Gå til innhold

Hvem har dere med på fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg VALGTE og VELGER å kun ha med mannfolket i hus med på fødselen av de jeg virkelig kjenner..

Under første fødsel var det i tillegg et uvisst antall helsepersonell tilstede pga hasteks.

Så utover nødvendig helsepersonell er det kun min samboer jeg ønsker å ha med på fødselen. Noe annet er utenkelig for min del.

Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg hadde med samboeren.. Jeg var sikker; om han ikke rakk det pga jobb eller noe, så kom jeg enten til å føde alene, eller så hadde min eldste søster steppet inn (om hun rakk det)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Første fødselen, når vi mistet, var jeg dønn alene, med 2 leger, en jordmor og 3 sykepleiere.. Mareritt.. Med tvilling nr 2 var det samboeren, 1 lege, 1 jordmor og 3 sykepleiere

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Mamma og samboer var med. Mamma skulle egentlig bare være en back up på gangen i fall det ble veldig langdrygt eller samboer ikke taklet det. Men alt gikk så fort og ble såpass kaotisk at mamma og jordmor sto bak i rommet, mens samboer og to gynekologer sto rundt senga ;) og så var det en barnepleier og noen fra anestesien innom, ble jeg fortalt i ettertid.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Denne gangen blir det nok bare samboer, med mindre vi ikke får barnevakt, og jeg må føde alene.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Første fødselen, når vi mistet, var jeg dønn alene, med 2 leger, en jordmor og 3 sykepleiere.. Mareritt.. Med tvilling nr 2 var det samboeren, 1 lege, 1 jordmor og 3 sykepleiere

Det må virkelig ha vært et mareritt ja :( uff :(

Skrevet

Jeg hadde med meg barnefaren og min mor. Mamma fikk være med fordi vi står hverandre meget nært og hun hadde vært der for meg hele svangerskapet, mens barnefar stakk med en gang jeg fant ut at jeg var gravid. Rett før fødselen kom han krypende å ville ha meg tilbake. Kunne ikke nekte ham å være med siden det var hans barn.... Vi er heldigvis ikke sammen lengre! :D

Denne gang skal jeg kun ha med meg samboeren min. Vi skal ha KS, så resten av familien får komme etter at den lille har komt og vi har fått litt tid alene sammen:) Min mor og meg er fortsatt veldig nære, men dette er et øyeblikk jeg vil dele ene og alene sammen med min kjære.. Dette er vårt øyeblikk :wub:

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Jeg har alltid hatt med mannen. Den siste gangen var han i Nordsjøen helt frem til termin, så om mini hadde kommet før hadde jeg født alene.

Det er ingen andre jeg kunne tenkt å ha med og siden det var en risikofødsel var det nok av personer til å gi meg vann og kald klut :)

Men heldigvis rakk han det ❤

Skrevet

Hadde med samboer begge gangene, mest fordi han ville. Jeg kunne fint klart å føde alene, på mange måter tror jeg det hadde vært bedre for meg.

Men når jeg først skal ha med noen kunne det like godt vært mamma, pappa, søstra mi, broren min eller en venninne... Er ikke så nøye på det :)

Men ja, aller helst ville jeg ha født alene.

Anonym poster: 89c746e3f60cf2a2634df2dfd0460859

Skrevet

Her har det også bare vært mannen som har vært med på fødslene.

Å ha med noen andre hadde vært like utenkelig som å ha noen andre enn mannen med på unnfangelsen :P

Hadde han ikke vært tilgjengelig på en eller annen måte så hadde jeg gjort det alene...

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Det må virkelig ha vært et mareritt ja :( uff :(

Ja :( Samboeren rakk ikke frem før jenta vår var død <3 Min mor og stefar kom fren til sykehuset før han, de reiste innover til sykehuset så fort de hørte hvilke sykehus jeg kom på, så jeg hadde heldigvis de hos meg 5 minutter etter fødselen..

Skrevet

Samboer, tre leger, to jordmødre, en sykepleier og en barnepleier. Holdt på å gå ordentlig galt... Men hurra for norsk helsevesen. Ikke mange steder dette er gratis :-)

Anonym poster: 9c1f893ede72806b6351fbac078e78a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...