Anonym bruker Skrevet 12. mai 2013 #1 Skrevet 12. mai 2013 Bare lurer,siden det er mange her som har kolikkbarn. Har hørt fra venninne og flere i familien at hvis du får barn med kolikk så er det bare å oppsøke kiropraktor med en gang uten å styre med alt annet først. Kiropraktorer skal da ifølge disse (uavhengig av hverandre) kunne fikse kolikken. Hvis dette stemmer så er det jo rart at så mange fortsatt sitter hjemme og blir gale av kolikkungen sin? Bare lurer hva som er erfaringene her,for å ha noe å slå i bordet med neste gang diskusjonen kommer opp. Min lille på fire uker er forøvrig ikke plaget,takk for det...! Anonym poster: f509da48634a9a4eff2eb5479b7c415f
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2013 #2 Skrevet 12. mai 2013 Kiropraktorer på spedbarn er litt skummelt. Det er ikke dokumentert at de kan kurere kolikk (åpenbart, ellers hadde jo alle blitt sendt dit straks helsestasjon eller lege hørte om problematikken). Anonym poster: 489bdca10975303a751ca0b30aae756c
Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 12. mai 2013 #3 Skrevet 12. mai 2013 Kiropraktor funka på mine to som hadde kolikk! Etter 3 behandlinger var de kvitt plagene
Rediken Skrevet 12. mai 2013 #4 Skrevet 12. mai 2013 Her funket ikke kiropraktor, tror veslejenta mi hadde en umoden mage siden hun var født litt for tidlig og dermed hadde smerter.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2013 #5 Skrevet 12. mai 2013 Vi prøvde alt før vi til slutt fikk et tips om å prøve kiropraktor. Kiropraktoren fant ut at datteren vår hadde flere låsninger i ryggen og i tillegg var ikke den ene hofta helt på plass. Han knakk på plass og vi merket STOR forskjell etter bare noen dager. Har også ei venninne som prøvde det samme med sin kolikkunge men resultatet var visst ikke så bra. Så tror ikke alle har nytte av slik behandling. Kommer vel an på hvorfor babyen skriker. Anonym poster: f2e2b0a2a7aef0344f45c1edcc080f31
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2013 #6 Skrevet 12. mai 2013 Problemet er jo at man ikke aner hvorfor et spedbarn gråter, man kaller det kolikk om de gråter veldig mye, men det er jo ikke sikkert det er magen som plager dem... En kiropraktor kan fikse på låsninger som er smertefulle for babyen og da vil de jo gråte mye mindre, men da var det jo ikke magen som plaget dem men smerter i rygg, nakke, bekken e.l. Om barnet gråter pga en umoden tarm og voldsomme magesmerter kan selvfølgelig ikke en kiropraktor fikse på det. Vi var hos kiropraktor med sønnen vår og det hjalp ikke en tøddel, men da jeg kuttet ut alle melkeprodukter fra kosten min var det som å få en ny unge i hus. Så vår sønn gråt pga magesmerter siden magen var umoden og ikke tålte melk. Anonym poster: 6246cab3f691499a774954feaf4fa3ed
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2013 #7 Skrevet 12. mai 2013 Nei, det er ikke alltid en kiropraktor/manuell terapeut kan `fikse` en kolikkbaby. Det finnes jo mange grunner som eksempelvis nevnt over her, melkeallergi, som ikke vil ha effekt av behandling hos manuell terapeut. Når det er sagt er det ikke alltid smertene i ryggen/nakken i seg selv som utløser skrik. Det er ikke sikkert barnet har vondt i nakken engang, men ryggsøylen inneholder nerver som går ut til hele kroppen, og en låsning i nederst i ryggen kan gi problemer med å få bæsjet = magevondt. Har selv opplevd hvordan en baby bæsjer etter en slik behandling, så der er jeg ikke i tvil . Videre kan en låsning midt i ryggen ha noe å si for søvnen, og øverst i nakken for diverse plager, blant annet gulping. Så jeg vil ikke feie det bort som bare tull! Anonym poster: e8a1d9abef6e17864b9b5f56c8a093d0
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2013 #8 Skrevet 12. mai 2013 Tusen takk for svar, ser at det ikke alltid er bastante meninger er det rette,skal vise til denne tråden neste gang Anonym poster: f509da48634a9a4eff2eb5479b7c415f
me_87 Skrevet 12. mai 2013 #9 Skrevet 12. mai 2013 Funket ikke på min lille prins,men her virket ikke noe. Jeg gikk til kiropraktor,manuelterapaut,byttet flaske;prøvde sukkervann osv. Han sluttet ganske nøyaktig med 3 mnders alderen.
BellaSuz Skrevet 13. mai 2013 #11 Skrevet 13. mai 2013 Her virket det etter to behandlinger! Måtte vente til baby var 4 uker først, og det viste seg at det var spenninger i ryggsøylen (nerver i klem) som trolig utløste magevondtet. Vi merket stor bedring etter kort tid:-)
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2013 #12 Skrevet 13. mai 2013 Problemet er jo at man ikke aner hvorfor et spedbarn gråter, man kaller det kolikk om de gråter veldig mye, men det er jo ikke sikkert det er magen som plager dem... En kiropraktor kan fikse på låsninger som er smertefulle for babyen og da vil de jo gråte mye mindre, men da var det jo ikke magen som plaget dem men smerter i rygg, nakke, bekken e.l. Om barnet gråter pga en umoden tarm og voldsomme magesmerter kan selvfølgelig ikke en kiropraktor fikse på det. Vi var hos kiropraktor med sønnen vår og det hjalp ikke en tøddel, men da jeg kuttet ut alle melkeprodukter fra kosten min var det som å få en ny unge i hus. Så vår sønn gråt pga magesmerter siden magen var umoden og ikke tålte melk. Anonym poster: 6246cab3f691499a774954feaf4fa3ed Må bare få presisere at det ikke var snakk om melkeallergi her heller altså, bare en umoden tarm som ikke taklet melk enda. Da barnet var ca 4 mnd gamme kunne jeg så smått begynne innføre melkeprodukter i maten igjen uten at barnet reagerte. Prøvde med jevne mellomrom, ungen skrek som besatt om jeg spiste en yorhurt, men plutselig gikk det greit.... Ungen er i dag 4 år og har ingen allergier, hun var bare litt følsom i magen som nyfødt. Anonym poster: 6246cab3f691499a774954feaf4fa3ed
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2013 #13 Skrevet 13. mai 2013 Min hadde nok ikke kolikk, for han var ikke utrøstelig. Han roet seg om vi gikk og bar på han i timesvis. Med kolikk er det jo ikke noe som hjelper, eller ? Gikk til kiropraktor, og da jeg skule kle på jr etter første behandling prompet han så mye som jeg aldri hadde trodd en baby kunne. Gud bedre, det ristet jo nesten i ungen -hehe. Kiropraktoren fant låsninger i hele skjelettet, som han løste opp i. Har i ettertid funnet ut at han nok hadde KISS syndrom, men dette var ikke så opplyst på den tiden. Symptomene hans var : - Ble forløst med sugekopp -Hadde bananfasong når han lå på rygg. Var ikke rett i ryggen. -Veldig urolig og gråt mye. Måtte trøste og bære han i timesvis hver ettermiddag/kveld, evct la han henge i puppen. -Sov bare korte strekk på dagitid (20 min) til han var ganske stor -Krabbet ikke vanlig, men satt oppreist og akte seg bortover -Siklet mye -Brukte den ene siden/foten mer enn den andre (ble utredet av fysio) -Var mye stivere i den ene foten enn den andre (ble utredet av fysio) Kiropraktor fant altså disse låsningene og hjalp en del, men helt bra ble han ikke. Han fikk ut luft og bæsj etter disse besøkene ihvertfall. Anonym poster: 0946e66fded6d8508770b73273622398
Urwa Skrevet 13. mai 2013 #14 Skrevet 13. mai 2013 Funket på min baby. Etter 2 behandlinger var han så å si helt kolikkfri Dt virket skummelt mn var dt ikke. Kiroprakteren klikket to ganger ( ekkel lyd ) mn bebisen min sov igjennom behandlingen Kjente absolutt ingenting ANBEFALES
Major HotLips Houlihan Skrevet 13. mai 2013 #15 Skrevet 13. mai 2013 Kiropraktor kan ikke fikse umodne tarmer som forårsaker en del magevondt. Her er det sukkervann og mme fra apoteket som har hjulpet
Trultemor85 Skrevet 13. mai 2013 #16 Skrevet 13. mai 2013 De SKAL vel ikke få det vekk, men det KAN virke Virket på min gutt etter 3 behandlinger. Merket forskjell allerede etter en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå