Gå til innhold

Mageplastikk...? Er det likevel ok å bli gravid igjen senere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter graviditeter og etter å ha gått ned 35kg, ser magen min både skrukkete ut, og henger over bukselinningen. Kunne veldig ha tenkt meg å ta mageplastikk, for selvtilliten sin skyld. Men jeg er ikke hundre prosent sikker på om jeg er ferdig med å få barn? Undrer liksom, blir magen så "stram" etter en mageplastikk, at det ikke går bli gravid igjen?

Anonym poster: 0146f12832590d54f5a4547ce5cac24f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opp ;)

Anonym poster: 32e9bae1cb039f491f01377b1b933733

Skrevet

Jeg hadde ventet til jeg var helt sikker på at jeg var ferdig med barn. Magen strekker seg jo myyye under graviditeten, og da blir det vel til ingen nytte.

Og det blir vel uansett som med keisersnitt at man iallefall bør vente en stund før man blir gravid igjen sånn at arret får grodd ordentlig.

På en annen side, hvis du har for mye penger og venter en stund etter operasjon skulle det vel ikke skje noe annet enn at du må ta operasjonen på nytt etter neste graviditet.

Anonym poster: 5c1688952c7bb2b11ad8de10a3d9ea7a

Skrevet

Jeg tok det etter barn nr 2. Etter et par år fant vi ut at vi skulle ha en til. Passet litt på vekten i svangerskapet og det gikk kjempe fint. Magen er selvfølgelig ikke like stram men helt fin.

Anonym poster: 57539a5e0f8498439ed0712c4e9ebe47

Skrevet

Jeg har akkurat tatt en mageplastikk og kirurgen spurte meg først en gang om jeg var ferdig med barn i forkant av konsultasjonen. Spurte igjen på konsultasjonen, tror kanskje det var fordi jeg så vidt er 30 og han viste vi skal gifte oss i år. Men vi har allerede tre barn sammen, så anser oss som ferdige;)

Jeg ville gått inn på forumet på www.bukplastikk.com å spurt der. Egen tråd for gravide etter bukplastikk. Der er det nok en del relevante erfaringer:)

Anonym poster: d6974b3bac129e3f9b2442e11e1c8922

Skrevet (endret)

Jeg tok det etter barn nr 2. Etter et par år fant vi ut at vi skulle ha en til. Passet litt på vekten i svangerskapet og det gikk kjempe fint. Magen er selvfølgelig ikke like stram men helt fin.

Anonym poster: 57539a5e0f8498439ed0712c4e9ebe47

Samme med meg. Tok bukplastikk august 2007, fikk en liten gutt forrige lørdag :) Magen er like fin, men jeg var forberedt på at den skulle bli "ødelagt" og det var en risiko jeg var villig til å ta.

I mitt tilfelle gikk det jo over fem år før jeg ble gravid igjen, det har nok en del å si. Ellers vil jeg likevel anbefale deg å vente til du er ferdig å gå gravid, det er jo helt klart det lureste :)

Endret av Monajenten
Skrevet

jeg fikk barn etter en slik operasjon. to år etter. magen min ble stram og fin igjen. hadde fem kg for mye etterpå men magen så bra ut. :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...