Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. mai 2013 #1 Skrevet 10. mai 2013 Og jeg tror alle lever. To av dem har EN kvist som ikke så død ut, men de fem andre lever tydelig. Men all lavendel ser stein død ut, og det samme gjør halvparten av staudene mine.. ikke bra.
Gjest sug lut Skrevet 10. mai 2013 #2 Skrevet 10. mai 2013 Jeg har også beskåret, i går faktisk og meg dødsforakt - det er musører på bjørka et par km unna, det får holde. Ingen spesielt gode tegn på liv, men man kan jo håpe. Og planta ut tagetes. Nemlig. Og kjøpt nye stauder. Det er jo oppsida av at noen stryker med - licence to plant-shop.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. mai 2013 Forfatter #3 Skrevet 10. mai 2013 Jepp, og så spirer det så vanvittig i det jeg har sådd, så i morgen tror jeg at jeg må pirkle noe av det faktisk. Og greier jeg å holde liv i alt så blir det 200 kosmos, 100 kornblomster og en bråte med øyeblomst. Og frøken fryds kjøkkenhage tar form.
Iiiiik Skrevet 10. mai 2013 #4 Skrevet 10. mai 2013 Jeg har en mann som har skamklipt rosene. Takke meg til stemødre som skamklipper ungene altså, de dør i hvert fall ikke av det Ellers tror jeg jammen det blir vår hos oss i helgen. Da skal det frø i bakken (som skal bli til sånn ca 1000 solsikker og nesten like mange dufterter) og blomster i krukker. Sant det ikke er fare for frost nå lenger?
Iiiiik Skrevet 10. mai 2013 #5 Skrevet 10. mai 2013 Forresten du lektor, jeg tror du er god språklig. Rett etter videregående hadde jeg et år som lærer på en barneskole. Veldig mange timer i en klasse, der var det en streng klasseforstander. Ved en anledning kom jeg til å si skjærte til ungene og de var himmelfalne. Neste gang de møtte Randi lærer, fortalte de lamslåtte hva Iiiik hadde sagt "Da må vi lære henne det en gang for alle" var svaret "Nå kommer hun aldri til å glemme at det ikke heter bærte eller skjærte, men bar og skar". Hun hadde helt rett, jeg har aldri glemt det. Det er faktisk med enn 20 år siden og jeg husker det fortsatt. Men så lurer jeg altså - er det lov å si og skrive skjærte nå?
OmpaLompaSukkerklumpa Skrevet 10. mai 2013 #6 Skrevet 10. mai 2013 Eg føretrekk å lukte på rosene. Alternativt å drikke rosévin.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 10. mai 2013 #7 Skrevet 10. mai 2013 Eg føretrekk å lukte på rosene. Alternativt å drikke rosévin. Haha, skulle akkurat til å skrive noe lignende! Beskjæringen- og all annen hageaktivitet forøvrig- overlater jeg til mannen. Han klipper plenen mens jeg nipper til rosévinen. Helt grei arbeidsfordeling!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. mai 2013 Forfatter #8 Skrevet 11. mai 2013 Forresten du lektor, jeg tror du er god språklig. Rett etter videregående hadde jeg et år som lærer på en barneskole. Veldig mange timer i en klasse, der var det en streng klasseforstander. Ved en anledning kom jeg til å si skjærte til ungene og de var himmelfalne. Neste gang de møtte Randi lærer, fortalte de lamslåtte hva Iiiik hadde sagt "Da må vi lære henne det en gang for alle" var svaret "Nå kommer hun aldri til å glemme at det ikke heter bærte eller skjærte, men bar og skar". Hun hadde helt rett, jeg har aldri glemt det. Det er faktisk med enn 20 år siden og jeg husker det fortsatt. Men så lurer jeg altså - er det lov å si og skrive skjærte nå? Jeg er ikke lektor i norsk, men i data.. men er ikke verst i rettskriving heller. Det er ikke lov å si skjærte enda beklager. Men jeg tror at med tiden vil alle sterke verb bli utvannet. Ord som skrivde og gådde brukes i stadig større grad. Og når mange nok gjør det blir det normalformen.
Iiiiik Skrevet 11. mai 2013 #9 Skrevet 11. mai 2013 (endret) Trenger ikke å beklage til meg, jeg lurte bare på om det som har limt seg fast hos meg faktisk er riktig. Ille nok å huske pekefingeren til strenge Randi hvis det hun formante om var riktig, men hvis det var feil hadde det vært enda verre. Jeg tror du har rett når det gjelder de sterke verbene. Dessverre. Endret 11. mai 2013 av Iiiiik
Patetica fåkksi Skrevet 11. mai 2013 #10 Skrevet 11. mai 2013 Ord som skrivde og gådde brukes i stadig større grad. Og når mange nok gjør det blir det normalformen. Og løpte. Jeg får gåsehud, og en vanvittig trang til å rive meg i håret mens jeg skriker.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. mai 2013 #11 Skrevet 11. mai 2013 Forresten du lektor, jeg tror du er god språklig. Rett etter videregående hadde jeg et år som lærer på en barneskole. Veldig mange timer i en klasse, der var det en streng klasseforstander. Ved en anledning kom jeg til å si skjærte til ungene og de var himmelfalne. Neste gang de møtte Randi lærer, fortalte de lamslåtte hva Iiiik hadde sagt "Da må vi lære henne det en gang for alle" var svaret "Nå kommer hun aldri til å glemme at det ikke heter bærte eller skjærte, men bar og skar". Hun hadde helt rett, jeg har aldri glemt det. Det er faktisk med enn 20 år siden og jeg husker det fortsatt. Men så lurer jeg altså - er det lov å si og skrive skjærte nå? Jeg er ikke lektor i norsk, men i data.. men er ikke verst i rettskriving heller. Det er ikke lov å si skjærte enda beklager. Men jeg tror at med tiden vil alle sterke verb bli utvannet. Ord som skrivde og gådde brukes i stadig større grad. Og når mange nok gjør det blir det normalformen. Eller sånn som jentungen min sier; "Sofie blimte (ble med) meg hjem", ""eg speis all maten min, "eg tass i buksa", "babyen smeil (smilte) te meg". Men så er hun da også bare fire år.
☆☆☆ Skrevet 11. mai 2013 #12 Skrevet 11. mai 2013 (endret) Hørte noko mumling om mykje å gjere i hagen i dag igjen, og noko om at besta kunne passe gullet Endret 11. mai 2013 av ★
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 11. mai 2013 Forfatter #13 Skrevet 11. mai 2013 Dagens moral, lektorer kan ikke prikle. Så da er det leve eller la dø. De bestemmer selv. Mistenker i alle fall at de jeg prøvde å redde nå er dårligere stilt før jeg startet.. Ellers har jeg kastet alt som ikke tålte overvinting inne, det var en del. Vasket kasser og gjødslet. Og jeg har kjøpt meg en oppstammet margeritt. Den den er kjempefin.
Anne-B. Skrevet 11. mai 2013 #14 Skrevet 11. mai 2013 Ord som skrivde og gådde brukes i stadig større grad. Og når mange nok gjør det blir det normalformen. Og løpte. Jeg får gåsehud, og en vanvittig trang til å rive meg i håret mens jeg skriker. Skrevvde for din del, foxy? Nei nå var jeg litt frekk. Jeg har drukket kirsebærlikør.
Gjest sug lut Skrevet 12. mai 2013 #15 Skrevet 12. mai 2013 Dagens moral, lektorer kan ikke prikle. Så da er det leve eller la dø. De bestemmer selv. Mistenker i alle fall at de jeg prøvde å redde nå er dårligere stilt før jeg startet.. Ellers har jeg kastet alt som ikke tålte overvinting inne, det var en del. Vasket kasser og gjødslet. Og jeg har kjøpt meg en oppstammet margeritt. Den den er kjempefin. Vel, jeg prikler bare ikke, jeg. Det er brutalt, fatter ikke at ikke Amnesty er på banen. Jeg tar heller jobben med å så selv de minste frø drit-tynt, og så klarer de seg. I fjor sådde vi gulrøtter i melkekartong og fikk sånn ca ti gulrøtter i hver (enliters).
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 12. mai 2013 Forfatter #16 Skrevet 12. mai 2013 Og vi har etablert kjøkkenhage til frøken fryd. Den er søt og inneholder 10 ulike vekster, både blomster og grønnsaker. Og så tynt var ikke noe hun skjønte. Der blir det ca 100 gulrøtter på 20x50 cm. Jeg hører tynning. Men morsomt prosjekt da, spennende å se hva det blir av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå