HeltPerfekt<3 Skrevet 12. mai 2013 #1 Skrevet 12. mai 2013 Jeg og min samboer har planer om å gifte oss i mitt hjemland neste sommer, men jeg lurer litt på hvordan vi skal få ordnet alle praktiske ting rundt dette fra Norge? Som å bestille blomster til selskapet, kaken, frisør/sminke, lokale, samtale med presten osv. Om noen har noen gode tips å dele ville jeg blirr veldig takknemlig!
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2013 #2 Skrevet 12. mai 2013 Jeg har giftet meg i utlandet, men kan ikke hjelpe deg med de tingene du spør om dessverre. Vi reiste alene, giftet oss på ambassaden med noen kontordamer som vitner og gikk ut og spiste en 6 retters middag etterpå Hadde aldri hverken selskap, frisør eller blomster... Anonym poster: 789eb9c792a173945ce237ca668ddf0a
HeltPerfekt<3 Skrevet 12. mai 2013 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2013 Nei,det ville nok gjort ting litt mindre komplisert Grunnen til at vi gifter oss i mitt hjemland er at jeg har en mye større familie enn min samboer, og sjansen for at 50 stykker reiser til Norge for et bryllup er minimal.. Så da er det mye enklere å få hans lille familie til å reise ned med oss Men takk for svar!
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2013 #4 Skrevet 12. mai 2013 Vi giftet oss i sjømannskirken i Calahonda, Spania. Jeg tok kontakt med kirken... De hadde en hel liste med kontakter til de forskjellige ting vi kunne få bruk for. Og allt vi trengte ordne på forhånd gikk på Mail. Kanskje noen i familien din kan hjelpe? Lag deg en liste. Og begynn i en ende. Når en bare kommer i gang, så går det unna gratulerer masse! Og lykke til Anonym poster: 0eed30b6b56ebf2fe737f12e8646e19f
HeltPerfekt<3 Skrevet 12. mai 2013 Forfatter #5 Skrevet 12. mai 2013 Vi giftet oss i sjømannskirken i Calahonda, Spania. Jeg tok kontakt med kirken... De hadde en hel liste med kontakter til de forskjellige ting vi kunne få bruk for. Og allt vi trengte ordne på forhånd gikk på Mail. Kanskje noen i familien din kan hjelpe? Lag deg en liste. Og begynn i en ende. Når en bare kommer i gang, så går det unna gratulerer masse! Og lykke til Anonym poster: 0eed30b6b56ebf2fe737f12e8646e19f Takk for svar! Vi gifter oss ikke i en sjømannskirke, men en kirke i byen jeg vokste opp i Jeg håper det går å bare skulle ordne alt med presten via mail, hvis ikke kan det fort bli litt styr.. Men ble blomstene og kaken slik du ville ha de? Litt vanskelig å forklare hvordan man vil ha det uten å fysisk sitte sammen og snakke om det føler jeg, men det stemmer kanskje ikke? Tusen takk, vi er veldig spente!
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2013 #6 Skrevet 12. mai 2013 Jeg giftet meg i utlandet. Vi gjorde det enkelt , jeg søkte på internett etter bryllupsarrangør i det landet/området vi skulle gifte oss i. De ordnet med dommer, frisør, overnatting, mat+++++. Vi sendte mye mail frem og tilbake ang hvordan vi ville ha det.Hun viste også hvilken papirer som vi måtte ha fra Norge. Og det var ikke lite når det ikke går gjennom sjømannkirken! Når vi kom frem til landet møtte vi bryllups arrangøren noen dager før selve bryllupet og klargjorde resten Gikk kjempe bra. Hun hadde full oversikt og tenkte på alt, til og med det jeg ikke hadde tenkt på. Vi valgte å bli viet av en dommer fordi vi ikke tilhørte kirken i dette landet, men vist vi hadde hatt ønske om en spesiell kirke hadde hun ordnet det for oss også. Ikke var det spesielt dyrt heller Kan jeg spørre hvilket land du skal gifte deg i? Anonym poster: 1e42e495647255fe300738cee89d4bce
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2013 #7 Skrevet 12. mai 2013 Det som var greit med å gjøre det på denne måte var at det bare var en person å forholde seg til Slapp å sende mail til mange forskjellige mennesker. Anonym poster: 1e42e495647255fe300738cee89d4bce
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 12. mai 2013 #8 Skrevet 12. mai 2013 Vi giftet oss i sjømannskirken i Calahonda, Spania. Jeg tok kontakt med kirken... De hadde en hel liste med kontakter til de forskjellige ting vi kunne få bruk for. Og allt vi trengte ordne på forhånd gikk på Mail. Kanskje noen i familien din kan hjelpe? Lag deg en liste. Og begynn i en ende. Når en bare kommer i gang, så går det unna gratulerer masse! Og lykke til Anonym poster: 0eed30b6b56ebf2fe737f12e8646e19f Takk for svar! Vi gifter oss ikke i en sjømannskirke, men en kirke i byen jeg vokste opp i Jeg håper det går å bare skulle ordne alt med presten via mail, hvis ikke kan det fort bli litt styr.. Men ble blomstene og kaken slik du ville ha de? Litt vanskelig å forklare hvordan man vil ha det uten å fysisk sitte sammen og snakke om det føler jeg, men det stemmer kanskje ikke? Tusen takk, vi er veldig spente! Vi giftet oss også der, men hadde det stille og rolig uten mange gjester. Når det kommer til presten så kan man evnt avtale et kort møte dagen før bryllupet for å gå igjennom sanger og lignende. Eller gjør som oss, kom 10 minutter før vielsen Du kan jo f.eks sende bilder på mail til den som skal lage kaken for å vise hva du liker. Det samme med blomster. Hør om kirken dere skal gifte dere i har noen de kan anbefale eller noen de vet blir brukt ofte. Lykke til med planlegging og giftemål
HeltPerfekt<3 Skrevet 12. mai 2013 Forfatter #9 Skrevet 12. mai 2013 Tusen takk alle sammen! Vi skal gifte oss på Island, og vi er veldig heldige da min bestemor (som bor i den byen vi skal gifte oss i) har catering som hobby, så maten (som ofte er det dyreste) får vi til en veeeeldig billig penge, rundt hundrelappen per person Men bryllupet blir på budsjett, så en bryllupsplanlegger har vi ikke mulighet til å skvise inn. Jeg bruker familien min til det jeg kan, men kake, blomster og prest er gjerne noe en vil ordne selv Å sende bilder var en god idé, men jeg er bare redd for å ikke få det heelt som jeg vil, om dere skjønner? Jeg har kikket på bilder av kaker og blomster, men finner ikke noe som er AKKURAT slik jeg vil ha det, så det blir en del forklaringer og endringer inn i bildet.. Jeg får bare håpe på at alt kommer ut sånn tåelig greit, og hvis ikke så er det jo ikke verdens ende, hele poenget er jo at vil skal gifte oss - selv om det blir litt kjedelig hvis alt blir tullet til..
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2013 #10 Skrevet 12. mai 2013 Vi giftet oss i sjømannskirken i Calahonda, Spania. Jeg tok kontakt med kirken... De hadde en hel liste med kontakter til de forskjellige ting vi kunne få bruk for. Og allt vi trengte ordne på forhånd gikk på Mail. Kanskje noen i familien din kan hjelpe? Lag deg en liste. Og begynn i en ende. Når en bare kommer i gang, så går det unna gratulerer masse! Og lykke til Anonym poster: 0eed30b6b56ebf2fe737f12e8646e19f Takk for svar! Vi gifter oss ikke i en sjømannskirke, men en kirke i byen jeg vokste opp i Jeg håper det går å bare skulle ordne alt med presten via mail, hvis ikke kan det fort bli litt styr.. Men ble blomstene og kaken slik du ville ha de? Litt vanskelig å forklare hvordan man vil ha det uten å fysisk sitte sammen og snakke om det føler jeg, men det stemmer kanskje ikke? Tusen takk, vi er veldig spente! Kaken valgte vi bunn, fyll og pynt for seg selv. Så den smakte akkurat som vi ønsket. Vi ønsket oss orkideer som pynt på kaken, da det er den eneste blomsten min kjære gir meg Og kakedamen laget de vakreste orkideene i sukker! Den kaken var helt nydelig. Og det var nesten vondt å sprette den Blomstene var helt nydelige. Hun som drev blomsterbutikken var dansk, så det var enkelt å kommunisere skriftlig. Jeg fant bilde av en bukett som jeg likte godt på nett, og sendte det til henne. Buketten jeg fikk på dagen var prikk lik Veldig fornøyd ja Anonym poster: 0eed30b6b56ebf2fe737f12e8646e19f
HeltPerfekt<3 Skrevet 12. mai 2013 Forfatter #11 Skrevet 12. mai 2013 Kaken valgte vi bunn, fyll og pynt for seg selv. Så den smakte akkurat som vi ønsket. Vi ønsket oss orkideer som pynt på kaken, da det er den eneste blomsten min kjære gir meg Og kakedamen laget de vakreste orkideene i sukker! Den kaken var helt nydelig. Og det var nesten vondt å sprette den Blomstene var helt nydelige. Hun som drev blomsterbutikken var dansk, så det var enkelt å kommunisere skriftlig. Jeg fant bilde av en bukett som jeg likte godt på nett, og sendte det til henne. Buketten jeg fikk på dagen var prikk lik Veldig fornøyd ja Anonym poster: 0eed30b6b56ebf2fe737f12e8646e19f Så bra at alt ordnet seg så greit for dere! Håper vi blir like heldige
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2013 #12 Skrevet 12. mai 2013 Kaken valgte vi bunn, fyll og pynt for seg selv. Så den smakte akkurat som vi ønsket. Vi ønsket oss orkideer som pynt på kaken, da det er den eneste blomsten min kjære gir meg Og kakedamen laget de vakreste orkideene i sukker! Den kaken var helt nydelig. Og det var nesten vondt å sprette den Blomstene var helt nydelige. Hun som drev blomsterbutikken var dansk, så det var enkelt å kommunisere skriftlig. Jeg fant bilde av en bukett som jeg likte godt på nett, og sendte det til henne. Buketten jeg fikk på dagen var prikk lik Veldig fornøyd ja Anonym poster: 0eed30b6b56ebf2fe737f12e8646e19f Så bra at alt ordnet seg så greit for dere! Håper vi blir like heldige Ja det er kjekt når alt klaffer på denne dagen Nå skal det sies at vi hadde et veldig intimt lite bryllup, og hadde ikke noe tema eller sånt. Det med orkideer på kaken var det eneste vi ønsket. Jeg hadde ikke noe bilde i hodet på hvordan jeg ville den skulle se ut, så da var det vanskelig å bli skuffet. Vi stolte veldig på de som skulle ordne ting for oss Og tenkte at ble det ikke perfekt, så var det helt greit. På selve dagen ble vi så nyforelsket at vi ikke tenkte så mye på hvordan ting så ut. Men jeg har jo sett på bilder i ettertid at det var kjempefint Lykke til med all planleggingen! Island er jo så vakkert i seg selv, at det blir nok veldig bra Anonym poster: 0eed30b6b56ebf2fe737f12e8646e19f
HeltPerfekt<3 Skrevet 12. mai 2013 Forfatter #13 Skrevet 12. mai 2013 Det er litt sånn med oss også, vi har ikke noe bilde på hvordan vi vil ha det, så vi kikker litt rundt bare for inspirasjon Alt av pynt blir veldig enkelt, og vi tar oss av det selv Tenker forresten av vi reiser ned et par uker før bryllupet for å ordne det vi kan, så det bør vel være tid nok til å gå innom diverse plasser og få på plass de siste detaljene? Det er så typisk meg å stresse for ingenting.. Island er et kjempevakkert land ja, og jeg er så lykkelig for å kunne gifte meg i "min" by! Dette blir nok bra uansett håper jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå