Anonym bruker Skrevet 12. mai 2013 #1 Skrevet 12. mai 2013 Jeg vet jeg ikke har så mye med det, men klarer ikke slutte å tenke på det heller. Ei bekjent er gravid, rundt uke 25 og hun drikker mye. Hun tar ikke en femmer for å drikke seg full. Jeg synes så synd på babyen hennes i magen, og lurer på hvordan det blir når barnet er født. Forundrer meg ikke om hun tar baby med på fest. Jenta er 16år og helt klart for ung og umoden til å bli mor. Hva ville dere gjort? Ville dere gjort noe i det hele tatt? jeg kjenner henne ikke, men ser henne ofte sammen med felles venner. Hun er sammen med en på 22 som er likedan. Han kjøper jo alkohol og røyk til dama. Stakkars, stakkars baby! Anonym poster: 6084caa046f5989a6e304a3b6781440d
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2013 #2 Skrevet 12. mai 2013 Kontakt foreldrene, hun er mindreårig. Evnt. barnevernet, ikke pga babyen men pga jenta. Anonym poster: acb7b9e8ad592ce3df31002abdaa9d6a
Nullstress;) Skrevet 12. mai 2013 #3 Skrevet 12. mai 2013 Kontakt barneværnet, du kan også ringe legen og helsesøster og legge inn en bekymringsmelding til de. Bv kan ikke lage en sak på et ufødt barn, men her kan det faktisk bli en sak på mor. Men lege og helsesøster kan hilde henne under "oppsikt" og de kan sørge for at bv er på plass ved fødsel (om nødvendig) Ville UTEN TVIL gjort noe. Om du vil kontakte foreldrene hennes er opp til deg. Ringer du bv vil de uansett kontakte foreldre...
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2013 #4 Skrevet 12. mai 2013 Tror ikke du kommer noen vei ved å kontakte foreldrene, husker selv som 16 åring at det var det de sa jeg brydde meg minst om. men ville kontaktet bv og ville helsesøster. Hvis kjæresten kjøper alkohol til en mindreårig ville jeg også kontaktet politiet (er det de man kontakter ved sånt?) Noen må du kontakte, for barnet fortjener bedre enn en mamma som drikker hele graviditeten og gir totalt f. Anonym poster: 3b1ab10f716f985297cbaae0807ac66a
humlesurr Skrevet 12. mai 2013 #5 Skrevet 12. mai 2013 Du ringer barnevernet kl 08:00 i morgen tidlig! Gjør du ikke noe, er du en stilletiende tilskuer til barnemishandling og dermed indirekte medskyldig.
Gjest sussie77 Skrevet 12. mai 2013 #6 Skrevet 12. mai 2013 Ja dette må du gjøre noe med. Ring barnevernet i morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå