Gå til innhold

Hva gjør dere sammen som familie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her føler jeg meg mye alene med barna. Ut på turer, sykle, ut å leke, på tur i skogen, på besøk hos andre- men alltid uten far.

Hva gjør dere sammen? Eller er det i hovedsak kun en av dere som drar barna med ut på ting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gjør det meste sammen hvis ikke vi en sjelden gang deler oss opp og tar ett barn hver. Og så hender det at de andre er ute og jeg er inne og lager middag eller baker, men de fleste aktiviteter gjør vi som sagt sammen.

Hva gjør mannen din når dere e ute da?

Anonym poster: 015d1e93a4dd4948f0fa0448e6f26fed

Skrevet

Vi gjør det meste sammen som familie. Nå i vinter har vi vært å stått på ski hver helg.

Anonym poster: 2e03ddabe96b2426c7d21d798a904386

Skrevet

Hos oss er det mest meg som finner på ting med mini på 3 år da mannen driver eget firma.og reiser store deler av året.

Men, når han er hjemme så er han kjempe flink til å ta initiativ til ting vi kan gjøre sammen. Vi reiser på fjellet og aker, turer i badeland, lekeland, tur i skog og mark, tur til lekeplasser, ut å spise, besøker familie eller reiser på tur med båten.

Det eneste jeg ikke får ham med på er hytteturer. Min familie eier en hytte uten strøm i skjærgården her og han takler ikke roen og freden som er der for han blir så rastløs. Strøm er også en bekvemmelighet han MÅ ha. Så jeg reiser ut der med mini for å bli, mannen kommer bare ut der noen timer på dagtid for å leke med mini, gå turer på øyen og spise middag med mindre vi holder på med bygging, hoggst eller annet arbeid.

Anonym poster: 85ec4dab3d6f7b72048ad8d2f0d1ce08

Skrevet

Her føler jeg meg mye alene med barna. Ut på turer, sykle, ut å leke, på tur i skogen, på besøk hos andre- men alltid uten far.

Hva gjør dere sammen? Eller er det i hovedsak kun en av dere som drar barna med ut på ting?

Hvorfor er aldri far med?

Her er vi bestandig med alle fire, selv om jeg noen ganger hadde kunnet tenkt meg at vi kunne delt oss litt mer,men når alle blir fornøyd så er jo det poenget...

Anonym poster: 4dc237fd09f369ea16a930faa2369c15

Skrevet

I helgene er far med på tur eller besøk, eller evt andre aktivitetar. Det hender berre ein av oss er med om dei er ute rundt huset. Har enkelte fridagar i veka, og då er det sjølvsagt berre eg som tek dei med.

Skrevet

Hos oss gjør vi litt begge deler; som oftest aktiviteter med hele familien, noen ganger tar jeg ned snuppa på noe alene, noen ganger gjør pappa det samme. Jeg syntes det er hyggeligst når vi er alle sammen.

Skrevet

Vi gjør mye sammen syns jeg. Sykkeltur, tur i skogen, badeland, tusenfryd, museum, kino, rydde i Hagen, måke snø, ski eller skøyter.... +++

De gangene bare en av oss foreldre drar er det mannen som drar uten megfordi jeg er gravid og ikke orker aktiviteten de skal på.

Skrevet

Her gjør vi alt sammen når pappaen er hjemme fra nordsjøen. Når han er borte er jo alene eller sammen med venner å går mye tur. Vi liker å være ute i frisk luft hele året rundt!

Når han er hjemme finner vi alltid på kjekke ting hver helg. Det er alt i fra gå turer å mater ender, bondegård, lekeland, skogsturer, tur på hytta etc. Er ute mange timer hver dag i helgen og til tider i ukedagene på ettermiddagen også.

Jeg synes det er viktig at begge foreldre er med på aktiviteter med familien så lenge begge er hjemme.

Anonym poster: 6661e7005903e5a3da3402b410053c8a

Skrevet

Vi gjør det meste sammen hvis ikke vi en sjelden gang deler oss opp og tar ett barn hver. Og så hender det at de andre er ute og jeg er inne og lager middag eller baker, men de fleste aktiviteter gjør vi som sagt sammen.

Sitter foran datamaskina. :(

Skrevet

Vi er ute på små turer, ev hyttetur. Gjør forskjellige aktiviteter sammen. Er i hagen sammen (hagearbeid+ lek) osv.

Er mye sammen alle sammen, men det er også ofte at en av oss har barnet, mens den andre gjør sine greier. Det faller like mye på meg som på mannen min.

Anonym poster: 9098fae10975a4c0a85b719d27c92ffc

Skrevet

Alt...vi er alltid sammen utenom jobb.

Anonym poster: df62250d7b4e56724710bf40cdb95734

Skrevet

Alltid sammen fordi det er det vi har lyst til.

Anonym poster: df62250d7b4e56724710bf40cdb95734

Skrevet

Vi gjør mye aktiviteter sammen, i dag har vi vært på åpen gård og vi har fisket :)

Inn i mellom er det kun far som er med, siden jeg er student må jeg av og til bruke helgen til skolearbeid. :(

Skrevet

Sitter foran datamaskina. :(

Og det godtar du? Hvorfor? Si ifra, gi beskjed! Det hadde jeg gjort, og det har jeg faktissk gjort også. Vi finner på noe hver helg, turer ut i skogen eller på fjellet, til sjøen, lekeland, åpen gård, museum osv., men vel hjemme har mannen en tendens til å tenke at nå skal han "slappe av" mens jeg 1.lager middag 2.passer ungene (er begge under tre år) 3.ammer - delegerer jeg ikke arbeidet oss imellom sitter han fort framfor pc`en...

Eller hvorfor ikke en tvist, sett deg foran dataen selv og si so long, dvs. han sin tur å finne på noe med ungene i dag? Eller gå ut døra, "hadet, tar meg noen timer shopping i byen jeg".

I alle fall, ikke godta dette!

Anonym poster: 63528fea50b60fa4dd5086f3cc1cbf1c

Skrevet

Er det kun dine barn dette da?

Hvorfor faen sitter han bare foran pc´n?Hva er galt med han da?Liker han ikke barna sine?

Du har en ubrukelig mann om han er sånn hele tiden. Jeg hadde satt masse krav og blitt dritsur på han om han hadde vært som din.

Her er både mamma og papap viktig!

Anonym poster: 4dc237fd09f369ea16a930faa2369c15

Skrevet

Det aller meste!

Men det hender også ofte at vi "deler opp" gjengen - altså at en av oss voksne tar ett barn, mens den andre vokne tar de to andre barna. Kommer litt an på hva vi finner på, og hvor godt det passer for barna ift alder, dagsform, interesse etc.

Hvorfor er ikke mannen din med mer når dere gjør ting sammen? Slike felles opplevelser er GULL verdt for forholdet man får til hverandre. Dessuten har de en tendens til å fungere litt som sex fungerer i et parforhold; dess oftere man gjør det, dess mer ØNSKER man å gjøre det! Hahaha. Kanskje tragisk sammenligning ... men stemmer okke som! ;-)

Anonym poster: 3f7a68fbab763a10d496ba683ebb6ac2

Skrevet

Vi gjør vel en del sammen, men ikke så mye spenstig. Blir litt småturer på lekeplass, sykkeltur, hagearbeid, butikken.. Deler oss innimellom fordi ettåringen og treåringen har ulike behov. Da er jeg stuck med minste. Skulle gjerne vært litt mer med største, men det kommer vel :). Men jeg er oftere alene på tur med dem, eller på playdate eller til familie. Mannen min har vært et par ganger på tur alene med dem, og aldri på tur til andre. Nå har ikke han så mange kompiser med barn, da, så det stopper seg jo litt..

Skrevet

Her er det sjelden vi gjør noe "spesielt" sammen. Mannen min er gårdbruker og bundet flere ganger om dagen annnhver helg, skal jeg og barna ta hensyn til det er det ikke lange turene vi får tatt. Dessverre er jeg litt dårlig til å ta hele initiativet alene så de helgene blir det ofte til at ungene leker litt inne med meg, går ut når faren er ute og ellers ser mye TV... Eller jeg tar med en av ungene i basseng e.l. mens han passer den andre. Denne helga f.eks., var vi i to bursdagsselskap i går. Jeg alene med barna i begge, men mannen var innom et par timer i det ene. I dag på dagstur til en øy i nærheten, jeg alene med barna men sammen med mine foreldre. Sist vi gjorde noe alle 4 sammen var vel i slutten av mars...

Anonym poster: 26483a4cc67d686a0805f3add036f4f4

Skrevet

Her i huset er far med på nesten alt vi foretar oss, forutenom shopping. Da "vår" jente er 14år prøver vi å la henne få sitt eget liv, men annenhver helg gjør vi noe sammen som familie. Enten det er en tur i bassenget, sykkel eller skitur (alt etter årstid), hyttetur, båttur eller en tur i stallen for å ta en ridetur.

Vi har passet på helt siden jenta var lita (eller det vil si siden jeg kom inn i bildet og ble stemor da jenta var 6år) har vi brukt annenhver helg til oss som familie. Hun bor fast hos oss og er kun annenhver helg hos sin mor. I ukedagene er det venner som gjelder og diverse fritidssysler som skal følges opp :)

Skrevet

Dette gjør vi som en familie:

- Går på kino

- Sykler

- Går på fjellet

- Reiser

- Går på ski (Langrenn og slalom)

- Drar på hytta

- Triller tur

- Spiller spill

m.m :D :D

Anonym poster: a79341a8d890e37b2d1586c4f4de06fc

Skrevet

Vi gjør ting som en familie eller vi deler oss og har med barna på lekeavtaler.

når vi er sammen så sykler vi, går turer, fisker, bader, aker, går en tur på stranda for å plukke skjell.

Anonym poster: 5f50ddecb1a92778992e320360ec3fdd

Skrevet

Regner med at du tenker på kveldstid eller helg. Vi gjør mye sammen, og av og til deler vi oss med en voksen og et eller to barn hver (har 3). Vi har også en del husprosjekter, så av den grunn hender det ofte at pappaen snekker, mens jeg passer barn.

Men sammen drar vi til en barnehage i nærheten og leker, holder på ute i hagen, besøker familie, går tur til et tjern i nærheten og leker på stranda (uansett vær, gøy med stor sandkasse). Ellers holder vi på inne med diverse aktiviteter. En sjelden gang unner vi oss en tur ut å spise, eller på museum eller liknende.

UTROLIG hyggelig når vi er alle 5! Ville ikke akseptert at pappaen "meldte seg ut" på den måten du beskriver!

Skrevet

Vi gjør mye sammen, men også hver for oss med en enkelt unge. Synes det er viktig at hver enkelt unge får litt alenetid med oss.

Dessuten har vi perioder der vi er slitne og lei og helst vil ha egentid. I perioder føler jeg at jeg gjør alt i hus og med ungene, mens han later seg med det han har lyst til. Andre perioder er det han som føler det sånn. Men sånn jevnt over, og til vanlig, gjør vi ting sammen. Eller vi gjør i hvert fall noe fornuftig og for fellesskapet, enten alene eller hver for oss. F,eks kan det hende han tar ungene med ut på tur, mens jeg vasker huset og lager middag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...