Gå til innhold

Hva ville DU gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg stod i kassekø på Rema tidligere i dag, hørte jeg hysterisk barnegråt bak meg. Dette er jo slettes ikke uvanlig, men jeg snudde meg likevel for å sende forelderen et velmenende knipesmil.

Synet som møtte meg var så ubehagelig at jeg fremdeles har det vondt inni meg, flere timer senere.

Der stod en tydelig alkoholisert, gusten fyr med fett rufsehår og sløret blikk. Han var kanskje førti, eller femti, luktet gammel fyll og skulle kjøpe mer øl. Han lempet to sekspakninger halvlitere på båndet, og i vognen han holdt i med en hånd satt en gutt på cirka halvannet år. Barnet vrei på seg og klynket - han hadde en kjempestor blåveis rundt venstre øye.

Jeg ble helt paff, og den vanligvis så handlingssterke meg ble helt lammet.

Hva hadde du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ringt politiet eller barnevernsvakten og sett hvor mannen og ungen gikk... Tatt skiltnr eller noe av bilen.

Anonym poster: b890a340b8ddaaeee09f6758edaa62c4

Skrevet

I en perfekt verden så burde man kanskje tatt med ungen, men hadde aldri turd det.. og hvertfall ikke om mine egne barn var der..

Anonym poster: b890a340b8ddaaeee09f6758edaa62c4

Skrevet

Jeg var der sammen med min lille gutt, som begynte å bli utålmodig, men jeg bestemte meg for å følge etter, slik at jeg kunne se hvor de bodde- eller plukke opp andre fakta som kunne være nyttig i en bekymringsmelding. Jeg ringte en venninne for å late som om jeg gjorde noe annet mens jeg ventet på at de også skulle komme ut, og slentret siden rolig etter dem, 100 meter bak. Plutselig snudde han brått og gikk i min retning, jeg kikket fort ned og gikk målrettet mot en avstikker på venstresiden min. Da jeg snudde meg igjen, var han borte.

Jeg ringte barnevernsvakten, med det lille jeg hadde å fortelle, mest for å få lettet hjertet egentlig.

Og nå har jeg bare vondt! :(

Skrevet

Var du den eneste som så dette? Kanskje jeg ville spurt de ansatte på butikken om de har sett han før og fått de til å ringe politiet.

Anonym poster: cc7b4acfbc5214725a3aeded2fb3fc37

Skrevet

De på butikken vet kanskje hvem han er?

Skrevet

Huff nå fikk jeg virkelig vondt i meg ved tanke på denne gutten som er på samme alder som jenta vår. Veldig synd at du mistet han av syne og ikke fikk gjort mer, men så utrolig bra at du brydde deg og fulgte etter så langt som forsvarlig var (med tanke på at du hadde med deg et barn selv du også måtte ta hensyn til) og ringte barnevernvakten. Var det ingen andre som reagerte?

Hva hadde jeg gjort..jeg vet ikke, men håper jeg hadde gjort noe! Fryktelig vanskelig med slike plutselige situasjoner som man ikke er forberedt på og så kan man bli så sjokket også når man møter slikt direkte.

Tenker på den lille.

Anonym poster: 15e31d3a499d3d8e3f2d886da5826538

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...