Gå til innhold

Bipolar 2 anyone? Jeg trenger noen støttende ord..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan deadlines trigge hypomani? Jeg er så dårlig som jeg aldri har vært før nå.

Tar ikke medisiner pga kraftige bivirkninger. I perioder hvor jeg har mye jeg skal ordne, sånn som nå før 17. mai, bursdager, jul osv så blir jeg så syk at jeg lurer på om jeg må legge meg inn. Jeg vil bare ha fred og ro rundt meg, gjerne til å tenke ferdig en tanke, men jeg er alene med ungene så jeg får veldig sjelden fri.

Nå har jeg en million ting jeg skulle ha ordnet på privaten av praktiske ting, men tiden strekker ikke til!! Holder på å klikke inni meg. Føler jeg lever under konstant tidspress og at jeg heller bare har lyst til å være helt alene med ro rundt meg.

Tenker ikke klart og er aggressiv. Blir irritert når noen snakker til mye for meg.

Alt er bare et kaos inni meg. Noen som kjenner seg igjen og har noen råd eller støttende ord til meg?

Anonym poster: fba6d546af302b8cc0f06817e9dd33e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du undersøkt om det hjelper deg å spise omega 3?

Det finnes mange linker på google om temaet.

https://www.google.no/search?newwindow=1&site=&source=hp&q=bipolar+omega+3&oq=bipolar+om&gs_l=hp.1.0.0j0i30l3j0i10i30j0i30l5.3431.9550.0.14513.12.9.1.2.2.0.91.620.9.9.0...0.0...1c.1.12.hp.F14QgG34rus

Kanskje dette kan være til hjelp, selv om jeg ikke kan svare på spørsmålet ditt.

Anonym poster: 54852ae6f50288693be9ef72515b106e

Skrevet

Det kan godt være. I mitt tilfelle er det motsatt. Deadlines trigger depresjonen. Jeg går på medisiner, da, og de tar stort sett bare toppene, så det er depresjonen som trenger gjennom hos meg når jeg blir stresset og har mye på meg.

Har dessverre ikke så mange råd, men korte innleggelser hjelper meg hvert fall, i tillegg til å si ifra til teamet mitt om hva som foregår, sånn at de kan rettlede meg litt.

Håper du får det bedre snart! :)

Anonym poster: 1a2d888b92fc75f704469cbd3b06032f

Skrevet

Hos meg kan deadlines og mange baller i luften definitivt trigge hypomani. Jeg tar for tiden ikke medisiner, men får veldig god oppfølging av terapeuten min. Jeg vil råde deg til å søke hjelp før det går for langt og du gjør noe du vil angre på i ettertid! Går du i terapi?

Anonym poster: 818ec5b837f6871a8382ff6c393fb01b

Skrevet

Går til psykomotorisk fysioterapi, og skal starte hos psykiater i slutten av mnd. Må prøve medisiner igjen.

Jeg klarer ikke å gå rundt og ha det sånn lenger, det ødelegger hele livet mitt. Jeg klarer ikke å jobbe heller..

Anonym poster: fba6d546af302b8cc0f06817e9dd33e4

Skrevet

Siden du ikke kan bruke medisiner, tenker jeg at det er kjempeviktig å luke ut de uviktige tingene du stresser over.

Hvorfor stresser du før 17 mai? Hva må egentlig ordnes? Er det viktigere å handle 17 mai klær eller arrangere grillfest enn din mentale helse? Kan du sette noen andre til å planlegge og gjennomføre bursdagsselskap? Evt booke feiring på et lekeland?

Ha system og orden rundt deg, er det kaos der blir det kaos i toppen. For mye gjøremål kan hos de fleste trigge hypomani (da kalles det godt gammeldags stress) selv uten biopolar lidelse.

Problemet når du har biopolar lidelse er at du er kjempesensitiv for stress.

Du kan velge å se på sykdommen din som en byrde, men du kan også velge å fokusere på selvutvikling. Du kan lære deg en viktig kunst mange av oss i dag kunne trengt, være selektiv ovenfor hva du tar på deg av oppgaver og hva du tar innover deg av inntrykk.

Du er tydelig overstimulert om dagen, og det er en kunst å se klart i sånne situasjoner. Men om du lærer deg det, vil livet bli mye lettere for deg og familien. Får du oppfølging på DPS?

Om du føler du tipper er kanskje innleggelse en god ide?

Skrevet

Reaksjonen din høres ut som en normal reaksjon på sterkt stress også for dem som ikke har noen psykisk lidelse fra før.

Men vil ellers ro det kan virke utløsende hvis du har en lidelse.

Anonym poster: 09ac093cff0d2420a6c67366182ba718

Skrevet

*tro*

Anonym poster: 09ac093cff0d2420a6c67366182ba718

Skrevet

Jeg er bp2, og jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Men jeg blir handlingslammet og surrer bare rundt min egen akse mens hjernen går i 110. Det som noen ganger hjelper er å skrive ned ting, lage en liste, be om avlastning og så gjøre en ting hver dag. Ofte løsner det ganske fort, ofte kommer jeg aldri i mål. Men jeg er i ferd med å lære neg at det ikke er noen krise om det ikke blir perfekt, det gjør det jo aldri.

Håper du finner nøkkelen til å roe ned, det er forferdelig. Men jeg ser på det som at jeg er depressiv med tankespinn, kan det være noe slikt for deg og? Sender deg noen gode tanker og en klem, du er ikke alene!

Anonym poster: 493388fa43b8aa08210a95e9b50efff2

Skrevet

har det akkurat som deg, men har dessverre ingen gode råd å komme med :/

sender deg en god klem og håper du holder deg "episode-fri" :)

Anonym poster: e9d3cb8fbfe0ad384f8bf424819aef06

Skrevet

koooooooooooooo-kooooooooooooooooo

Anonym poster: bc9128dbf807364e30d948dddce0bafe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...