Gjest pupp and go Skrevet 11. mai 2013 #1 Skrevet 11. mai 2013 Det er fint om de varer litt også, for jeg gidder neppe å plante nye utpå sommeren Tidligere har jeg brukt margeritter eller hva de heter, ett år blomstret de faktisk siste gang i desember. Sto der så frodige under et lite snøteppe (skal sies at det var en varm vinter, da). Regner med at nattefrosten er så og si borte her vi bor, i alle fall håper jeg det. Tenkte egentlig ikke å styre med det, men så hadde det liksom gjort seg med en liten kvast ute på terassen likevel. Vet hva jeg ville gjort med Den Store Gevinsten: da hadde det blitt hagearkitekt, lettstelt og barnevennlig. Koselig med blomster - arbeidet med dem: nei takk
Gjest amandine Skrevet 11. mai 2013 #2 Skrevet 11. mai 2013 (endret) 2 brett stemorsblomster(ca 20 kr) til 17.mai, og to poser blandet sommerblomstfrø såes under/mellom. Da har du stemor til de andre kommer, og blomster til langt utpå høsten. I skjønn frodig forening, men kokende tellekant om du forstår:-) Endret 11. mai 2013 av amandine
Gjest pupp and go Skrevet 11. mai 2013 #3 Skrevet 11. mai 2013 Ah... det var lurt jeg skjønner meg lite på tellekant da, men tror jeg skal få til dette likevel. Takketakk:) Litt hageklokere.
Gjest sug lut Skrevet 12. mai 2013 #4 Skrevet 12. mai 2013 Helt enig med Amandine, stemor er billigste instant-lykke man får, jeg vil anbefale de med små blomster og ikke de med store selv om de ser ut som mest-blomst-for-penga nå, for småstemor er villigere og blir mindre stygge om du glemmer å knipe av de visne en liten stund (MÅ KNIPES) siden de har så mange blomster på en gang, og så gjør de masse av seg etter bare et par dager og blir giganter etterhvert. Å så sommerblomster innimellom var kjempesmart, du får ferdige sommerblomstblandinger.
Gjest sug lut Skrevet 12. mai 2013 #5 Skrevet 12. mai 2013 I skjønn frodig forening, men kokende tellekant om du forstår:-) Kokende tellekant var for avansert for meg?
Gjest amandine Skrevet 12. mai 2013 #6 Skrevet 12. mai 2013 Ah. Autocorrect. Husker ikke hva jeg mente engang, men essensen var nok at det blir frodig UTEN tellekant... Tror jeg. Tilgi meg jeg hadde en fyrrig italiener i glasset.
Gjest pupp and go Skrevet 12. mai 2013 #7 Skrevet 12. mai 2013 I skjønn frodig forening, men kokende tellekant om du forstår:-) Kokende tellekant var for avansert for meg? Haha! Jeg torde ikke spørre jeg - strever nok med klesskapene om det ikke skulle være tellekant ii blomsterkassa også Italienere er fine å skylde på
Gjest sug lut Skrevet 12. mai 2013 #8 Skrevet 12. mai 2013 Ah. Autocorrect. Husker ikke hva jeg mente engang, men essensen var nok at det blir frodig UTEN tellekant... Tror jeg. Tilgi meg jeg hadde en fyrrig italiener i glasset. Haha, fylla har skylda, med andre ord
bIomstre Skrevet 12. mai 2013 #9 Skrevet 12. mai 2013 Kom over brett a 10 stk småblomstret stemor til kr 19,- i dag! Vips, så har jeg de overalt gitt, tom i ampelen
Gjest pupp and go Skrevet 12. mai 2013 #10 Skrevet 12. mai 2013 Det var ikke så billig stemor der jeg handla i dag, men sånn er det vel når ånden kommer på en søndag. Blomster og frø ble det, det hele ble kombinert med en totimers gå/sykkeltur med egne og andres barn, så det var ikke snakk om noe bomtur (selv om det offisielle formålet var is, noe man aldri må gjøre bomtur etter). Vel, nå er det planta og dryssa frø over det hele, vann har de fått også. Nå er jeg spent på om de kommer med tellekant
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. mai 2013 #11 Skrevet 13. mai 2013 Ellers er eføy herdig og tåler frost, samt at den er morsom å ha i kasser og ampler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå