TurboPrinsessen:-) Skrevet 11. mai 2013 #1 Skrevet 11. mai 2013 Hun har alltid vært lett å legge... la vi henne til rett tid, snudde hun seg bare på siden og sovnet. For en uke siden sluttet plutselig det. Nå sover hun i en time, så er hun lys våken igjen. Jeg fullammet henne til hun var 4.5mnd, men så ville hun har mer. Vi trodde jeg ikke hadde nok melk, så vi ga mme. Dette var ikke interessant, så vi begynte med grøt istede. Hun vil fortsatt ha mat et par ganger på natten, men er fornøyd. Jeg hadde jo håpet hun ville sove hele natten, men slik gikk det ikke. Vi hadde en peridode hvor jeg ikke kom meg på tur, og hun sov ikke like lenge på dagen. Fortsatt var det ikke noe problem å legge henne på kvelden. For en uke siden sluttet hun plutselig å sove. Dvs hun sovnet fint, men våknet allerede etter en times tid - lys våken. (på kvelden altså) Vi aner ikke hva vi skal gjøre. Trodde hun ville ha er mat, så ga henne grøt både morgen og kveld. Hjalp ikke. Tenkte at søvn avler søven, så vi sørget for at hun fikk noen gode dupper i løpet av dagen. Hjalp ikke det heller. Har tenkt på økedøgn, men vil ikke har mer mat på natten hvertfall. Hun virker ikke sulten, og det virker heller ikke som hun har vondt noen steder. Hva kan det være? Vi ser hun er veldig trøtt, men hun nekter å sove, ligger bare å skriker (nesten litt sint høres det ut som), og det som tidligere var helt greit nattamming har nå nesten blitt en plage. Veldig misfornøyd på natten... Vi har til og med prøvd å stryke på henne til hun sovner, men hjelper ikke det heller. (hun er veldig glad i kos til vanlig) Takk for at du gadd å lese, kom gjerne med tips...
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 11. mai 2013 #2 Skrevet 11. mai 2013 Er ikke tenner som er på veg da? Var et rent helvete her i en ukes tid før jeg tenkte på at det kunne være tenner som var på veg opp. Hun nektet å sove, sov toppen et kvarter i slengen, sint og skrek og var tydelig utilpass. Sendte mannen innom apoteket for å kjøpe dentinox, smurte på det og hele ungen slappet plutselig av, og mor og barn fikk sovet ut. :-)
OnTheRun Skrevet 11. mai 2013 #3 Skrevet 11. mai 2013 Alle mine har begynt å våkne hver time rundt 4,5 - 5,5 mnd, men de var sultne da. Med første trodde jeg også lenge jeg var flink som gav grøt morgen og kveld, men helsesøster bare smilte og sa det var for lite. Jeg begynte å gi frukt (og etterhvert litt brød) og moste grønnsaker også. Og da fire måltider på dagen var etablert sov barnet sov en sten igjen på natten. Mye som skjer med dem på denne tiden. Først nå de begynner å oppdage verden rundt seg på ordentlig og kan bevege seg litt mer målrettet. Kanskje hun har mye å tenke på også?
TurboPrinsessen:-) Skrevet 12. mai 2013 Forfatter #4 Skrevet 12. mai 2013 Hun fikk sin første tann like før hun var 3mnd, og tann nr 2 dukket opp en liten måned etter. Hadde ingen reaksjon da. Virker ikke som hun har vondt heller... men nå ser jeg hun klør veldig i tennene på dagtid, så kanskje det blir verre på natta? Har hun lik smerteterskel til søsteren, så skal det mye til før hun reagerer Vi har så smått begynt med mer mat på dagtid, så får vi se om det hjelper.. Takk for svar:-)
Gjest Hyacinth Bouquet Skrevet 12. mai 2013 #5 Skrevet 12. mai 2013 Nøyaktig det samme skjedde her, plutselig så begynte ungen å våkne en time etter sengetid og var lys våken. Det viste seg (etter myyye styr) at jeg la henne akkurat litt for tidlig for kvelden, slik at kroppen hennes på en måte trodde at det var en ettermiddagsdupp og derfor var hun lys våken etter en time. Jeg måtte begynne å presse henne til å være våken ca en time ekstra for å ikke legge for tidlig, selv om hun var utrooolig trøtt og grinete på kveldstid. Merket at hvis jeg la henne etter den "magiske grensa" så skjønte hun visst at det var natt. Men det var ikke noe trivelig mens det sto på, hadde en supertrøtt og sur unge som jeg ikke kunne legge før klokka var blitt kvart på 8 på kvelden (det var den magiske grensa da), og hun var dødstrøtt fra ca kl 18. Husker ikke helt hvor lenge dette varte, men tror vi holdt på sånn i over en mnd før det liksom retta seg litt av seg selv.. Plutselig så kunne jeg legge henne litt tidligere uten at hun våknet og ville stå opp. Og så litt tidligere. Tror det ble slik fordi vi ikke fikk det til å klaffe med duppene hun skulle ha iløpet av dagen, hun hadde 3-5 stk så var vanskelig og time og tilrettelegge alt. Ihvertfall, en stund senere var alt tilbake til normalen, så bare hold ut Haha, ok, innser at dette ble utrolig rotete, håper du skjønte noe av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå