Gå til innhold

Burde jeg tatt abort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er en herlig gutt på 6 mnd, som smiler og ser ut til å trives godt. Han vet ikke at han ikke er elsket av pappa. For pappa ville jeg skulle ta abort, og mener jeg var egoistisk som valgte å bære frem gutten.

Pappa var ikke klar for å bli pappa, og det forstår jeg. Jeg vil ikke høre alle disse "når man er med på leken, må man tåle steken"- versene. Vi er begge klar over at vi er pent "skyld" i dette begge to.

Men er det egoistisk fra min side å ville ha et barn en pappa ikke vil ha?

Burde jeg hørt på pappa og gjort som han ville, han som er mannen og ikke kan gjøre valget selv? Han hadde nok tatt abort hadde det vært han som skulle gått gravid.

Nå har jeg altså med et helt firkantet og uten følelsers syn, bært frem et barn som pappa ikke vil ha, men må betale for, siden han er medskyldig i dette. Og jeg vet ikke om gutten som vokser opp, selv har lyst til å være til.

Har jeg gjort noe helt galt?

Anonym poster: 1c798da511483ec1d8be92607b91ff96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det at ingen svarer tolker jeg som "det driter jeg i"! ;-)

Anonym poster: 1c798da511483ec1d8be92607b91ff96

Skrevet

Nei du har ikke gjort noe galt. Gutten har da ingen forutsetning for ikke å være til? Dersom du har dårlig samvittighet, kan du jo la pappa slippe å betale? Er ikke du glad for at gutten er der da? La samvittigheten din slippe du, og nyt gutten.. Tror det hadde vært verre å frarøve gutten for muligheten til livet for å gjøre pappa fornøyd... :)

Anonym poster: 0c6143fcbbb47c02a3bc0cd49a91f41a

Skrevet

Selvfølgelig skulle du ikke det. Er sikker på at du elsker sønnen din høyere enn månen, og da er sønnen din heldig!

Skrevet

Det er jo et spørsmål det er umulig for oss å svare på.

Det blir jo helt feil å sitte og si at du burde ta abort når du sitter der med barnet ditt.

Grunnen til at du ikke får svar er nok at det er vanskelig å si noe fornuftig til spørsmålet ditt. Du tok et valg om å bære frem barnet på tross av at pappaen ikke ønsket det og nå må du leve med det.

Selvsagt ønsker gutten din å være til og det er ditt ansvar å gi han et godt liv!!!

Anonym poster: ff626db705d351c3587b932869a83d5f

Skrevet

For ikke å ville være til..* Meg over.. :)

Anonym poster: 0c6143fcbbb47c02a3bc0cd49a91f41a

Skrevet

Det er du som må sitte med ansvaret. Far kan velge om han vil delta eller ikke. Derfor syns jeg det er rett og rimelig at du bestemmer.

Når det gjelder bidrag... Det er rett og slett prisen han må betale for å ikke beskytte seg. Og prisen for å kjøpe seg fri.

Mest sansynlig kommer han til å endre holdning etterhvert når han blir litt mer moden.

Skrevet

Hvordan går det an å tenke på hva som var rett å gjøre, når gutten nå er 6 år gammel? Det kan aldri bli galt av noen å bære frem et barn som allerede er laget selv om det bare er et frø. Skal mye vektigere grunner til for å fjerne det enn for å beholde det når skaden allerede har skjedd.

Anonym poster: 6e6b09aada68ae2c16171d020a97cb14

Skrevet

Jeg syns ikke det er rett og rimelig at kvinnen bestemmer mot far sin vilje. Han skal bli pappa like mye som du skal bli mamma. Det er egoistisk å ikke ta hensyn til fars ønsker.

Når det er sagt, så har du jo allerede tatt valget og du har fått barnet. Du har tatt et valg som du må akseptere og nyte tiden med barnet uten dårlig samvittighet, er jo ingenting du får eller ville gjort med det nå. Får håpe han ombestemmer seg etterhvert.

Anonym poster: 526a32cf466559dc6c31fa2d324583f1

Skrevet

Sjølvsagt burde du ikkje ha teke abort. Det ser du når du ser på den herlege guten din.

Den umodne fyren må ta ansvar for sine eigne handlingar. Han har gjort ei dame gravid, og må ta ansvar for det. Dette lærte han om i sexualundervisninga på ungdomsskulen.

Synes det har gått langt når abort vert så naturleg at jenter til og med får dårleg samvit for å ikkje å ta abort!

Kos deg saman med guten din. Håpar pappaen etter kvart ser kva han går glipp av og ynskjer å vere med guten sin. - og sjølvsagt skal han vere med å betale for seg.

Skrevet

Guriland, er det noe vits i å spekulere på dette nå? Gled deg heller over den friske, flotte gutten din. At faren ikke vil ha kontakt- vel, trist for han!

Skrevet

Når du sitter å ser på den skjønne gutten din,skal du ikke tenke på at du burde tatt abort!

Syntes det er litt rart at mannen din fortsatt ville at du skulle tatt abort,når han er pappa til sønnen deres?!

Skrevet

Det kjem jo heilt an på abortsynet ditt. Enkelte synes abort er ei god løysing om ein blir gravid på eit tidlegare tidspunkt enn tenkt, sjølv om dei ønskar seg barn neste år eller noko sånt. Med eit slikt syn burde ein ikkje få eit barn faren ikkje ønskar seg.

For dei fleste er det ikkje slik, og det å be nokon ta abort når dei ikkje vil det er uempatisk og egoistisk i ein slik setting.

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg syns ikke det er rett og rimelig at kvinnen bestemmer mot far sin vilje. Han skal bli pappa like mye som du skal bli mamma. Det er egoistisk å ikke ta hensyn til fars ønsker.

Anonym poster: 526a32cf466559dc6c31fa2d324583f1

Nåja, han skulle visst ikke bli pappa "like mye" som hun skulle bli mamma, ettersom han ikke bryr seg så veldig og heller ikke er pålagt så mye ansvar.

Jeg syns IKKE det er egoistisk å la være å ta abort, hvis man ikke kan få seg til det. Det som ER egoistisk, er å være opphav til et barn og så drite i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...