Gå til innhold

Hvor lenge vente med å amme? Alkohol.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har drukket 2 cider og 1 glass rødvin. Fra ca 20.00 til 23.30. Gir flaske nå før mannen legger seg, men babyen pleier å våkne i 5-6 tiden igjen for mat. Kan jeg da amme eller? Litt grønn på dette ;-)

Anonym poster: 0424349c36cb9e82e9182d6303bf3cc1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du pumpe i mellomtiden? Fjern melken som inneholder alkohol.

Hadde det vært èn øl eller ett glass rødvin, men jeg ville nok ventet til ut på formiddagen før jeg ammet etter 3 enheter. Men så er jeg litt småyhsterisk også da =) =)

Skrevet

Ja, jeg pumper i mellomtiden :-) hmm må kanskje belage meg på en flaske til da. Han fikk nettopp så kan jo hende han sover litt lengre (pleier å amme i 22-23 tiden til vanlig).

Skrevet

Provoserende at noen fremdeles råder andre til å pumpe vekk alkoholen! Pump hvis du kjenner spreng, ellers lar du være. Promillen i melken følger promillen i blodet, man tømmer seg ikke for blod for å fjerne promille, den går vekk med tiden til hjelp av seg selv.Du kan amme når du kan kjøre bil, og jo yngre barnet er, jo sikrere bør du være på at du er kjørbar da de minste tåler mindre.

Ut fra hva du sier ville jeg gitt flaske på morgenkvisten, men trolig er du klar til å amme neste måltid.

Håper du har kost deg og slappet av, og at lille sover godt i natt :-)

Anonym poster: 9d37d336f995499a6b1398bfb16c21ff

Skrevet

Jeg hadde ammet. Tviler at du har promille kl fem.

Ingen vits i å pumpe seg, promilla i i melk synker i takt med sin i blodet.

Anonym poster: 2b07ee38dc9f168cca3139aa13bb84ab

Skrevet

Pumpet ikke derfor da. Pumpet for å holde produksjonen vedlike :) baby er 5 måneder og våknet ikke før 7. Så da gav jeg pupp.

Hi

Skrevet

Kan du pumpe i mellomtiden? Fjern melken som inneholder alkohol.

Hadde det vært èn øl eller ett glass rødvin, men jeg ville nok ventet til ut på formiddagen før jeg ammet etter 3 enheter. Men så er jeg litt småyhsterisk også da =) =)

Melk inneholder samme mengde alkohol som blod. Så når mengden alkohol synker i blodet, skjer det samme i melken. Det er en gammel myte at man kan/må fjerne den alkoholholdige melken. Det har ingen effekt. Melken ikke ferdig produsert etter en viss tid, men endrer seg hele tiden. Den blir heller ikke sur eller gammel.

Okei. Jeg sa det fordi det var den informasjonen jeg fikk av helsesøster. At jeg kunne pumpe bort alkoholen, at den melken som fyller seg opp da ikke vil inneholde alkohol. Men da vet jeg at det tydeligvis ikke stemmer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...