Anonym bruker Skrevet 12. mai 2013 #1 Skrevet 12. mai 2013 Hatt disse diagnosene siden barneårene. Prøver gang på gang å jobbe/studere. Så varer det en viss tid før angsten tar fullstendig overtak fordi jeg er sliten. Så kommer depresjonen. Kan ikke huske at jeg noengang har hatt EN dag hvor jeg ikke har hatt angst. Inne i en periode nå med masse angst og begynner å se mørkt på fremtiden. Skal jeg alltid ha det sånn? Det ødelegger så mye så mye. Har så lyst til å være velfungerende i arbeidsmarkedet, men går til stadighet på en real smell. Uføretrygd er helt uaktuelt, men det er så forferdelig flaut og til stadighet bli sylmeldt. Behandlere har stadig ment at 50% ung ufør bør søkes, men jeg har skrevet søknad flere ganger fordi jeg ikke får meg til å gjøre det. De mener det bør gjøres nå, slik at jeg kommer inn under ung ufør, dette skal visstnok gi litt mer utbetalt per mnd. Jeg har også hatt flere innleggelser. Jeg er så lei!! Anonym poster: 830412e3e3c235bf16d2937da54647b5
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2013 #2 Skrevet 12. mai 2013 Her gitt det litt fort i svingene gitt. Skrevet søknad, men ikke klart å sende de inn til NAV. Anonym poster: 830412e3e3c235bf16d2937da54647b5
valkyrien Skrevet 12. mai 2013 #3 Skrevet 12. mai 2013 Har GAD og noen andre diagnoser i tillegg, og fikk nylig innvilget ung ufør. Det går i bølger for meg også, men aldri bra så lenge at det har vært mulig å stå i vanlig jobb... Kunne gitt nesten hva som helst for å bli flink nok til å kunne leve normalt, men i følge behandlerne jeg har gått hos så er det ikke en reell mulighet.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2013 #4 Skrevet 12. mai 2013 Hi Kan jeg være så frekk at jeg spør om hvilke diagnoser du har ved siden av? Bare svar om du føler det er greit. Jeg har også avhengig personlighetsforsyrrelse. Så tenker jeg av og til at dette er jo "milde" diagnoser. At jeg strengt tatt burde fungert bedre. Eller? Anonym poster: 830412e3e3c235bf16d2937da54647b5
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2013 #5 Skrevet 12. mai 2013 Det, og unnvikende pf, borderline og PTSD. Samt noen kroniske, somatiske diagnoser. Jeg fungerer i jobb, men med en del høyere sykefravær enn snittet. Behøver å gå på SSRI og helst i minst ukentlig psykoterapi (det er såpass stress å kombinere med jobb i seg selv at jeg har perioder uten terapi). Blir konsekvent verre ved langtidsfravær, så jeg satser alt på å holde meg i arbeid. Mulig det vil bli aktuelt med en halv uføregrad etter hvert, men jeg håper å unngå det. Så får jeg heller leve med at sykefraværet nok vil være til irritasjon for arbeidsgiver. Jeg holder meg i offentlige jobber for å ha best mulig arbeidstakerrettigheter og tilpasser ambisjonene etter helsetilstanden. Anonym poster: de9886ac2b164a8f778e2607f6d383e6
valkyrien Skrevet 12. mai 2013 #6 Skrevet 12. mai 2013 Har i tillegg adhd, sosialangst og dissosiativ lidelse. Ligger på grensen til paranoid personlighetsforstyrrelse. Hadde diagnosen borderline før, men den ble strøket da de endelig satte adhd-diagnosen. I tillegg kommer en ødelagt rygg, som har sabotert for de få tingene psyken kunne tillatt at jeg jobbet med. Det hjelper ikke at lidelsene i seg selv er "milde" når man sliter med flere ting. Summen av de kan fort bli så høy at man har problemer med å fungere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå