Gå til innhold

Håper noen er våkne og kan gi meg no svar..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid uke 14+0, pg plutselig kom det rosa blod på papiret.

Ingen smerter.. Enda ihvertfall..

Hva skjer? Kan dette være vanlig, uten at det er noen fare?

Hvordan går jeg frem hvis det fortsetter i morgen? Ringe legevakt?

Anonym poster: 6216faf10c3b142b9ab1ee2722bff00a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være blodkar i skjeden som brister. det er ikke farlig. Blodomstrømmingen i kroppen og underlivet øker ved graviditet, og man får økt blødningstendens. Samme kan gi blødninger fra tannkjøttet når du pusser tennene, eller få deg til å blø neseblod.

Hvis blødningen øker på, eller du begynner å få smerter, så bør du ringe legevakten. Det er dessverre ikke sikkert de er spesielt forståelsesfulle!

Håper det går bra!

Anonym poster: f21c46f1128b4f455b19270074b97ecf

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Det er ikke uvanlig å med små eller større blødninger når man er gravid og det trenger ikke å bety at noe er galt. I et av mine svangerskap blødde jeg så mye at jeg var sikker på at det hadde gått galt, men det gjorde det ikke.

Men man bør jo være obs. Jeg tror at jeg ikke ville ha gjort noe nå om det bare var litt, men er du usikker så ring legevakta. Blir det mer eller gir det seg ikke i løpet av natta, ville jeg nok ha ringt bare for sikkerhets skyld.

Det er uansett ikke noe godt når det kommer blod, det er alltid skremmende. Klem.

Skrevet

Jeg begynte også å blø i uke 15. Jeg ringte lege, og jeg fikk henvisning til UL med en gang. I mitt tilfelle var det en liten blødning fordi morkaka lå helt i bunn, og dette kan skape uskyldige blødninger. Ring til legevakta i morgen tidlig, så får du helt sikkert time. Ring med en gang om du får smerter.

Anonym poster: 01c6d4453f681f3dbcd6e278445e7c12

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Vi får bare håpe det går bra, og at det er et uskyldig blodkar.

Hi

Anonym poster: 6216faf10c3b142b9ab1ee2722bff00a

Skrevet

Jeg har inntrykk av at det er ganske normalt å blø litt i svangerskapet.

Jeg har gjort det i begge mine, uten at det var noe galt.

I mitt første svangerskap ble jeg avvist på legevakta, med beskjed om at jeg bare fikk vente å se hvordan det gikk. Det var uansett ikke noe de kunne gjøre fra eller til når forteret var så lite (11 uker).

Ringte da dirkete til fødeavdelingen og fikk komme med en gang for ul, så jeg slapp å engste meg.

I mitt andre svangerskap ringte jeg dirkete til føden igjen, klok av skade, og fikk komme inn til ul med det samme.

Anonym poster: b84273f048cfb9dd8e9ee413f542fb56

Skrevet

Har du hatt sex? Da kan blodkar sprekke. Eller hvis du har en kraftig soppinfeksjon kan slimhinnene bli så tørre og såre at du kan blø bittelitt. Litt rosautflod betyr svært lite blod :)

Men skader ikke å ringe fastlegen imorgen bare for å høre, og er du veldig bekymret kan du få henvisning til tidlig ultralyd.

Håper alt vil gå bra! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...