jo ikke gjort noe med.

Skrevet

Jeg tror kroppen (fordøyelsen) kan styre mye av dette selv. Denne gangen har jeg vært kvalm og fått i meg lite fram til uke 21, men jeg gikk ikke så mye ned i vekt. De periodene jeg spiste lite resulterte heller i at jeg gikk lite på do. Noen uker etter dette klarte jeg til og med å spise større porsjoner enn jeg pleier og regnte med at jeg endelig skulle gå litt opp i vekt. Men jeg begynte bare å gå mer på do og gikk bare sakte opp i vekt. Jeg fortsatte å spise ganske mye og etter enda noen uker var tydeligvis kroppen innstilt på å legge på seg mer og jeg gikk opp 1 kg i uka. Etter å ha holdt på med det en stund stabiliserte vekta seg igjen uten at jeg egentlig gjorde noe for det. Jeg tror derfor det beste vi kan gjøre bare er å spise sundt, så finner kroppen ut av ting selv. (Jeg pleier å ta av meg så mye ved amming så jeg ønsker å legge på meg 15 kg slik at jeg slipper å bli undervektig og erstatte noe av min melk med mme...)

Anonym poster: 3e8cec9dee3ceef894a9639b40e700d2

Skrevet

Det er nok ikke fett du har lagt på deg. Det er vekt av fostervann, morkake, baby, litt vann i kroppen, pupper osv.

Kroppen er nok i iverkant opptatt av å ta til seg næring, så mange opplever nok å legge på seg uten at de spiser mye. Trening/mosjon/bevegelse er nok din nøkkel til å ikke gå opp så mye. Og sunt kosthold selvsagt! Forsiktig med sukker!

Anonym poster: 374aa43055185bb64286f76673800bd1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...