Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #1 Skrevet 10. mai 2013 Og hvorfor har du valgt akkurat den? Selv har jeg Dovre. Har ingen direkte tilknytning til stedet, men min farmor kom derifra Anonym poster: a58cf4cf6aefdbbed299ad848669ff40
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #2 Skrevet 10. mai 2013 Vest-Agder. Bodde der til jeg var 20 år Anonym poster: 6e91dbb90fc40ff4f84f6e58ba205216
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #3 Skrevet 10. mai 2013 Sunnmørsbunad(Ørskogvarianten) har jeg. Jeg er sunnmøring, så det ble liksom naturlig å ta den. Også syns jeg den er finere enn de andre jeg kunne valgt, som er Nord-Trøndelag/Namdal, hvor min mor/mormor er fra og Nordfjord hvor min farmor var fra. Anonym poster: 60ce9a3087627fbabef48f2067cf6d66
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #4 Skrevet 10. mai 2013 Har blå Sunnhordlandsbunad. Fordi eg er frå Bømlo - perla i Sunnhordland! ;-) Anonym poster: 981979b69c033db2090275c5994f557e
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #5 Skrevet 10. mai 2013 Altabunaden. Fordi mamma er fra Alta og det er her jeg bor nå Anonym poster: 623d64f7ef4098ed545ac1f52e4280eb
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #6 Skrevet 10. mai 2013 Fanabunad. Min mor er derfra. Og jeg ville ikke ha det alle de andre her har. Anonym poster: 61b6d7b18085eaf102942cd6641ecfe8
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #8 Skrevet 10. mai 2013 Rondestakk med rutaliv. Arvet etter bestemor. Anonym poster: 089b67f2f7f8fcb0bcdcd03755fab364
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #9 Skrevet 10. mai 2013 Jeg har øst-telemarks bunad. Jeg kommer derfra, arvet den også så den betyr mer for meg enn at den er fra der jeg kommer fra. Har en vestfoldsbunad, den er arvet fra olemor. Nå så passer den perfekt, for jeg bor i vestfold. Vi hsr også en annen bunad som jeg ikke husker navnet på (oldemor som har sydd) også hsr vi en vest-telemarksbunad i hus. Den siste har oldemoren til mine unger sydd, hun har lik og kommer fra der den hører til. Anonym poster: 343cde2fcff16b4709c461aa83e4395c
Bøllefrød Skrevet 10. mai 2013 #10 Skrevet 10. mai 2013 Lier bunad. Oppvokst her og mors siden oppvokst her.
frk Nilsen Skrevet 10. mai 2013 #11 Skrevet 10. mai 2013 Har ikke bunad enda, men ønsker meg trønderbunad til neste runddag. Husfliden har kommet med en ny farge på trønderbunaden og denne er kjempefin! Er fra Trondheim
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #13 Skrevet 10. mai 2013 Har østfoldbunad, er født og oppvokst der og hele min familie er der ifra. men bor ikke der lengre, så her i bygda er jeg den eneste med østfoldbunad på 17 Anonym poster: 6023d5b91374b1bf356054eb8c6ce28f
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #14 Skrevet 10. mai 2013 Hvit fjellbygd. Den har vel ikke status som bunad(?), men jeg vet den har eget sølv. Blomstene på bunaden har opprinnelse i Skorovatn. Er fra Namdalen. Anonym poster: 3190eb322930d335abfb8a806d3e9a0f
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #15 Skrevet 10. mai 2013 Hedmarksbunad Min fars familie tilhører den. Anonym poster: f12851dd0f9443fdaedc5df68f2dff73
kråkemamma Skrevet 10. mai 2013 #16 Skrevet 10. mai 2013 Svart sunnmørsbunad. Fordi jeg er sunnmøring, men bor ikke der lengre.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #17 Skrevet 10. mai 2013 Vestfold 1956, rødt liv og svart stakk. Født og oppvokst og bor fortsatt i Vestfold. Anonym poster: 6c68166457df7b223e35d1cce93a0c54
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #18 Skrevet 10. mai 2013 Trønderbunaden, er trønder Anonym poster: 6b8ffaeb6b4a47b6a0c396937b6928f9
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #19 Skrevet 10. mai 2013 1700-talls rekonstruksjon fra Gudbrandsdalen. Født og oppvokst i Gudbrandsdalen, men bor ikke der lenger. Anonym poster: fd7194b2b766c8a107b5d1e5720127d5
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #20 Skrevet 10. mai 2013 Blå nordlandsbunad. Anonym poster: fcd11758c1ba361184a5bd5ebef7c03f
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #21 Skrevet 10. mai 2013 Grønn sunnhordlandsbunad, er frå Bømlo Anonym poster: 9abbdcc1aca6ad0efd62102e797697a4
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #22 Skrevet 10. mai 2013 Har bergensbunad. Er fra Bergen. Anonym poster: 09d8f31162a0636406921f709fbea156
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #23 Skrevet 10. mai 2013 Fana bunad - er fra Paradis i Fana, men bosatt lengre nord Anonym poster: 36fc94861988d3d35511733ee042008c
ducatifru Skrevet 10. mai 2013 #24 Skrevet 10. mai 2013 Beltestakk fra Telemark har jeg og syr slike på bestilling:)
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #25 Skrevet 10. mai 2013 jeg har ikke men hadde jeg hatt råd ville jeg definitivt hatt lundeby bunaden. både fordi jeg har slekt som har den og fordi den er nydelig i svart Anonym poster: 2757bb5b9e79d5338e77b78f097a5793
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå