Gå til innhold

Hvilken kake lager du til 17 mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger noen tips her.

Anonym poster: 1230502fc283ee811ec3d6f8cf2da1e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lager ikke kake til 17 mai, men tenker at Pavlova med friske bær må være perfekt ?

Skrevet

Trenger noen tips her.

Anonym poster: 1230502fc283ee811ec3d6f8cf2da1e3

Vi skal reise bort og jeg skal bake noe å ha med. Vurderer Red Velvet rullekake med ostekrem. Litt blå pynt kanskje... Så er vi der med fargene :)

Skrevet

Er det vanlig å bake kake på 17.mai?

Trodde det var dagen for pølser og is jeg....

Her er det ihvertfall fullt program fra morgen til kveld, og når vi endelig dumper ned i sofaen på sen ettermiddag/kveld er vi så studd av pølser, is, kaker som vi kjøper i "cafeen" på skolen osv at ingen har noen gang tenkt på å lage kake til oss selv.

Anonym poster: 4bc3ca8ae2c39ccbf2ae3181fd073bd7

Skrevet

Skal ha middagsgjester derfor lurer jeg på forslag til en kake som er god.

Anonym poster: 39d9f1766be569a2aed73bbb55832c7e

Skrevet

Typisk god gammeldags bløtkake med vaniljekrem og rørte jordbær mellom lagene. pyntet med friske jordbær og krem på toppen.

Anonym poster: 98b6822fb84be39031eed1cb63726841

Skrevet

" vann i munnen" kake :D helt fantastisk !

Skrevet

Pavlova er nydelig, enkel å lage (du kan lage bunnen dagen før), ser imponerende ut og smaker himmelsk :)

Eller er jeg enig i at en helt vanlig bløtkake også er supert til 17 mai, vaniljekrem og rørte jordbær inni og krem på toppen. Pynt med jordbær og blåbær formet som det norske flagget...

Litt inspirasjon.... jeg fikk lyst på kake ihvertfall ;)

https://www.google.no/search?q=kake+17.mai&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=K9iPUbPCDOqO4gSx14HYCg&ved=0CD0QsAQ&biw=1366&bih=643

Skrevet

Se på Hele Norge baker akkurat nå, dommerne skal vise baketips :)

Anonym poster: 4bc3ca8ae2c39ccbf2ae3181fd073bd7

Skrevet

Her blir det Pavlova og hjemmelaget karamellpudding. Jeg har "øvd" hele helgen på å lage disse to desserten, så nå kan den store eksamen komme. (svigermor som gjest 17. Mai :P )

Skrevet

Budapestkake(nesten det samme som pavlova):)

Anonym poster: aab1d1f6eee2ad84a3f67fc408416dc2

Skrevet

Baker ikke selv men får servert verdens beste bløtkake av mormor. Årets beste tradisjon. Mormor var baker før hun pensjonerte seg for mange år siden, å hennes bløtkake et ett av årets høydepunkter.

Anonym poster: 3801ca8ab02ebe509b3b851508777e06

Skrevet

Kommer an på om de som skal være her vil at jeg skal bake. Ev blir det fersken eller bringebær og jordbær kake. Det er veldig friskt og godt og jeg trenger aldri å bekymre meg for rester som frister i kjøleskapet i dagevis etterpå :)

Barna vil nok ha is :)

Skrevet

Pavlova og muffins

Anonym poster: ec4f7d099cfb805f1e991df4221ef39c

Skrevet

Er pavola vanskelig å lage? Har aldri gjort det før.Er det stor kjangse da for at det blir mislykket?Jeg lager bunnen dagen før .men må jeg piske krem å pynte kaken etter middagen er servert?

Skrevet

Er pavola vanskelig å lage? Har aldri gjort det før.Er det stor kjangse da for at det blir mislykket?Jeg lager bunnen dagen før .men må jeg piske krem å pynte kaken etter middagen er servert?

Lag bunnen dagen før, pisk kremen når du har tid i løpet av dagen og "monter" kaka før servering :) Går bra å lage ho heilt ferdig ei stund før også, men få blir marengsen litt "soggy"..
Skrevet

Vi pleier å ha bløtekake, for ungene skal ha kake de skal dekorere norgesflagget på. Kake spises lite denne dagen, men norgesflagg kake skal de ha. Men i år blir det lagkake, for det har jeg lyst på. Det blir ikke bær på den, så de får dekorere med farget melis istede.

Skrevet

Tenkte å lage pavlova med blåbær og jordbær slik at det vert fargane (+ er godt!) Eg plar lage botnen dagen før, piske kremen klar på førehand og ha i bolle med lokk, så er det berre å ta på krem og bær rett før servering.

Skrevet

Pavlova og iskake

Anonym poster: 419ef4c97b625a966efb62ee842dede0

Skrevet

Hjemmelagd Pavlova, fransk sjokoladekake og makroner.

Skrevet

marsipankake med bringebær, jordbær og banan, nam!

Anonym poster: a3b949d978b926ed309e20848fa5a5f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...