Gå til innhold

Det enkle er ofte det beste! :) (Barnebursdag)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en klønete baker, og uansett så synes jeg folk prøver å begrense kakespisingen sin. Det ble imidlertid stor suksess - både pent og godt - med disse enkle, gode og ganske sunne løsningene:

1. Søte små og store muffinsformer fylt med blåbær, bringebær og jordbær + sjokoladebiter, marshmellow og evt. litt smågodt. Kan varieres, eller være likt innhold i hver. Gøy å lage for barn med rene hender også.

2. Stikke ut skiver melon med pepperkakeformer. F.eks. kan hjerte- og stjerneformer stå av seg selv, og de kan brukes til å holde bordkort, festes på fruktspyd eller kanskje presenteres på en pinne a'la cake pops?

3. Pynte pølsefatet med et par pølser skjært opp som blekkspruter.

Tilsett gjerne flere enkle tips i tråden! Fireårsdag er under planlegging! :)

Anonym poster: fc77d14844d4b77ab652a40da6f2d236

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en klønete baker, og uansett så synes jeg folk prøver å begrense kakespisingen sin. Det ble imidlertid stor suksess - både pent og godt - med disse enkle, gode og ganske sunne løsningene:

1. Søte små og store muffinsformer fylt med blåbær, bringebær og jordbær + sjokoladebiter, marshmellow og evt. litt smågodt. Kan varieres, eller være likt innhold i hver. Gøy å lage for barn med rene hender også.

2. Stikke ut skiver melon med pepperkakeformer. F.eks. kan hjerte- og stjerneformer stå av seg selv, og de kan brukes til å holde bordkort, festes på fruktspyd eller kanskje presenteres på en pinne a'la cake pops?

3. Pynte pølsefatet med et par pølser skjært opp som blekkspruter.

Tilsett gjerne flere enkle tips i tråden! Fireårsdag er under planlegging! :)

*skivet melon (ca 1 cm tykk)

- og det blir selvfølgelig kake! :)

Skrevet

Genialt! Takk for tips :)

Anonym poster: 1724d7296a45cf656ff1ccf8f0ad83bb

Skrevet

* Fruktspyd er en slager her, stukket i skallet på en halv vannmelon (hol).

* Bruker også å lage gele i appelsinskall, det er veeldig populært og veldig stilig :) Fyller halve skall med gele, lar det stå over natten og skjærer de i båter dagen etter (må være litt mindre vann i enn normalt).

* muffins er også veldig lett å lage, og noe de fleste liker

Har erfart at det ikke er vits i å bake så mye til barneselskap. Stort sett er det muffins, sjokoladekake, gele og frukt det går i her. Og pølser i brød selvsagt. Noe mer enn det trenger du faktisk ikke:-) De er ikke så kravstore som vi voksne tror;-)

Skrevet

Tøft! :) Man kan lage fruktspyd i regnbuens farger, samt stikke de i en halv vannmelon og "pynte" det som et pinnsvin.

Kan man stikke ut figurer av stivnet gele?

Fikk servert gelesnegler som var kjempefine i et selskap. Tror det er Freia som har oppskriften, men det begir jeg meg ikke ut på. ;)

Er det suksess å putte smågodt i gele?

Skrevet

Tips til melinfigurer: kjøp en STOR melon. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...