Gå til innhold

Noen legesekretærer her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står utlyst en jobb jeg egentlig har litt lyst til å søke på, men usikker om jeg er kvalifisert? Jeg er ingen legesekretær:( I annonsen står det legesekretær/ sekretær. Står ingenting om ønskede kvalifikasjoner eller krav til utdanning.

Jeg er utdannet økonomisekretær. Av relevant praksis har jeg jobbet et års vikariat som sekretær i en fylkeskommunal stilling og har de siste åtte årene jobbet som resepsjonsansvarlig ( 2 år) og kontormedarbeider (6 år) De siste åtte årene har jeg hatt to ulike stillinger i samme firma. Kontorjobben jeg har i dag krever definitivt struktur og ordenssans.

Er det noen vits i å søke med min bakgrunn? Vi bor på et lite sted, så er nok noen færre søkere på stillinger her enn på større steder/i de store byene.

Liker veldig godt jobben jeg har pr i dag, men kjører bort over en time hver dag. Dessuten koster det jo definitivt å kjøre over 40 km hver vei til og fra jobb. Har dessuten tre små og skulle gjerne hatt en jobb på stedet jeg bor.

Noen med erfaringer? Kan jeg være en relevant søker? Hvordan trives dere som jobber i en slik stilling?

Anonym poster: b64a4de04d34081ce46d02ec7f3df162

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hvor denne stillingen er. Hvis det er på et legekontor bør du ha helsesekretærutdanning da dette som regel medfører blodprøvetaking og annet laboratoriearbeid. Er det på et sykehus er det mange stillinger der som er såpass rene administrasjonsstillinger at det burde gå.

Jeg synes uansett du skal søke om du har lyst på jobben. Det er de dom mottar søknaden som evt får avgjøre om de synes du er kvalifisert til jobben eller ikke.

Jeg stortrives som helsesekretær. Like kombinasjonen av å jobbe med mennesker og ha administrative oppgaver.

Anonym poster: c5bf0a2b7b749d772dabb5c52deaef72

Skrevet

Takk for svar!