Gå til innhold

Blæh :( Min tur å stå opp med snørrungen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskrifta seier har vi ei snørrete lita frøken heime, og det vart mor som måtte opp. No har vi to vore oppe i over ein halvtime og eg må innrømme at eg kjedar meg litt, ser ikkje vitsen med å skifte ut av pysjen enda sida vi ikkje skal ut i morgonkulda. I tillegg er eg litt svolten og kunne tenke meg at vi åt frokost snart

Når synes de det er greit å vekke far, som har sett fram til ein sovemorgon? Er det eit argument at eg var oppe 9.30 i går då han var ansvarleg for babyfrokost?

Teit innlegg dette, men eg er faktisk usikker på korvidt det er greit å vekke nokon på ein søndag. Har ikkje heilt falt meg inn å vekke han før, då vi har kosa oss utan han fram til han kjem frivillig..

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Dere kan jo bare spise? Trenger ikke han til det?

Skrevet

Jeg og snørrungene (ja, vi er snørrete), sto opp klokka åtte. Gidder ikke vekke pappa, som antakelig bare er morgengretten.

Så vi har kost oss med lang frokost og nå er det litt lek i stua før vi går ut og nyter vårværet:)

Skrevet

Jeg kommer til å vekke mannen her hvis han ikke har stått opp klokka 11. Da gidder jeg ikke vente med frokosten lenger...

Skrevet (endret)

Ho har ete. Klart eg kan ta meg frokost om eg vil, men det er noko med helgekosen å ete frokost saman. Det er kanskje selskap eg er mest ute etter, lisja er for oppteken til å prate med mor. Ho har fleire møblar ho ikkje har grisa til med snørr og sikkel enda.. Endret av ★
Skrevet

11, halv 11 hvis jeg kjeder meg veldig og vil ha selskap. 10 er egentlig også greit når jeg tenker meg, syns han har fått sove lenge da også. ;)

Skrevet

Hvis det er felles frokost så vekker jeg mannen 10.00. Hvis ikke får han sove til han står opp selv (hvis vi ikke har noen spes planer) Jeg vil ikke sove lengre enn til 10 fordi da er hele mandagen ødelagt (står opp 5.30)

Mannen sover sjelden lengre enn til 10.30-11

Skrevet

La han sove. Dekk et deilig frokostbord, la kaffelukta spre seg i huset og bank deretter forsiktig på for å si at det er frokost til ham om han vil ha. Så burde han være en uthvilt og fornøyd mann resten av dagen ;)

Så sant det ikke alltid er du som må stå opp, og dere klarer dere fint selv ville jeg latt ham sove.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ho har ete. Klart eg kan ta meg frokost om eg vil, men det er noko med helgekosen å ete frokost saman. Det er kanskje selskap eg er mest ute etter, lisja er for oppteken til å prate med mor. Ho har fleire møblar ho ikkje har grisa til med snørr og sikkel enda..

Joda, ser den. Men hadde allikevel ventet en god stund tror jeg :)

Skrevet

Ingen ting som stend på her, bortsett frå kjedsomhet og litt svolt. Har fleire gongar truga med å byte han ut i eit kaffidrikkande eksemplar slik at eg kan sette på kaffi til oss begge, hadde vore greit med ein som lot seg lokke av kaffilukt ;)

Eigentleg veit eg svaret på spørsmålet mitt, eg hadde kasta ting på han om han hadde vekt meg utan grunn. Håpte berre på at nokon skulle meine det var rett og rimelig at han skulle bli dratt opp av senga timesvis før det er nødvendig :P

Skrevet

Kan ikke klage på å ha vært oppe en halvtime når klokka er halv ti vel???. Tar det som ren bonus hver gang jeg får ligget helt til kl 7.00 jeg.

Anonym poster: ca0037a8bc4602716e6d8e3e2b53b5d5

Skrevet

Her våkna vi rett før fem, og jeg fikk beskjed om å bare sove igjen. Så sto far og sønn opp. Halv åtte kom en trøtt mann opp og ba om "vaktskifte." ;) Han sover nå, og jeg antar han står av seg selv om en time. Jeg tusler rundt i morgenkåpe og drikker kaffe, og den lille morgenfuglen har fått frokost nummer to, og blitt overrasket med nye deler til togsettet. :)

Skrevet

Kan ikke klage på å ha vært oppe en halvtime når klokka er halv ti vel???. Tar det som ren bonus hver gang jeg får ligget helt til kl 7.00 jeg.

Anonym poster: ca0037a8bc4602716e6d8e3e2b53b5d5

Eg drøyde morgonen med å ta ho inn til oss ein stad før kl 8. Nærare kl 9 var ho så utålmodig at eg måtte stå opp, sov ikkje den timen..
Skrevet

Åh- hvilken luksus. 5.45 hadde jeg to turboer oppi senga. Kl 7 gav jeg opp å sove noe- jeg hadde da lastet ned noen apper for å få sove litt ekstra, men det endte i krangel :/

Nå er frokosten fortært, kjøkkenet shinet, klesvask neste.

Kjede seg? Har ikke tid til det lenger jeg.

Skrevet

Åh- hvilken luksus. 5.45 hadde jeg to turboer oppi senga. Kl 7 gav jeg opp å sove noe- jeg hadde da lastet ned noen apper for å få sove litt ekstra, men det endte i krangel :/

Stygg du er mot meg :( No må eg shine kjøkkenet og ta ei økt på vaskerommet :( Berre ikkje enda ;)
Skrevet

Er så ukorrekt at da ungene våknet kl 7, så satte jeg på film til dem;) (iPad inne på deres rom)

Så kjøpte meg nesten en time ekstra før vi måtte opp.

Men når jeg har fått første kaffekoppen så er jeg klar for dagen;)

Skrevet

Her er vi så heldige at vi begge kan få lov å stå opp med minstemirakelet mellom 6 og 7 hver morgen:) Så lager vi kaffeduft og spiser frokost sammen.

Skrevet

Å få sove til 9.30 må da holde i lange baner!! Vi er alltid oppe før 6.30 begge to her, som regel før kl 6.00. Og da har yngste vært våken minst seks ganger i løpet av natta. He he, jeg er bare misunnelig, så derfor jeg gnir det inn. Men ja, selvfølgelig kan du vekke mannen! Og hils fra meg og si at han er HELDIG som får sove så lenge ;). Så kan jeg gni hendene mine her jeg sitter, sur og trøtt. Alltid godt å leve livet gjennom andre!

Og ja, vi er duste som ikke tar annenhver, men det fungerer ikke av ulike grunner.

Skrevet

Her er vi så heldige at vi begge kan få lov å stå opp med minstemirakelet mellom 6 og 7 hver morgen:) Så lager vi kaffeduft og spiser frokost sammen.

Åh, hvor fant du en som er A menneske?

Akkurat det er det som irriterer meg mest med mannen min. At det skal være så sørgelig vanskelig å komme seg opp i normal tid, og gjerne enda tidligere.

Anonym poster: c50044e676b92fe3234267203acaa444

Skrevet

Det synes jeg kommer helt an på hva slags kveld han hadde i går. Var han ute? Var han utover det normale sent oppe?

Isåfall bør han jo få sove til han våkner,

-hvis ikke så er NÅ et greit klokkeslett:)

Gjest meg&mini
Skrevet

Vi spiser aldri helgefrokost sammen. Jeg har stått opp med mini så lenge jeg kan huske og han sover til 11-14 tiden..

Nå skal mini og jeg spise en koselig frokost sammen:)

Forresten Hi, du skriver så pent! Hehe.. Jeg liker at du skriver på nynorsk;)

Skrevet

Det synes jeg kommer helt an på hva slags kveld han hadde i går. Var han ute? Var han utover det normale sent oppe?

Isåfall bør han jo få sove til han våkner,

-hvis ikke så er NÅ et greit klokkeslett:)

Han la seg lenge etter meg i alle fall, eg er konstant trøtt når eg er gravid. Vil tru han var i seng ca kl 01, hvilket er normalt for oss b-mennesker. Tenker han kjem tuslande av seg sjølv snart, blærekapasiteten sett greit stoppar for å sove fram til middagstid ;)
Skrevet

Åh, hvor fant du en som er A menneske?

Akkurat det er det som irriterer meg mest med mannen min. At det skal være så sørgelig vanskelig å komme seg opp i normal tid, og gjerne enda tidligere.

Anonym poster: c50044e676b92fe3234267203acaa444

A-menneske og A-menneske...Vi har rett og slett bestemt oss for at vi vil gjøre det sammen, så blir det en hyggelig stund for begge. Vi er jo trøtte, men det går fort over med litt kaffe og ei brødskive:) Og så får vi jo så mye ut av dagen. Nei, får sove når vi blir gamle...hehe

Skrevet

Stygg du er mot meg :( No må eg shine kjøkkenet og ta ei økt på vaskerommet :( Berre ikkje enda ;)

Ja, kjempeslem. ;)

Vaskemaskinen hadde klikka- ble heller en krangel med pumpa om hvem som eide sokken som satt fast. Grrrrr

Skrevet

Ja, kjempeslem. ;)

Vaskemaskinen hadde klikka- ble heller en krangel med pumpa om hvem som eide sokken som satt fast. Grrrrr

Eg har vore flink! Satte på ei maskin, bretta det som var på stativet og hengte opp vasken frå i går. Då var lisja heldigvis lei av vaskekjellaren, så eg slapp å brette det som låg i trommelen ;)

Kjøkkenet er det verre med, ein må spare på arbeidet så ikkje mannen kjedar seg når han står opp (hvilket ikkje har skjedd enda).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...