Gjest Kira bjeffer! Skrevet 12. mai 2013 #1 Skrevet 12. mai 2013 Alle skryter så mye av denne kaken, men jeg har aldri smakt den. Så det ser ut som om jeg må lage den selv for å få smake på herligheten. Problemet er at det finnes jo så mange forskjellige oppskrifter og måter å pynte kaken på. Hvilken oppskrift bruker jeg og hva pynter jeg den med? Takker og bukker for all hjelp
det er berre mordi Skrevet 12. mai 2013 #2 Skrevet 12. mai 2013 Den eg åt i dag hadde blåbær og bringebær på toppen, men det var litt lite. Hiv på med frukt. Mykje frukt er supert! Kiwi, alle slags bær. Peis på!!
jente_80 Skrevet 12. mai 2013 #3 Skrevet 12. mai 2013 http://www.tine.no/oppskrifter/kaker/krem-og-sjokoladekaker/pavlovakake-til-17.mai Jeg bruker denne. Men steker bunnen i en time på 150 grader. Pynter med kiwi, bringebær, blåbær og dronningsjokolade. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2013 #4 Skrevet 12. mai 2013 Lag marengs, visp krem og bland inn vaniljekrem (jeg synes det er best når de er blandet, andre foretrekker å legge krem og vaniljekrem i 2 lag) Pynt med jordbær, kiwi, blåbær og evt andre bær Anonym poster: 5490a62feeaf1fe5d527dbc07e804cdb
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 12. mai 2013 #5 Skrevet 12. mai 2013 Og obs obs på frosne bær, de slipper så mye vann at det blir bare søl. La de renne av godt først, eller gjør det beste; bruk ferske
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2013 #6 Skrevet 12. mai 2013 Har bakt mange ganger. Best resultat er på svak varme (120-130 grader) i 50-60 minutter. I tillegg til eggehvite og sukker, bruker du 1-2 ts maizena og 1-2 ts bringebæreddik som has i til slutt. Kun krem eller vaniljekrem på toppen blir litt kvalmende for meg. Blander du 50/50 med krem og vaniljekesam er du garantert et supert resultat som er litt friskere enn kun krem/vaniljekrem. Alt blir spist opp alltid og alle roser pavlovaen. Har tatt litt tips fra ulike oppskrifter. Uansett hvilken oppskrift du velger, følg stekeanvisningene til trines matbloggs pavlovaer (både minipavlova og vanlig). Anonym poster: e67ddeb95cd8cf16948e91bf3ecad898
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2013 #7 Skrevet 12. mai 2013 JEg lagde rullepavlova med vaniljesauspulver i marengsen, dekket med mandelflak. Til fyll hadde jeg mascarponeost+krem og daimkuler+jordbær. Det var godt med masse jordbær til den søte marengsen:) Anonym poster: 1479b290b1bb4bc9cc04572e553603d5
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 12. mai 2013 #8 Skrevet 12. mai 2013 Tusen takk for mange gode tips Da er det bare å prøve seg frem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå