Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #1 Skrevet 10. mai 2013 Er det bare tull som fibriomyalgi? Så en lege på Dagsrevyen som mente det.. Anonym poster: e06db443a5b36600cb954b13145a47b4
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #2 Skrevet 10. mai 2013 Antagelig ikke, men det har blitt (nok en) trenddiagnose for mange som opplever seg slitne. Det betyr ikke at sykdommen borreliose ikke er reell, men det er høyst usannsynlig at alle som påberoper seg å ha det faktisk har det. Dette famøse laboratoriet i Tyskland som folk driver og sender blodprøver til for å få en diagnose er ikke anerkjent av noe lands helsemyndigheter. Anonym poster: d692979e0e72e98132f503f8110898d3
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #3 Skrevet 10. mai 2013 Jeg vet ikke, men ei jeg jobbet med før ble bitt av flått og hun ble veldig syk. Lå på sykehus i mange måneder, mistet følelsen i halve kroppen, hadde store smerter og klarte ikke å snakke skikkelig. Dette er over 5 år siden og hun har fortsatt ikke full kontroll over den siden av kroppen som ble lammet. Hun kan ikke gå uten stokk, snakker rart, mister ofte ordene og har fortsatt smerter. Anonym poster: 5ebd54a1865b8d40433bcc38ab8a0b07
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #5 Skrevet 10. mai 2013 Lillebroren min fikk det da han var rundt 7 år. Ble veldig syk og de fant ikke ut hva det var. Tok alle mulige prøver, til og med for leukemi! Da de endelig fant ut hva det var ble han fort bra av antibiotika, men da hadde han vært hjemme fra skolen i fire måneder for han var så dårlig og ingen fant ut hvorfor. Skummelt! Anonym poster: db8cd3f3a3c81b52d89dda9e790e8fc7
Gjest thricane Skrevet 10. mai 2013 #6 Skrevet 10. mai 2013 Når unger blir lamme i deler av kroppen, tviler jeg sterkt på at det er tull.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #7 Skrevet 10. mai 2013 Hvorfor mener du at fibromyalgi er en tulldiagnose, HI? Så godt som alle med fibromyalgi har for lave verdier av D-vitamin i kroppen, noe som settes i forbindelse med redusert immunforsvar, muskeltretthet og - smerter ++ De med fibromyalgi har sotrt sett alle en eller annen form for betennelse i kroppen (aldri møtt noen fibromyalgipasienter som ikke har det) og de responderer veldig bra når man tilpasser kost og ernæring slik at de blir kvitt betennelsene samt at de får optimalisert sine vitamin/mineralnivåer. Det at så mange blir syke av borrelia uten å få diagnose betyr ikke at borrelia er noe tull, men det er mer det at vi pr i dag ikke har gode nok testemetoder som faktisk avdekker problemet. Vet om flere lignende tilfeller, hvorav norske helsevesen i ett tilfelle påstod at pasienten ikke hadde noen parasitter i tarmene. Pasient fortsatte med samme problemer. Byttet lege som tok det på alvor og fikk sendt inn prøver på riktig måte til utenlandsk laboratorium som påviste ikke mindre enn fire ulike parasitter i systemet, hvorav en potensielt dødelig, en farlig, en som kunne gi alvorlige virkninger og en som de foreløpig ikke vet om den er skadelig eller ei. Norske prøver hevdet at alt var bra og at det var null parasitter - selv om de ble gjort oppmerksom på at wwo hevder at testemetodene vi bruker her ikke holder mål i slike tilfeller, så nektet de for at de hadde noen feilmarginer. En annen sak jeg også kan nevne er en annen person som også er blitt fortalt av norske helsevesenet at det ikke er noe galt, til tross for synlige endringer i ledd, funskjon osv. Prøver sendt til utlandet viste heller ikke noe første gang. Nye prøver for samme ting ble sendt enda en gang til utenlandsk lab også uten å finne noe. Så gikk det et halvt år før universitetssykehuset som hadde den laben plutselig hadde funnet en metode hvor man likevel kan påvise akkurat denne typen behandling. Og når prøver på nytt ble sendt inn så viste det seg at personen hadde massive mengder av denne bakterien i blodet og i kroppen. Alt av symptomer hos pasienten burde gjort at det norske helsevesenet ga aksept på at noe var veldig galt med denne personen. Så det at man ikke har alle svar betyr ikke at det ikke er noe, men det kan være at vi bare ikke har det som skal til for å avdekke faktiske årsaker bak sykdom. Den legen som har hevdet at flåttinfeksjonen til L.Monsen var tull.... han greier jeg ikke å ta på alvor. Han konkluderer og diagnostiserer uten å ha sett en eneste av prøvene Monsen har tatt, uten å ha lest journalen, uten å ha undersøkt Monsen selv. Da blir det etter min mening bare pinlig for denne legen å si at det ikke feiler Monsen noe, eller å ha for bastante meninger om hva som evt feiler Monsen. Norge er ikke tjent med leger som er så fastlåste i gamle tankemønster som denne legen avslører å inneha... Anonym poster: ea3b8747dd77dab4d107ceb456c412c5
Gjest Vicky Pollard Skrevet 10. mai 2013 #8 Skrevet 10. mai 2013 Tror ikke noen av delene er hverken tull eller et trendfenomen. Kanskje borrelia er årsaken til de fleste alvorlige me- tilfellene de senere år? Det tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå