Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #1 Skrevet 10. mai 2013 Jeg vet at mange her misliker overgangsstønaden, men drister meg til å spørre likevel Har det blitt sånn at om man har mottatt denne stønaden en gang før, så får man det ikke igjen for et annet barn? Eller har jeg misforstått?? Jeg fikk overgangsstønad da jeg plutselig ble alene med førstemann fordi pappan døde. Nå har jeg vært sammen med en annen noen år og vi har fått et barn sammen. Har ingen planer om å skille meg altså, men det ble nesten brudd en gang og da tenkte jeg jo over hvordan jeg skulle greid meg økonomisk. Her vi bor nå er det så og si umulig å få seg fast jobb. Så, om det skulle gå skeis en gang, får jeg altså ikke overgangsstønad en periode? Anonym poster: 8bd2be20778c7645e4c794c55ce0e90f
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #2 Skrevet 10. mai 2013 Nav.no sier: ". Dersom du har mottatt overgangsstønad i tre år og blir alene om omsorgen for et nytt barn, kan du bare få overgangsstønad frem til barnet har rett til barnehageplass" http://www.nav.no/Familie/Enslig+mor+eller+far/Overgangsst%C3%B8nad Anonym poster: 4262b75a7edeae649f40d38bc499a2de
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #3 Skrevet 10. mai 2013 Så hvis man mottok overgangsstønad i 2 år så kan man få 1 år? Synes egentlig det var en litt småteit regel.. veldig fint i forhold til de som får barn pga overgangsstønaden, men det at man har barnehageplass betyr jo ikke at man får seg jobb med det samme. Trodde det var en stønad for å komme over den værste "kneiken" etter et brudd. Anonym poster: 8bd2be20778c7645e4c794c55ce0e90f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå