Anonym bruker Skrevet 12. mai 2013 #1 Skrevet 12. mai 2013 Fotografen kommer i morgen. Hva MÅ jeg huske på? Tror jeg har rimelig god oversikt, men er livredd for å glemme og ta vekk noe viktig. Kan grillen stå på balkongen? Best å ta den vekk, kanskje? Anonym poster: c512c0ae1dd11d01825a36be75d8456a
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2013 #2 Skrevet 12. mai 2013 Re sengen :-P Fotografen vet hvordan megleren vil ha bildene, så han/hun kommanderer deg rundt :-) Anonym poster: 3ceeb9546107bdb434e4c0a9135a7d14
Musemorbr / Skrevet 12. mai 2013 #3 Skrevet 12. mai 2013 Rydd mer enn du noen gang har gjort. Alt personlig bør ryddes vekk fordi det distraherer kjøperen. 99% av pyntegjenstander, og alt av familiebilder osv. Jo tommere det er, des lettere er det for kjøperen å se for seg hva hun/han eier som kunne se perfekt ut akkurat der. Og ja, grillen bør vekk, med mindre den er et monument på et prakteksemplar av en grill-veranda og dermed trekker inntrykket opp heller enn ned.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2013 #4 Skrevet 12. mai 2013 OK, grillen går vekk. Hva med dekoder, Playstation og sånne ting man har i TV benken? Vi har senga inntil veggen for å ha god plass til sprinkelseng ved siden av. Tror dere det er best å flytte den ut fra veggen og plassere nattbord med lampe på, på hver side? Fjerner sprinkelsenga... Anonym poster: c512c0ae1dd11d01825a36be75d8456a
Musemorbr / Skrevet 12. mai 2013 #5 Skrevet 12. mai 2013 OK, grillen går vekk. Hva med dekoder, Playstation og sånne ting man har i TV benken? Vi har senga inntil veggen for å ha god plass til sprinkelseng ved siden av. Tror dere det er best å flytte den ut fra veggen og plassere nattbord med lampe på, på hver side? Fjerner sprinkelsenga... Anonym poster: c512c0ae1dd11d01825a36be75d8456a Ja, flytt senga og ta bort playstation. Decoder kan stå. Ikke ha bøker, dvder og dpill liggende i hyller heller.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2013 #6 Skrevet 12. mai 2013 Etter å ha jobbet som boligfotograf er det gull verdt å komme til en "ferdig" leilighet, det verste jeg vet er å bli møtt med kommentaren "jeg visste ikke hvordan du ville ha det, så da tenkte jeg det var best å vente til du kom (med å rydde)". Argh! Så, som nevnt over her; rydd! Ta bort praktisk alt av personlige gjenstander, samt PS, fjernkontroller, dvd-er og små duppedingser. Ja, ta ut sprinkelsenga for å få vist mest mulig gulvplass, kan være lurt å sette inn et par nattbord, men ikke så store at det blir seende trangt ut. Ta bort alle produkter på badet og la kun et par passende, men ikke for tydelige "pynteting" stå på kjøkkenbenken, gjerne frukt etter sesong. Kort sammenfattet - jo enklere jo bedre. Kjøper er ikke interessert i dine ting, kun huset/leiligheten. Hvis du trenger å flytte på ting underveis, gjør klar disse tingene i esker el bokser. Et tips er å ta soverom og bad først, så kan man sette eskene innpå der når de rommene er tatt. Lykke til! Og ikke vær nervøs for å spørre, det er lov å be om mening på enkelte gjenstander, bare ikke aaaalt Anonym poster: 684295e33e6b49e7f3c8a4261bbb3666
Pinnus Skrevet 12. mai 2013 #7 Skrevet 12. mai 2013 Vi gjorde som tipset om over her! Tok soverommene først, flyttet ut både sprinkelseng og to kommoder for å få gulvplass. Etter det flyttet jeg alt som var i veien ellers i leiligheten inn på soverommet. Rydd vekk omtrent alt av ting og bilder. Dra fra alle gardiner - har du persienner eller liftgardiner kan det vært fint å sjekke at alle i samme rom henger i samme høyde. Blomster er fint på bilder. En fresh potteplante eller bukett i frisk farge, men hold det enkelt. Ta bort alle ledninger, spesielt rundt tv og lamper som er synlige. Plugg dem ut, og gjem dem. De ser forferdelig ut på bilder. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2013 #8 Skrevet 12. mai 2013 Tusen takk! Det hjelper meg masse. Jeg har pakket ned 40 esker med ting og tang fra leiligheten. Har nå en ledig skyvedørsgarderobe hvor jeg setter det som er i daglig bruk. Fjerner dette før visning, men bare gjemmer det til fotografering. Så får vi satse på at noen er villige til å gi 5 millioner! :-) Hva med skittentøyskurver på badet? Ta vekk, ikke sant? Anonym poster: c512c0ae1dd11d01825a36be75d8456a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå