Gå til innhold

Noen legesekretærer her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står utlyst en jobb jeg egentlig har litt lyst til å søke på, men usikker om jeg er kvalifisert? Jeg er ingen legesekretær:( I annonsen står det legesekretær/ sekretær. Står ingenting om ønskede kvalifikasjoner eller krav til utdanning.

Jeg er utdannet økonomisekretær. Av relevant praksis har jeg jobbet et års vikariat som sekretær i en fylkeskommunal stilling og har de siste åtte årene jobbet som resepsjonsansvarlig ( 2 år) og kontormedarbeider (6 år) De siste åtte årene har jeg hatt to ulike stillinger i samme firma. Kontorjobben jeg har i dag krever definitivt struktur og ordenssans.

Er det noen vits i å søke med min bakgrunn? Vi bor på et lite sted, så er nok noen færre søkere på stillinger her enn på større steder/i de store byene.

Liker veldig godt jobben jeg har pr i dag, men kjører bort over en time hver dag. Dessuten koster det jo definitivt å kjøre over 40 km hver vei til og fra jobb. Har dessuten tre små og skulle gjerne hatt en jobb på stedet jeg bor.

Noen med erfaringer? Kan jeg være en relevant søker? Hvordan trives dere som jobber i en slik stilling?

Anonym poster: b64a4de04d34081ce46d02ec7f3df162

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hvor denne stillingen er. Hvis det er på et legekontor bør du ha helsesekretærutdanning da dette som regel medfører blodprøvetaking og annet laboratoriearbeid. Er det på et sykehus er det mange stillinger der som er såpass rene administrasjonsstillinger at det burde gå.

Jeg synes uansett du skal søke om du har lyst på jobben. Det er de dom mottar søknaden som evt får avgjøre om de synes du er kvalifisert til jobben eller ikke.

Jeg stortrives som helsesekretær. Like kombinasjonen av å jobbe med mennesker og ha administrative oppgaver.

Anonym poster: c5bf0a2b7b749d772dabb5c52deaef72

Skrevet

Takk for svar!

Dette er et bittelite privat legesenter. Har tilknyttet akupunktør, kiropraktor og fysioterapaut som kommer dit en dag i uken. Kun en lege som også er eier. Tror denne legen tar blodprøver etc selv, men det skal jeg sjekke ut. Bestemoren min er kunde der så kan høre litt med henne.

Er vel egentlig bare å søke, men litt flaut om kvalifikasjonene mine er "helt på jordet" i forhold til det som forventes.

Kom gjerne med flere erfaringer:)

Skrevet

Når det står legesekretær/sekretær i annonsen, så oppfyller du jo de kravene som er lagt og da er det bare å søke. Jeg vil tro at hvis det er noen legesekretærer som søker (og er normalt fornuftige ellers), så kommer du sikkert etter dem, men det kan jo hende at de forventer at det er vanskelig å få noen legesekretærer og derfor har skrevet annonsen sånn.

Anonym poster: aecc972a902bfcc88706601efbee57f5

Skrevet

Det er jo rart at det ikke står noe om kvalifikasjoner på utlysningsteksten?

Det er et hav av forskjell på å være økonomisk sekretær og legesekretær, man burde hvertfall ha en eller annen form for utdannelse innenfor helse. Du skal jo sitte å ta telefonen og snakke og gi råd til pasienter som ringer. Kan ikke tenke meg at det er lovlig å ta inn "hvemsomhelsten". Men send en mail eller ring og hør om dette før du søker;)

Anonym poster: 4404a3ebb35c45f1e297e40df7563c7c

Skrevet

Du kan ikke jobbe der hvis du ikke kan ta blodprøver og lab arbeid, men om det kun er tlf, adm.oppgaver, pasientbehandling så mulig du kan få jobben hvis det ikke er noe andre kvalifiserte helsesekretærer som søker.

Det er forresten ingenting som heter legesekretær, det er kun helsesekretær som har en tittel.

Anonym poster: a8b7118457b9a01e12469f2704af0d71

Skrevet

Ville søkt jeg, det verste som kan skje er jo at du ikke får jobben :-)

Anonym poster: fa588e10694087c1472d4946a95711d6

Skrevet

Takk for svar!

Dette er et bittelite privat legesenter. Har tilknyttet akupunktør, kiropraktor og fysioterapaut som kommer dit en dag i uken. Kun en lege som også er eier. Tror denne legen tar blodprøver etc selv, men det skal jeg sjekke ut. Bestemoren min er kunde der så kan høre litt med henne.

Er vel egentlig bare å søke, men litt flaut om kvalifikasjonene mine er "helt på jordet" i forhold til det som forventes.

Kom gjerne med flere erfaringer:)

Det er litt mer enn blodprøver som skal tas av laboratorie oppgaver. Det er analysering og en hel del andre oppgaver som legen selv ikke får tid til. Det er jo bare å søke, så får du jo enten ja eller nei.

Hvis den legen gjør så mye som du sier, så får h*n umulig tid til sin jobb- å være lege. Når jeg jobbet på legesenter jobbet vi hele tiden parallelt med legen. Og alle hadde mer enn nok med sine oppgaver, legen med konsultasjoner og vi med telefon og laboratorie arbeid som innebærer både injeksjoner, blodprøvetaking, analysering, legge inn og registrere svar på data, sårbehandling ++++ tviler på at du har verken offentlig godkjenning eller erfaring på disse områdene. Men for all del, søk så får du bare se hva som skjer :)

Anonym poster: 75fd91321c2f15a874180eec475425aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...