Gå til innhold

Hvordan er foreldresamtalene i din bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våre er så dårlige. Ikke forberedt, ustrukturerte og uten relevant innhold.

Jeg ønsker å foreslå forbedringer. Hvem bør jeg ta det med? FAU eller fagansvarlig (samme som styrer)?

Anonym poster: 464646d749d7aeafe3236480036d09f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har et skjema de går gjennom. Der har de vurdert barnet i forskjellige situasjoner/områder. Det får med det aller meste på en pedagogisk måte.

Skrevet

Om den som skal ha samtalen med dere kommer uforberedt så ville jeg tatt det opp med styrer (evnt fagleder). Foreldresamtaler SKAL være forberedt og det skal også skrives referat av dem i ettertid. Så om det er lite struktur på samtalene tviler jeg på at denne barnehagen gjør resten av det de skal.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Veldig dårlig. Ny person hver gang som starter med "ja, jeg kjenner jo ikke sønnen din så godt, men..."

Også tar vi opp det som er vanskelig, de lover å rette opp i det, også tar vi opp det samme neste gang

Skrevet

Om den som skal ha samtalen med dere kommer uforberedt så ville jeg tatt det opp med styrer (evnt fagleder). Foreldresamtaler SKAL være forberedt og det skal også skrives referat av dem i ettertid. Så om det er lite struktur på samtalene tviler jeg på at denne barnehagen gjør resten av det de skal.

Han hadde et blankt ark foran seg, nevnte hvem sønnen min leker med, at han er en aktiv gutt og at språket er adekvat. Ikke akkurat Informasjon med stor nyhetsverdi... Referat ble skrevet på det blanke arket og besto av 4 ord!

Skrevet

Hos oss benytter de et kartleggingsskjema ("sirkelen"- husker ikke hva det egentlig heter) som de går igjennom. Videre går de gjennom et et skriv som de har gjort på hvert enkelt barn. Her står det litt som sosiale ferdigheter, hvem barnet leker mest med, hva barnet liker best å gjøre, hvordan måltidssituasjonene er, eventuelle utfordringer barnet har, ting som vi foreldre har tatt opp underveis i barnehagepret osv.

Og det er selvfølgelig satt av tid til spørsmål fra oss foreldre:)

Anonym poster: 596170994622aeddfdff51bef8a045c8

Skrevet

Jeg ønsker å foreslå forbedringer. Hvem bør jeg ta det med? FAU eller fagansvarlig (samme som styrer)?

Hva er dårlig og hvordan merker du at de ikke er forberedt?

Jeg jobber som pedleder og har mange samtaler. Jeg går gjennom observasjonsskjema som vi er pliktig og fylle ut. Så går jeg gjennom litt forskjellige ting. Som f.eks :

• hvordan barnet har det i barnehagen
  • hvem leker barnet med
  • hva liker barnet og gjøre, hva leker det med
  • hvordan fungerer soving og spising
  • hvordan barnet fungerer sosialt

Spør alltid foreldrene om de har noe og ta opp, om de lurer på noe.

Anonym poster: e7a44aca40e5691d4793f493b678a717

Skrevet

vi går gjennom TRAS skjema, språk utvikling, sosial utvikling, hjemmesituasjon, spesielle ting, hvordan foreldrene ser på barnet. og mål for kommende periode.

Skrevet

Jeg jobber som pedleder og har mange samtaler. Jeg går gjennom observasjonsskjema som vi er pliktig og fylle ut. Så går jeg gjennom litt forskjellige ting. Som f.eks :

• hvem leker barnet med

Som jeg skrev i et annet svar over her, så er det ganske åpenbart at de ikke er forberedt når ansvarlig stiller med et blankt ark. Det dårlige er at møtet er helt uten struktur, det er tilfeldig hva som tas opp, det er svært lite info (og den lille infoen er litt "meningsløs", selvsagte ting jeg allerede vet og som ble nevnt i forrige samtale), ansvarlig for samtalen kommer med mye tomprat for å få tiden til å gå og ender egentlig mest opp med litt småprat om hvordan vi gjør ting hjemme (som ikke er så interessant for meg...). Og referat på 4 ord! Kan det være seriøst?

HI

Skrevet

• hvem leker barnet med

Som jeg skrev i et annet svar over her, så er det ganske åpenbart at de ikke er forberedt når ansvarlig stiller med et blankt ark. Det dårlige er at møtet er helt uten struktur, det er tilfeldig hva som tas opp, det er svært lite info (og den lille infoen er litt "meningsløs", selvsagte ting jeg allerede vet og som ble nevnt i forrige samtale), ansvarlig for samtalen kommer med mye tomprat for å få tiden til å gå og ender egentlig mest opp med litt småprat om hvordan vi gjør ting hjemme (som ikke er så interessant for meg...). Og referat på 4 ord! Kan det være seriøst?

HI

Beklager at jeg ikke så det andre svaret, det kom mens jeg skrev mitt

Skrevet

Hos oss går de gjennom tras og et annet skjema som de ansatte har fylt ut om barnet. Snakker litt rundt dette og tar opp det jeg evt. har til slutt. Setter også et mål frem til neste samtale. Referatet signeres av meg og den ansatte og arkiveres. Slik har det vært på de to siste samtalene jeg har vært på. Da avd. hadde en annen ped.leder var det ikke like forberedt. Er kjempefornøyd nå. Dette er kommunal bhg, men ser jo at det nødvendigvis ikke er samme praksis fra ped.leder til ped.leder.

Anonym poster: 604de4b507c062206b3e10bb76c4f746

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...