Gå til innhold

Noen som har blitt redde helt på slutten av svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå passert termin, og har den siste uka blitt nervøs, nesten redd for det å skulle gå i fødsel. Gleder meg liksom ikke lenger, og gruer meg nesten til å legge meg om kvelden, fordi jeg ikke vet hva som skjer i løpet av natta. Det begynte etter ei natt da jeg trodde fødselen var i gang pga smerter, jeg følte det så ensomt og overveldende og skremmende. Jeg skal føde i seteleie, og har vært helt avslappet på dette tidligere, men nå er det nesten sånn at jeg lurer på om babyen og jeg kommer til å overleve. Det er ingen konkrete ting jeg tenker på(tror jeg), bare en redsel og følelse av å være alene og hjelpeløs. Er dette vanlige tanker når fødselen nærmer seg?

Anonym poster: a3c413510f714e9f05fd089f86bf2a1f

Videoannonse
Annonse
Gjest meg&mini
Skrevet

Jeg synes det bare er sunt å grue seg litt, men jeg synes ikke du skal gå å være redd.. Kanskje du kan ringe jordmor på mandag, dersom du ikke har fått før den tid? Det kan sikkert hjelpe å få noe hjelpende ord fra den fronten:)

Jeg følte meg veldig alene og redd den natten før jeg fødte. Var på føden helt alene, men det hjalp veldig med god jordmor som "trøstet" meg på morgenen. Og selvfølgelig når kjæresten kom..

Lykke til videre:) Du har en kjempe fin tid i vente. Jeg er nesten litt misunnelig, for her skjer det ikke noe før i september eller oktober;)

Skrevet

Tusen takk for fint svar :) jeg ringer nok jordmor i morgen. Noen flere som var redde?

Anonym poster: bed9f09d8c8adc249698a91c356c236b

Skrevet

Jeg trodde fødselen begynte i går (har passert termin), og den panikk-redsel-følelsen som da kom over meg var ikke god! Selv om jeg ikke har gruet meg noe særlig frem til nå. Og ja, jeg har født før og det gikk bra, ingen alvorlige komplikasjoner.

Det med å ikke vite når, hva, hvor kan være ekkelt, vi lever jo stort sett liv der vi styrer og planlegger alt. Men så kommer denne fødselen som vi ikke kan kontrollere og drar oss ut av komfortsonen. Plutselig bestmmer ikke du over din egen kropp og det som skal skje. Dette med tap av kontroll har både legen og psykologen min snakket mye om, det er visst vanlig når man er gravid, og typisk årsak til angst.

Jeg ville ringt jordmor eller sykehus og forklart situasjonen. De er vant til slike bekymringer. Lykke til:)

Anonym poster: 0a57978d00b70128d7c6170864418d84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...