Gå til innhold

Ringe og si vi ikke kommer i konfirmasjon i dag??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er bedt til fadderbarnet til samboer i konfirmasjon i dag. Hadde intensjoner om å dra, men uff jeg vet ikke altså.

Jeg er høygravid og kvalm. Det er langt å kjøre og jeg har problemer med å sitte så lenge. Det gjelder jo både i bilen og når vi kommer dit.

Gruer meg også til å sitte der i ubehagelige klær jeg ser ut som en hval i.

(sliter også med litt angst for å besvime men det går vanligvis bra sålenge samboer er sammen med meg)

Samboer vil heller ikke dra. Vi har ikke noe forhold til denne gutten annet enn at vi kjøper han julegave.

Hva tror dere?

Anonym poster: b174181fa058578be16b9bd822195afd

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

At du bør bli hjemme mens mannen din drar

Skrevet

Bli heime og send mannen avgårde.

Skrevet

tenker det samme, du blir hjemme, mens samboer drar.

Skrevet

Jeg mener det, at som fadder burde man jaggu ta delta i konfirmasjonen. Du trenger ikke å dra, men din mann burde støtte sitt gudbarn. Og dette er den siste offentlige tingen han trenger å gjøre for gutten.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hvis samboeren din er gudfar synes jeg i det minste han må dukke opp i konfirmasjonen, hvis de har så liten kontakt ellers, er det virkelig en av «oppgavene» han burde stille opp på. Min mening.

Skrevet

Hvis situasjonen din har endret seg over natten melder du avbud og sender samboer uten deg. Hvis formen din er lik den du ellers har i denne fasen av svangerskapet er du veldig, faktisk ufint sent ute med å melde fra om det. Det er tross alt satt opp bordplassering allerede og forsent å endre på den nå. Kan du ikke så kan du ikke, men send mannen dit med mindre det er direkte farlig for deg å være alene hjemme en stund.

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Det holder ikke med "har ikke lyst" når man er fadder, da har man med å stille opp! Tviler på at det er konfirmanten sin skyld at forholdet ikke er så bra...

Hva du velger får være på din kappe, du er ikke fadder.

Skrevet

Han var bare guttongen da han ble spurt om å være fadderen hans. Var ikke i dåpen heller :P

Men okei, skal høre med han om han kan dra alene..

Skrevet

Er han fadder uten å ha vært i dåpen?

Anonym poster: 12f6b12e1237577f666a6e742b0cf29e

Skrevet

Er han fadder uten å ha vært i dåpen?

Anonym poster: 12f6b12e1237577f666a6e742b0cf29e

Jepp. :P

Skrevet

Om du ikke har så lenge igjen til fødsel, så er det nok ingen som forventer at du skal komme.

Men mannen din burde jo så absolutt dra.

Anonym poster: 1bd23f81b9bc9fc5e278ab2e2dc443df

Skrevet

Trodde ikke det gikk an jeg. Broren min skulle være fadder, men han måtte plutselig jobbe og kunne ikke komme... Så nå er han ikke fadder alikevel...

Skrevet

Om man melder avbud til en konfirmasjon samme dagen, så bør det ligge akutte årsaker bak. Det høres jo ikke ut som det gjør det hos dere. Dere burde enten meldt avbud for minst en uke siden, eller så biter dere tennene sammen og drar, ihvertfall mannen din. 5 timer i et selskap man ikke har lyst til å gå i er ikke verdens undergang.

Skrevet

Trodde ikke det gikk an jeg. Broren min skulle være fadder, men han måtte plutselig jobbe og kunne ikke komme... Så nå er han ikke fadder alikevel...

Skrev dere han av da? Hvem som blir fadder fyller du ut på skjema når du møter med presten på forhånd. De blir fadder hvis de ikke kan møte også.

Og til hi: Veldig dårlig om han ikke gidder møte. Spesielt hvis han ikke var i dåpen.

Anonym poster: 38f69f214700a40f20f3484cfbbce30b

Skrevet

Jeg tenker at dere er av det irriterende salget som ikke har tanke for at det koster, både tid og penger, å arrangere store selskaper.

Neste gang bør dere ha anstendighet til å takke nei med det samme.

Å dra dit, så lite engasjert som dere er, vil nok ikke bidra positivt til festen i det hele tatt. Meld avbud, send gaven i posten og så kan de to tomme stolene stå der til spott og spe.

Skrevet

Det er skikkelig ufint å ikke komme!

De har brukt masse tid for ikke å snakke om penger på å arrangere selskap og bestilt/laget mat til alle som har sagt de kommer. Da skal det akutte årsaker til for å melde avbud samme dagen altså. Hadde dere fått omgangssyke eller du hadde gått i fødsel så hadde selvfølgelig alle skjønt det, men om formen din er som den pleier skulle du sagt fra for minst en uke siden at du ikke kom.

Det er ikke alt som er like gøy, men du er voksen og gjør det likevel.

Anonym poster: 98355883093a8bf7d5939e00dfbcfee4

Skrevet

Det er skikkelig ufint å ikke komme!

De har brukt masse tid for ikke å snakke om penger på å arrangere selskap og bestilt/laget mat til alle som har sagt de kommer. Da skal det akutte årsaker til for å melde avbud samme dagen altså. Hadde dere fått omgangssyke eller du hadde gått i fødsel så hadde selvfølgelig alle skjønt det, men om formen din er som den pleier skulle du sagt fra for minst en uke siden at du ikke kom.

Det er ikke alt som er like gøy, men du er voksen og gjør det likevel.

Anonym poster: 98355883093a8bf7d5939e00dfbcfee4

Enig.

Anonym poster: 71f14bfc7f18de39b82eec0f2aeba080

Skrevet

Det er ikke noe problem i det hele tatt. Min fadder (eller gudfar, som vi sier her jeg er fra) hadde kusma (barnesykdommer i voksen alder er jo heftige greier som vi alle vet) da jeg ble døpt, men er definitivt min fadder likevel. Både "offisielt" og i måten han følger meg opp på, selv nå i voksen alder (altså min voksne alder).

Anonym poster: 73d72108997de2c8fca4a9fd092af561

Skrevet

Synes det skal svært gode grunnar til for å avlyse slikt same dagen. "ikkje lyst" er definitivt ikkje ein slik grunn. Det kjem vel heller ikkje brått på at du er høggravid, sjølv om dagsformen kan variere, men det er ikkje ei like dårleg unnskyldning.

Om du klarar å vere med set nok mannen din stor pris på det, men han bør dra uansett. De høyres ikkje skikkeleg vaksne ut.

Skrevet

Se for deg at du har stelt i stand konfirmasjon til ditt barn så melder alle avbud på konfirmasjonsdagen med noen tynne unnskyldninger. Mange har ikke særlig lyst til å gå på slike tilstelninger, men de går likevel, og ofte blir det bedre enn man tror og tiden går fort.

Anonym poster: 66350e6fff95e236f7e05dbc64a2265a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...