Gå til innhold

Gruer meg til 17.mai!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappa i huset skal jobbe dobbelt denne dagen og da Blir jeg alene med en nyfødt som bare vil henge i puppen og en suuuupertrassig toåring.

Men må jo finne på noe for toåringen sin del, siden det er 17.mai og mye moro som skjer overalt.

Hvordan ville dere løst en sånn kaotisk dag alene?

Anonym poster: f6fb86031244b1509fd592b222fc8276

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når eldste barnet ditt bare er 2 år ville jeg ikke stresset med å gjøre noen ting den dagen ;) Det er noe annet når man har skolebarn som skal være med i toget og være med på opplegget etterpå. Om jeg var deg så ville jeg bare kjøpt inn is og grillmat. Ville startet dagen med å se 17.mai-sendinga på tv, mens den nyfødte ammes og 2-åringen leker seg. Så kan du jo alltids gå en tur med ungene til en lekeplass eller noe. Grill pølser og kos dere med is!

Anonym poster: 243885632f3f1c66b5daa06a86386d41

Skrevet

Tja, satt begge ungene i vogna og sett toget. Deretter vært hjemme og kost meg:) Vet ikke helt hva som er så moro for en 2-åring på 17.mai??

Skrevet

Dra til sentrum eller et sted der det er tog og musikk. Se på toget, spis en is og dra hjem etterpå, eller hjem med / til venner, og lag noe god mat, grille om været er bra, spis kake, mer is, leking og kos dere.

Min 2-åring var i fjor mer enn god fornøyd med å gå litt i tog, spise en is, grille i solveggen og leke med noen unger i gata.

Anonym poster: 5ee45650f341831e2585091178b82ffd

Skrevet

Dra til nærmeste sted og se på toget, kjøp is til to-åringen og dra hjem igjen. Kan du alliere deg med noen slektninger eller venner som kan hjelpe til å løpe etter den eldste?

Skrevet

Jeg gruer meg også til 17.mai. Det er en dag jeg ser frem til er over. Det er stressende, som oftest for kaldt eller varmt, det pleier å regne og det er kjedelig.

Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke gjort rare innsatsen.

Skrevet

2-åringen er for liten til å skjønne noe. Om du vil så blir du hjemme.

Skrevet

Holdt meg hjemme og slappet av. En 2-åring vet ikke hva 17.mai er uansett.

Skrevet

Litt rart at flere av dere sier at en 2-åring ikke vet hva 17.mai er. Går ikke barna i barnehage? Min 2-åring visste meget godt i fjor hva 17.mai var. De hadde lagd flagg i barnehagen, øvd på å gå i tog, øvd på sanger og hun hadde fått med seg fra de større ungene at på 17.mai så kunne man spise så mange is man bare ville :D

Det er forskjell på barn, det vet jeg, men mange 2-åringer både vet og gleder seg til 17.mai. De skjønner kanskje ikke betydningen bak og hvorfor vi feirerer, men flagg, tog og is er noe mange får med seg.

Anonym poster: 5ee45650f341831e2585091178b82ffd

Gjest sussie77
Skrevet

Ta med ungene og se toget. Og så gå hjem og spis god mat og is. Mange 2 åringer vet hva 17. Mai er og har glede av det. Men du trenger jo ikke gjøre så mye. Gi han også flagg og en trompet. Ikke så mye som skal til :)

Skrevet

Når eldstemann bare er to år hadde jeg latt det hele passere i stillhet med verdens beste samvittighet :) Toåringen har sikket feiret i barnehagen også, så det et ingen krise.

Slapp av hjemme og kos deg!

Skrevet

En toåring vil vel kunne skjønne at 17. mai er noe spesielt, men vil ikke kunne huske om dere ikke gjorde noe ut av det i år. Jeg var alene med en toåring i Frankrike hos svoger mens min mann var i Afrika, så det året feiret vi ikke en gang bursdagen hennes. Skjønner at det ikke er helt normalt, men de små bryr seg lite. Hvis du vil gjøre noe ut av det for å vise dette med tog, flagg og is kan det være nok at dere tre går i tog med flagg i stua foran tven og spiser en litt ekstra pyntet is, bare dere to og dere spiser det samme.

Anonym poster: b1e6778576105592b4c8e0755d6f9077

Skrevet

Unnskyld at jeg sier det, men som alenemor til to som var veldig små da jeg ble skilt, så blir jeg rett og slett litt oppgitt av sånne innlegg som dette. Hvor vanskelig kan det være? Kle på ungene, dra ut og se på toget, kjøp litt is. Ting er som regel ikke mer vanskelig enn man gjør dem.

Anonym poster: 6e3f2a9779641bc1576a8210b13ce410

Skrevet

Jeg personlig ville gått og sett barnetoger, kjøpt en gassballong eller noe annet ungen siklet på og så reist enten hjem til mamma for å grille eller hjem til oss selv for å varme pølser og spise is til dessert.

Flagg på bordet og litt ekstra siden det er 17.mai er gøy, men trenger ikke være store greiene når de er så små.

Vi har med stort hell hatt isbuffet på 17.mai, det er en av de tingene ungene virkelig ser frem til denne dagen. Kanskje dere skal starte en slik tradisjon som barna synes er gøy?

Vår tradisjon er da at etter middag får de hver sin skål med is også kan de pynte den fra "buffeten", det de har å velge i da er kakestrøssel, nonstop, saltstenger, oboy-pulver, minimarshmallows, sjokoladesaus, jordbær, bringebær o.l. Det blir en skål med med pynt enn is til slutt og når vi på toppen av det hele setter en slik paraply som er til drinker er de så fornøyd at de nesten maler som en katt ;)

Anonym poster: 09caa24bc522b7f8e3bc576142ec571d

Skrevet

I fjor hadde jeg et barn som knapt var 2 (han fyller i slutten av mai). Jeg hadde ingen baby dog... Jeg hadde ikke ork til å feire 17 mai. Pappaen var på jobb og på kvelden skulle vi kjøre til familie. Min da knapt 2-åring visste ikke hva 17 mai var og kunne ikke brydd seg mindre. Vi tok et par timer på Leos lekeland, kjøpte pølse og is der og koste oss! Dette er en av de dagene i året det var luftig på Leos og vi kunne boltre oss fritt. Anbefales! Der kan du ha med babyen mens 2 åringen leker og koser seg (uten at du mister oversikten over hvor barnet er) og når babyen sover kan du delta i leken og dere kan spise og kose dere.

Dette forutsetter selvsagt dt u bor i nærheten av et lekeland.

PS: I fjor var det åpent fra 12-15.

Anonym poster: a8bd553aeb2fd1b856a8cb2b854b971b

Skrevet

Se om det er noe som foregår på skolen dere sogner til, evt en annen skole. Dra dit for å spise litt pølser, kaker eller is. Som oftes litt leker, sanger og kanskje tog. Om det ikke er tog er ikke det så farlig, men liv og røre ungene som oftes vil ha med seg. Kaoset i byen er ikke ett must, det vil helst mine barn slippe. Nå er de så stor at de går i det toget selv, det er greit men å se på det vil de ikke. Så før de nådde skole alder var vi bare på skolen her. Korpset spilte, leker for barna, mye å kjøpe. De hadde det kjempe gøy. Selv om det var mange mennesker på skolen var det ikke like mye som i byen, for der er det kaos.

I forfjor var vi faktisk ikke utenfor huset. Ungene syns det var helt topp. Vi hadde god mat, kaker og is hjemme. Ene ungen skulle egentlig gå i toget, men med snø i lufts og en litt hanglete unge presset jeg ikke ungen når hun sa hun ikke ville gå i tog.

Ikke lag mer kaos enn du orker.

Anonym poster: c142f7333ac41357150a6e5aadd495df

Skrevet

Kan du ikke Være med en venninne, eller familien din da?

Anonym poster: f16064f2aea5d482d822d3f414514aae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...