Anonym bruker Skrevet 11. mai 2013 #1 Skrevet 11. mai 2013 Vi bor i en leilighet på ca 50kvm (meg, mann og baby) og vi har også en katt. I går hadde vi besøk av svigerfar som lurte på om ikke babyen ble ofte syk i den trange leiligheten med så dårlig luft, og om vi var flink til å lufte og gå på tur med henne og slikt så hun ikke ble syk. Slik fortsatte han i EVIGHETER med de samme tingene igjen og igjen. Jeg svarte tilslutt bare krast at jeg syns det var god luft i leiligheten jeg, noe det for øvrig også er! Etter en stund begynte han å snakke om katten og hvor dårlig det var ovenfor baby å ha katt i hus, vi måtte jo tenke på hygiene! Det er jo ikke som om katten går oppi babyens ting! Slik har han holdt på hver gang han har vært her etter at babyen kom og jeg kjenner at det snart klikker for meg! Tingene han har sagt er kanskje ikke av det verste laget men når man hører den igjen og igjen og igjen blir de gale nok! Og han sier jo indirekte at vi lar jenta vår vokse opp i et dårlig miljø, noe som ikke er tilfelle. Hvordan hadde dere reagert på dette? Syns dere jeg overreagerer hvis jeg "kjefter" neste gang han begynner? Mannen sier jo ingenting... Anonym poster: 29689fe8a1d33389bbb1f027419ec9b0
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2013 #2 Skrevet 11. mai 2013 Mannen din er en fjott, og det er han du bør la irritasjonen gå ut over. Gærne svigerforeldre har noen hver. Det er hans oppgave å forklare sine foreldre hvor skapet skal stå hjemme hos dere, din oppgave å ta deg av dine foreldres nykker. Anonym poster: bfa8aed47bb7a96f8eb9966c9472d9a3
Gjest Vinglepetrine Skrevet 11. mai 2013 #3 Skrevet 11. mai 2013 Så lenge det bare er en katt det er snakk om, og at katten ikke ligger oppi babyens seng/vugge/vogn ol. ser jeg ikke problemet. Jeg har en bekjent som har en korthåret, stinkende, gammel hund. Denne hunden "lekker" illeluktende væske fra rumpa og sitter oppå dyna til babyen og ligger også oppi sofaen sammen med babyen med dette rennende rævhullet noen cm. fra ansiktet til babyen. Jeg blir kvalm av å være der og fatter ikke hva slike folk tenker på. ÆSJ!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2013 #4 Skrevet 11. mai 2013 Mannen din er en fjott, og det er han du bør la irritasjonen gå ut over. Gærne svigerforeldre har noen hver. Det er hans oppgave å forklare sine foreldre hvor skapet skal stå hjemme hos dere, din oppgave å ta deg av dine foreldres nykker. Anonym poster: bfa8aed47bb7a96f8eb9966c9472d9a3 Det er akkurat det, han sier aldri noe! Har ventet på at han skal "ta oss i forsvar" men han gjør det aldri. Nå kommer jeg til å sprekke neste gang det skjer for nå er jeg lei! Anonym poster: 29689fe8a1d33389bbb1f027419ec9b0
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2013 #5 Skrevet 11. mai 2013 Om han sier slike ting hver gang så fatter jeg ikke at du gidder å kverulere med ham hver eneste gang. "Jada, jeg hører at du sier det", er et greit svar og så kan man snakke om noe annet. Dere høres litt barnslige ut begge to og jeg skjønner godt at mannen ikke gidder å ta del i det Anonym poster: ca6f0f047052d0c59bf543f82555af05
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2013 #6 Skrevet 11. mai 2013 Jeg har en svigerfar som er helt lik. Vi bor i 70 kvm leilighet midt i Oslo. To voksne, ett barn og en stor hund. Trangt ja, men pga jobb og utdannelse har det blitt sånn. Svigefar har de fem årene jeg har vært sammen med sønnen hans kverrulert på hvor forferdelig det er måtte bo i en kloss, uten stor hage osv. Skjønner ikke at vi orker og at det nesten er barnemishandling å bo i Oslo med barn. Det sier han hver eneste gang vi møtes. De har vel være på besøk hos oss 2-3 ganger på fem år så det sier vel sitt. Svigermor er heldigvis ikke sånn. Nå skal vi flytte ut av Oslo riktignok ikke lengre enn Lillestrøm/Lørenskog området da jeg har fått jobb der, men det er visst ikke bra nok. Er samma møkka der med utlendinger og dritt mener han. Jeg har rett og slett sluttet å diskutere med han, jeg sier bare: Jajajajaj og begynner å snakke om noe annet. Min samboer har aldri turt å sagt noen ting til han så der får jeg hvertfall ikke noe støtte. Så mitt råd til deg å bare skifte tema, for sånne gretne gamle gubber kommer aldri til å forandre seg. Og min svigerfar har såvidt tippet 50 så jeg må leve med han i en god del år til, så likegreit å ikke komme i full konflikt. Anonym poster: 9cd567844948a3a8e47fa66a81b368a3
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2013 #7 Skrevet 11. mai 2013 Det er akkurat det, han sier aldri noe! Anonym poster: 29689fe8a1d33389bbb1f027419ec9b0 Kommunikasjon er et fint dyr. Anbefalt husdyr i de fleste parforhold med noe håp om å vare. Anonym poster: bfa8aed47bb7a96f8eb9966c9472d9a3
trollemor86 Skrevet 11. mai 2013 #8 Skrevet 11. mai 2013 Jeg skjønner godt at du blir irritert, å tror nok jeg ville sagt noe til ham. Ellers har jeg lest flere steder (husker desverre ikke hvor) at det bare er bra for barn med dyr hjemme. De som senere sliter mest med Sykdom og allergier er ofte barn som har vokst opp i helt sterile hjem og ikke møtt på en eneste liten bakterie før de plutselig kastes inn i barnehagen.
Caprica Skrevet 11. mai 2013 #9 Skrevet 11. mai 2013 Du får be svigerfar hoste opp litt kronasj slik at dere kan kjøpe enebolig da vettu :-)
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2013 #10 Skrevet 11. mai 2013 Så lenge det bare er en katt det er snakk om, og at katten ikke ligger oppi babyens seng/vugge/vogn ol. ser jeg ikke problemet. Jeg har en bekjent som har en korthåret, stinkende, gammel hund. Denne hunden "lekker" illeluktende væske fra rumpa og sitter oppå dyna til babyen og ligger også oppi sofaen sammen med babyen med dette rennende rævhullet noen cm. fra ansiktet til babyen. Jeg blir kvalm av å være der og fatter ikke hva slike folk tenker på. ÆSJ! Ææææææææææææsj!!!!!! Anonym poster: cc1ad174b6bbe11c9db2eae4b9cfec43
Gjest FinogFjong Skrevet 11. mai 2013 #11 Skrevet 11. mai 2013 -men svigerfar er da hjertlig velkommen til å kjøpe dere en leilighet??
førskolelæreren Skrevet 11. mai 2013 #12 Skrevet 11. mai 2013 Mannen din er en fjott, og det er han du bør la irritasjonen gå ut over. Gærne svigerforeldre har noen hver. Det er hans oppgave å forklare sine foreldre hvor skapet skal stå hjemme hos dere, din oppgave å ta deg av dine foreldres nykker. Anonym poster: bfa8aed47bb7a96f8eb9966c9472d9a3 Bra skrevet og sant!!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2013 #13 Skrevet 11. mai 2013 Jeg beklager, men når det kommer til katten så er jeg helt enig med svigerfar. Ang lufting, der kan jeg ikke uttale meg siden jeg aldri har vært hos deg Anonym poster: add579dd920e306ed11c9b2e1a747cbb
Himmel og hav Skrevet 12. mai 2013 #14 Skrevet 12. mai 2013 For det første: kan det være at han har et poeng med den dårlige lufta? Jeg vet at det er lett å venne seg til lukten i eget hjem, mens en som kommer som en sjelden gjest kan merke f.eks mugglukt. Så neste gang kan du jo be han utdype hva han mener med "dårlig luft". Deretter lurer jeg på om dette er en by/land sak. Om han kommer fra landet, er vant til store, åpne områder, godt med plass og frisk luft, så føles det nok for han som at en leilighet på 50 kvm er trang og med dårlig luft. Kanskje han føler seg litt innestengt? (Det gjorde nemlig min mor når hun besøkte oss da vi bodde i Oslo) Han burde ha oppdragelse nok til ikke å si det gang på gang, men om du får han til å forklare hva uttalelsene hans bunner i, så kanskje det er lettere å bære over med gnålet. Om han derimot er av type som bare må trøkke ut av seg et eller annet negativt i enhver sammenheng, så får du bare slutte å svare på slike kommentarer. Ignorer uttalelsene, og bytt konsekvent tema hver gang han starter på nytt: - Blir ikke babyen mye syk i den dårlige lufta? - Så du alle rosene på vei inn?/ Møtte dere regnværet på vei innover?/ Kaffe? Osv Det er lettere å endre på måten du selv reagerer på, enn å prøve å endre på andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå