Gå til innhold

Ut å luk løvetann folkens

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter store nedbørsmengder så slipper løvetannroten bakken, og man har en ørliten sjans til å bli kvitt noen.

Så på med regnbuksa og ut i hagen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke sett en løvetann enda i år jeg :P

Skrevet

Hm, noe sier meg at det kommer fler muligheter...

Skrevet

Sparar moglegheita til neste gong trur eg, forresten vart mykje løvetann overkøyrt av grasklipparen i går.

Og kven har sagt at ikkje tulipanar og løvetann kan stå i same bed?

Skrevet

Enkleste er å kjøre over de med klipper'n. Heldigvis er vi ikke plaget med løvetann, bare eple og sukkererttyver.

Gjest pupp and go
Skrevet

Det er da bare vakkert med tusen soler som lyser fra hagen :)

Skrevet

Spørs på hvor de er, og hvor mange. I plenen klipper jeg de bare. I bed lukkes de bort. I " jordbæråkeren" lukkes de bort. Og i pottene mine må jeg også luke :(

Nå er mesteparten borte, bare ett bed igjen :)

Skrevet

Spørs på hvor de er, og hvor mange. I plenen klipper jeg de bare. I bed lukkes de bort. I " jordbæråkeren" lukkes de bort. Og i pottene mine må jeg også luke :(

Nå er mesteparten borte, bare ett bed igjen :)

Godt jobba! Så at det har sneket seg noen opp i pallekarmene mine, så jeg må nok til pers jeg også. Men da skal jag ha i mente at det er lettere etter regn...

Skrevet

Enkleste er å kjøre over de med klipper'n. Heldigvis er vi ikke plaget med løvetann, bare eple og sukkererttyver.

Anbefaler deg å kjøre over tyvene med klippern også, det er enklest.

Da kommer de mest sannsynlig ikke tilbake.

Skrevet

Anbefaler deg å kjøre over tyvene med klippern også, det er enklest.

Da kommer de mest sannsynlig ikke tilbake.

Det blir nok overskrifter det :)

Gal kvinne prøvde å kjøre over elgokse på 250 kg med en Honda gressklipper. Samme kvinne prøvde seg også på å kjøre over en hare. Dette var utenom jaktsesongen og hun vil bli tiltalt for tyvjakt. Til hennes forsvar forsyner elg og hare seg av epler og sukkererter i kvinnens hyttehage.

Da blir det polstra celle på meg.

Skrevet

Fra spøk til alvor. Eddik er også en fin ting til drap av løvetann. Du trenger stor sprøyte, kanyle og eddik pluss noen gode knær. Krabb rundt på plenen og sprøyt eddik inn i kjernen (midten) på løvetannen.

Gjest amandine
Skrevet

Fra spøk til alvor. Eddik er også en fin ting til drap av løvetann. Du trenger stor sprøyte, kanyle og eddik pluss noen gode knær. Krabb rundt på plenen og sprøyt eddik inn i kjernen (midten) på løvetannen.

Really?? Må prøves!!
Skrevet

Bruk 35% og etter et par dager så dør de fra rot til topp.

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Nå ser jeg for meg å krabbe rundt i hagen med lab-frakk, beskyttelsesbriller og hansker mens jeg sprøyter inn eddik i blomstene :lol: Verdt å gjøre det bare for å se reaksjonen til naboene, ha ha :rolleyes:

Skrevet

Jeg har egentlig verdens beste mann (selv om jeg til tider er sur) og han digger å klippe plen, det må gjøres minst to ganger i uka, og han luker løvetann. Så steller jeg blomster, og han graver hull når det må til når jeg har kjøpt en ny busk eller noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...