Anonym bruker Skrevet 12. mai 2013 #1 Skrevet 12. mai 2013 Vår 1.klassing spiller fotball, hele farssiden er fotballidioter på sin hals. Jeg syns det er helt greit å se på, men det stopper der Så til problemet.. Det er bestemt at det skal være sommeravslutning for 1.klasse samme dag som sønnen vår skal spille seriekamp nr 3. Det er 10 gutter i klassen som må velge om de skal på avslutning eller spille kamp. Barnefar er guttas trener, han elsker fotball og hater sosiale sammenkomster. Så for han var valget enkelt; Vi spiller kamp. Jeg derimot er litt usikker... Hva ville dere valgt? Anonym poster: 1cca6dec2dcfd126f074c9493d0e7593
Honningmelon Skrevet 12. mai 2013 #2 Skrevet 12. mai 2013 Sommeravslutning. Fotballkamper blir det masse av fremover.
Serepta Skrevet 12. mai 2013 #3 Skrevet 12. mai 2013 Hvor mange elever er det i klassen ? Synes egentlig avslutninen burde flyttes.
Ooops I did it AGAIN Skrevet 12. mai 2013 #4 Skrevet 12. mai 2013 Gått for endring av avslutning, siden så mange i samme klasse spiller fotball sammen. Er da ikke så vanskelig? Ta det etter eller før kamp, evt dagen før eller etter. Snakk med læreren.
mylittlecat Skrevet 12. mai 2013 #5 Skrevet 12. mai 2013 Trener må ordne en annen da for kamp. Det er jo som regel ikke noe problem, og ungene får med seg begge deler. Ser for meg en veldig trist sommeravslutning om nesten halvparten av barna er fraværende. Men, tipper dette løser seg selv, da de andre foreldrene nok kommer til å prioritere avsl.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2013 #6 Skrevet 12. mai 2013 Det er antagelig ganske så enkelt å flytte kampen Anonym poster: da836cc2a4819aaa89420d7d6a4417b4
Superdolly Skrevet 12. mai 2013 #7 Skrevet 12. mai 2013 Jeg hadde spurt barnet og latt ham få velge selv. Nå skal det sies at jeg ikke er så overvettes begeistret for sommeravslutninger og slike sosiale sammenkomster, da... Men her hadde vi tatt de barnet hadde mest lyst til å delta på.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 12. mai 2013 #8 Skrevet 12. mai 2013 Ville selvsagt valgt skoleavslutningen. Den er det bare en av. Fotballkamper er det dusinvis av. Men hvorfor ikke begge deler. Det går an å flytte litt på tidspunkter eller dag, vil jeg tro, hvis man vil.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2013 #9 Skrevet 12. mai 2013 Hei og takk for svar. Nå har jeg ringt litt rundt og hørt med de andre foreldrene. Og her var det litt delte meninger forståelig nok. Noen mente vi skulle spille, andre mente vi burde dra på avsl. De er 47 barn i klassen, og 10 gutter på laget. Oppmann skulle sjekke med de som styrer serien og høre om det går an å flytte kampen. Men hun trodde ikke det gikk da vi kom veldig sent inn i serien i utgangspunktet. Problemet med å droppe avsl. er om det er bestemt at barna skal underholde, da kan jo ikke 10 av barna være borte. Eller var det planlagt grilling og (nettopp) fotballspilling på jordet. Gutten selv vil spille kamp, faren vil de skal spille, jeg er som sagt litt delt. Verken jeg eller faren har så voldsomt behov for å være med på avslutningen, vi har allerede vært igjennom 7 avsl med eldste. Og vi syns det er gørrkjedelig. Men det er jo også viktig at sønnen vår føler vi engasjerer oss i hans hverdag også (selv om han lik oss når det kommer til sosiale tilstelninger, han spiller mye heller fotball på løkka). Skal ringe hun som er ansvarlig for avsl og høre om muligheten for å flytte den, får håpe vi får flyttet enten kampen eller avslutningen. Og så skal vi ta en prat med de andre foreldrene på neste trening. Takk for deres innspill Anonym poster: 1cca6dec2dcfd126f074c9493d0e7593
SameSara Skrevet 12. mai 2013 #10 Skrevet 12. mai 2013 Skolen kommer før fritidsaktiviteter så her ville det blitt sommeravslutning
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2013 #12 Skrevet 12. mai 2013 47 elever i EN klasse? Hjelpes.. Ja, det er 47 barn på hele trinnet, fordelt på 2 grupper (3 noen ganger) Anonym poster: 1cca6dec2dcfd126f074c9493d0e7593
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2013 #13 Skrevet 12. mai 2013 Skolen kommer før fritidsaktiviteter så her ville det blitt sommeravslutning Ja, det er litt sånn jeg også føler det, at vi bør prioritere skolen først. Vi har jo alltid vært strenge på lekser før aktiviteter osv. Da burde det også gjelde andre typer forpliktelser. Men far og sønn vil på kamp, og jeg tar jo ikke avgjørelsen alene. Får prøve å argumentere godt for meg da Hi Anonym poster: 1cca6dec2dcfd126f074c9493d0e7593
Gjest amandine Skrevet 12. mai 2013 #14 Skrevet 12. mai 2013 Samtidig som man har lyst på avslutning kan man ikke bare droppe seriekamp. Hvis ikke kampen kan flyttes eller det uten de ti fra klassen likevel er nok til et lag er det i min bok sånn at kamp går først. Du er forpliktet i forhold til laget og motspillerne, og det kan ungene lære seg først som sist. Det følger ansvar med lagidrett, så kamp går før fest og moro
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 12. mai 2013 #15 Skrevet 12. mai 2013 Det er vanlig å flytte kamper når sånne ting skjer.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2013 #16 Skrevet 12. mai 2013 Samtidig som man har lyst på avslutning kan man ikke bare droppe seriekamp. Hvis ikke kampen kan flyttes eller det uten de ti fra klassen likevel er nok til et lag er det i min bok sånn at kamp går først. Du er forpliktet i forhold til laget og motspillerne, og det kan ungene lære seg først som sist. Det følger ansvar med lagidrett, så kamp går før fest og moro Jeg føler meg så dratt i begge retninger her Jeg ser hva du mener ift forpliktelser ovenfor laget, og jeg er helt enig med deg. Samtidig føler jeg vi er forpliktet ift klassen, hva om de skal opptre med et skuespill de har hatt på fellessamling for hele skolen. Der har jo sønnen min en rolle..osv.. Føler ikke vi kan svikte der heller.. Men men.. Får høre med de ansvarlige for avslutninga, kanskje dette ordner seg av seg selv Men takk for innspill, dere gir meg litt å tenke på ihvertfall Hi Anonym poster: 1cca6dec2dcfd126f074c9493d0e7593
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå