Gå til innhold

"Synske" og "klarsynte" er bare humbug!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I 2004 hevdet Sylvia Browne på riksdekkende tv, direkte overfor Amanda Berrys mor at Amanda var død

- Hun er ikke i live, kjære. Datteren din er ikke typen som ikke ville ringt, sa den «klarsynte» på «The Montel Williams Show».

Brownes kritikere fant også flere saker der hun har servert familiene til savnede personer gruoppvekkende, detaljerte historier som seinere viste seg å ikke ha noe med virkeligheten å gjøre.

I 2003 fortalte Browne foreldrene til savnede Shawn Hornbeck at tenåringen var død og lå i nærheten av «to spisse kampesteiner», ifølge The Guardian. Gutten ble fire år seinere funnet i live sammen med et annet kidnappingsoffer.

I 1999 gjorde Browne en «lesning» for bestemoren til Oppal Jo Jennings, en seksåring som var blitt kidnappet fra bestemorens innkjørsel i Texas.

«Hun er ikke død. Men det som bekymrer meg - og dette har jeg aldri vært borti før - men av en eller annen grunn ble hun tatt med til en form for slaveri og fraktet til Japan. Stedet er Kukouro. eller Kukoura», uttalte den «klarsynte».

Noen måneder seinere ble en lokal overgriper i Texas pågrepet og siktet for kidnappingen, og barnets levninger ble i 2003 funnet noen kilometer fra forsvinningsstedet.

http://www.dagbladet.no/2013/05/11/nyheter/klarsynte/humbug/cleveland/amanda_berry/27124706/

Fatter ikke at folk tror på slikt humbug!! Såkalte "klarsynte" burde blitt fengslet for å komme med slike påstander til pårørende!!

Anonym poster: 6b429af5ad8ac109920b95869aace110

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig, enig, enig!!!!

Anonym poster: 963b5781346ae9efbf2a5570bed796a1

Gjest Nerdens'mus
Skrevet

Tror at det finnes folk med uforklarlige evner, men tror de som virkelig"ser" lar være å lokke til tv.

Skrevet

Når det gjelder synske/klarsynte, skal ikke jeg mene hverken det ene eller det andre... Men, nå er det vel bare en person du drar frem her? Hva med alle de andre? Er de og humbug fordi ei tydeligvis ikke kan det hun påstår?

Skrevet

Når det gjelder synske/klarsynte, skal ikke jeg mene hverken det ene eller det andre... Men, nå er det vel bare en person du drar frem her? Hva med alle de andre? Er de og humbug fordi ei tydeligvis ikke kan det hun påstår?

Les innlegget fra linken og du ser at det er flere som tar feil. Kan du komme på en "synsk" eller en "klarsynt" som har funnet en savnet person?

Anonym poster: 69dd418f3a155908a04fced33195489d

Skrevet

Sylvia Browne er humbug! Og for noen år siden trodde jeg som deg. Men så ble jeg med venninnen min på en alternativmesse i en by vi var på tur til. Tenkte at det skulle bli interessant å se alle galningene på en plass :P

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg bestemte meg for å snakke med en healer. Og jeg må si jeg ble helt satt ut, sjokkert og lamslått av det hele.

Jeg satt på en slik pinnestol som vi hadde på barneskolen med alle klærne på, og med åpne øyne. Mannen som utga seg for å være healer begynte å veive hendene rundt meg, og liksom snurre noe til seg i luften rundt meg. Akkurat som om han drog tråder ut av meg. Jeg hadde STORE problemer med å holde meg alvorlig! Det var urkomisk :D

Da han var ferdig med å vifte satte han seg ned med sine knær mot mine, og holdt meg i hendene. Dette var LANGT over min intimgrense på den tiden. Og jeg husker jeg var ganske redd...

Han fortalte meg at han hadde åpnet for en del ting som ikke var i balanse, men at det var noen ting han ikke klarte å hjelpe meg med i dag. Viss jeg ville kunne jeg komme hjem til han, så han kunne "behandle" meg.

Jg spurte hva som var i veien med meg. Og han sa: Det er noe i ankelen din som gjør at du ikke vil klare å gå beint. Det føles som metall... Jeg er lei meg for å si det, men det er trolig du vil få store problemer med å bli gravid, og så er jeg redd for å bringe opp noe vondt for deg, men jeg tror du har vert offer for et voldelig overgrep. Og det var virkelig forferdelig å kjenne på...

Jeg må si det stemmer alt han sa. Jeg hadde fire skruer i ankel etter brudd. Hadde akkurat fått time på sykehus for assistert befruktning. Og da jeg var 14 ble jeg nesten drept i en voldtekt.

Denne mannen hadde jeg aldri sett eller hørt om før. Venninnen min satt utenfor i kø. Og hun kan ikke ha snakket med han på forhånd. Allikevel klarte jeg ikke tro helt på det, og fikk meg aldri noen time hos han...

Den dag i dag tror jeg ikke på disse mediumene som er på tv. Jeg klarer ikke tro på noe som jeg ikke blir praktisk overbevist om. Men jeg tenker, at det er nok mer med folk rundt meg en hva jeg vet...

Anonym poster: 00ee402f91b75fe0007ad118511e56da

Skrevet

Les innlegget fra linken og du ser at det er flere som tar feil. Kan du komme på en "synsk" eller en "klarsynt" som har funnet en savnet person?

Anonym poster: 69dd418f3a155908a04fced33195489d

. Joralf Gjerstad " Snåsamannen" Han har funnet mange savnede personer.
Skrevet

Du nevner EN juksemaker, så det er jo ikke hold i overskriften din. Jeg har selv erfart at enkelte utvilsomt IKKE er juksemakere.

Anonym poster: 9285c9fc68005a2fd473be4041690e7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...