Gå til innhold

Kjip 17 mai ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det tradisjon at barnetoget til ksolen først begynner kl 1500. Før det er det "meningen" at man skal inn til sentrum (Bergen) for å se på togene der, og evt være på tivoli og festivitas.

Skolenes arrangement er helt til slutt.

Men det er helt fullstendig texas å dra til byen, stappfulle busser og trengsel. Vi foredre synes det ikke er så kos, og for ungene er det litt ett fett. Men de hadde nok syntes det var kjekt å dra til byen.

Vi tenker derfor å være hjemme frem til vi skal i toget kl 1500, og kun være med på skolens arrangement som varer i et par timer.

Er det kjipe greier, burde vi dradd inn til byen for å skape tradisjoner, eller er det flere som også tar det litt rolig denne dagen ?

Der vi kommer fra, begynner alltid arrangementet kl 11 ca, og det er da rømmegrøt og familiesamling hos mine foreldre. Dette går jo vi glipp av da, siden skolen her begynner så sent. Men fordi vi har skolebarn, ønsker vi å være på den skolen vi tilhører.

Så, bør vi ta noen valium og dra inn til byen, eller er det greit med bare en liten feiring på skolen ?

Anonym poster: 2cfa1ab2840b23be7c2bf66d233a5fa3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke vurdert å dratt inn til Bergen by på 17.mai! Så lenge det skjer noe der hos dere, hadde jeg klart ventet til da, å heller kost oss med resten av familien frem til kl 1500 :)

Anonym poster: 3bdcb8013b215aa2a332a45566c15ee9

Skrevet

Kommer kanskje an på hvor gamle barna er, tenker jeg. For små barn rekker det i massevis å kose seg med mamma og pappa og gå i toget kl 15.

Her skal vi en tur til byen (Oslo) sammen med samboerens tante (han selv er på jobb hele dagen) og så skal vi grille i hagen til svigermor etterpå. Tenker at dette er en festdag der man kan gjøre akkurat som man vil - det skal ikke være et slit :)

Anonym poster: 8e94d2b0d781b2da4f2d2184fcda9608

Skrevet

Bodde i Bergen før og gjorde det da som du foreslår her.

Lekene og toget på skolen er ofte det viktigste når de går på barneskolen.

Dro til sentrum et par ganger og det ble bare tull og mas.

Ig når de i tillegg stenget alle tunellene slik at det er nesten umulig å kjøre innover fristet det enda mindre.

Skrevet

Ungene er 5 og 9. Det er ikke mulig å kjøre inn, så det blir med buss. Og der er det kaos.

HI

Anonym poster: f536fe3c4ec5b7c1f9bb303f2fc56b38

Skrevet

Her er det folketog i 10-11-tida og folk i sentrum fram til ca 14 og arrangement i idrettshallen kl 16. Imellom der brukar vi å ete rømmegraut og slappe av heime.

Skrevet

Forresten, eg saknar 17. Mai i Bergen med eit herleg kaos og folkeliv..

Skrevet

Jeg bor også i Bergen, vi har frokost hjemme før vi enten har familie til en liten brunsj eller som i år så går vi til noen venner og spiser før vi drar på skolen. Kjempe hyggelig :-) Bodd i sentrum i mange år, men dit drar vi ikke med så små barn som vi har i dag.

Tivoli tar vi en annen dag enn den 17.

Skrevet

Bor i bergen selv og er skuffet over at barnetoget her i området begynner klokken 13:00 :-(

Anonym poster: 182694501914aa4362970a7760dbc17c

Skrevet

Herre... mente 11:30 <.<

Anonym poster: 182694501914aa4362970a7760dbc17c

Skrevet

Jeg ville ha skippet det :)

Som barn holdt vi oss til skolens opplegg i stede for å rushe inn til byen (Men det var da ikke Bergen ;) )

Skrevet

Her jeg bor går også toget et stykke ut på ettermiddagen, De med skolebarn som skal gå har noe opplegg lengre unna først men ellers er alt på ettermiddagen.

Jeg reiser ikke inn til byen med barna for det er utrolig styr på denne dagen.

Så vi koser oss hjemme med en rolig morgen, ser toget på tv, spiser en god frokost/lunsj og så tar vi toget og lek på barneskolen etterpå.

Hvorfor skal det være kjipt?

Mine er ihvertfall veldig fornøyde de

Anonym poster: f676776d3636c4f8b30d928e9425f835

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...