Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Glemte å ta opp elgsteika fra frysern i går :( tok den opp nå og la den i kaldt vann...men hva skal jeg gjøre nå...? Burde jeg kanskje sette den i ovnen allerede nå på lav temperatur for å få den ferdig til 4-5-tiden, eller skal jeg prøve å få tint den litt først...? Det jeg har lest om å steike frossen elgsteik står at man skal sette den inn på lav temperatur før man legger seg om kvelden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tint den en time eller to.

Men må du elgstek i dag?

Anonym poster: 6b3a157f90002457bbbaeeffb8152f2d

Skrevet (endret)

Men må du elgstek i dag?

Må nok det...nå som den er tatt opp og lagt litt i kaldt vann så kan jeg jo ikke legge den ned igjen i frysern heller....og vi har liksom ikke noe annet jeg kunne tenkt meg å ha i dag, jo kanskje elghakk - kjøttet til det er mye raskere å tine...og så får jeg svigermor til å passe på steika i morgen når den stekes - så tar vi elgsteik i morgen istedet...

Endret av labine
Skrevet

Men må du elgstek i dag?

Må nok det...nå som den er tatt opp og lagt litt i kaldt vann så kan jeg jo ikke legge den ned igjen i frysern heller....og vi har liksom ikke noe annet jeg kunne tenkt meg å ha i dag, jo kanskje elghakk - kjøttet til det er mye raskere å tine...og så får jeg svigermor til å passe på steika i morgen når den stekes - så tar vi elgsteik i morgen istedet...

Lurt :) ha en god dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...