Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #1 Skrevet 10. mai 2013 Jeg begynte i ny stilling 8 april. Fra 8 april til 1 mai var stillingsprosenten 70% og fra 1 mai er den 100%. 100% stilling har bruttolønn 30 000. Fikk for mye utbetalt for april mnd da jeg fikk lønnen idag. Ringte regnskap og fikk vite at jeg hadde fått 100% fastlønn fra 8 april-30 april, og at det ved neste lønning ville bli 70% utbetalt siden de måtte rette opp feilen fra april. Etter samtalen var over lurte jeg på hvor mye jeg hadde fått utbetalt for mye,så jeg skrev mail til regnskap: Hei! Glemte å spørre deg hvor mye for mye jeg hadde fått i lønn nå i mai? Greit å vite i forhold til hvor mye neste lønning blir redusert. Fikk dette svaret tilbake: Hei Du fikk full 100% fastlønn for 8-30 april, dette var 23 072,- 30% av dette vil være 6 922,- Nå er jeg egentlig bare kjempeforvirra. Liker å ha litt stålkontroll over penger inn og penger ut av konto, og nå sitter jeg her som et spørsmålstegn. Har vært så mye frem og tilbake med regnskap så jeg turte rett og slett ikke mase mer på de. Men jeg finner rett og slett ikke ut hvor mye jeg skal ha utbetalt neste mnd. Ut fra mine beregninger blir det slik: 100% fastlønn= 30 000 70% fastlønn blir da 21 000 også trekker man fra skatten de skal trekke hos meg og da skal jeg ha utbetalt 16 500,- neste mnd. Men hvor kommer da dette beløpet med 6 922,- fra? (som ble oppgitt i mailen fra regnskap). Totalt forvirra jeg. I tillegg sitter jeg jo her å tenker at om jeg skal ha 70% utbetaling for hele mai så taper jeg jo penger ( i og med at jeg denne mnd skulle hatt 100%) siden jeg forrige mnd da de utbetalte meg feil hadde èn uke for lite med denne 100% utbetalingen ( 8-30 april). Arh...dette ble ganske rotete, men jeg vet ikke hvordan jeg skal få det frem på en bedre måte. Prøvd å forklare på best mulig måte. Håper noen forstår hva jeg mener. Og kan finne ut for meg hvor mye jeg faktisk skal ha utbetalt neste mnd? Føler jeg har hatt så mange samtaler med regnskap ang. denne lønnen at jeg kvier meg for å ringe dem igjen. Håper noen kan hjelpe meg og finne ut hva som blir riktig her. Anonym poster: 1dec21592598006194a3a590aab164e5
Gemini77 Skrevet 10. mai 2013 #2 Skrevet 10. mai 2013 De trekker selvfølgelig kun de 6.922 kr i neste mnd lønning. De kan ikke trekke deg 30% for hele mnd da lønningen du fikk feil var en redusert. De trekker altså 6.922 kr av din neste mnd lønn som er 30.000 kr i 100%.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #3 Skrevet 10. mai 2013 De trekker selvfølgelig kun de 6.922 kr i neste mnd lønning. De kan ikke trekke deg 30% for hele mnd da lønningen du fikk feil var en redusert. De trekker altså 6.922 kr av din neste mnd lønn som er 30.000 kr i 100%. Takk for svar Så det vil si at jeg neste mnd får 23 078,- brutto? Trodde at de mente at de skulle trekke 6 922,- av 23 072,- ? Dette ble jeg litt stresset og forvirret av :/ HI Anonym poster: 1dec21592598006194a3a590aab164e5
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #5 Skrevet 10. mai 2013 Flott Takk igjen! Slipper jeg å sitte å gruble over dette hele helgen...hehe HI Anonym poster: 1dec21592598006194a3a590aab164e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå