Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #1 Skrevet 10. mai 2013 Bygg huset med 1-2 leiligheter. Vi bygde hus med to leiligheter og får inn 16.000 i måneden som dekker både lån og forsikringer. Dette har vært den lureste innvesteringen vi har gjort på huset, utrolig deilig med litt romsligere økonomi. Anonym poster: 5c8252c08edee56f1d02c3e96e43c1e9
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2013 #2 Skrevet 11. mai 2013 Dummeste jeg har lest. Det koster jo en god del mer å bygge hus med to leiligheter enn å ikke bygge med leiligheter. Ofte må man da bygge med sokkeletage og det fordyrer veldig. Totalkostnaden blir så høy at man like gjerne kan la være hele kjelleren. Dessuten krever dette en tomt som ofte er dyrere og større for at leietakerne skal ha "sin" plass på eiendommen. Og hvis dere tjener så mye på to leiligheter, må dere bo på et sted som har relativt høye utleiepriser. Det jeg vil fram til er at det ikke alltid er slik at regnestykket er så enkelt. Får følelsen av at du bare vil skryte. For så enkelt er det bare ikke. (og jo vi har faktisk eget hus med utleieleilighet. Og det koster en del i form av privatliv å ha noen i kjelleren til en hver tid.) ikke noe jeg vil anbefale noen andre å gjøre. Bygg heller litt mindre hus som du har råd til!!! Anonym poster: f279664f7b98c03c3b7a8fa0f7eb9ea6
Gjøkeredet③ Skrevet 11. mai 2013 #3 Skrevet 11. mai 2013 Jeg vil jo også si at det lureste er å bygge etter lommeboken. Og hvis lommeboken ikke vil så la være... Men for all del, å ha hybler er jo sikkert en grei investering for de som ønsker det.. For min del så inngår verken hybel eller leilighet i drømmeboligen. Hvis vi først skal bygge så skal det være perfekt fra ende til annen, og å skulle "dele" huset med noen andre inngår ikke i perfekt for min del
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2013 #4 Skrevet 11. mai 2013 Dummeste jeg har lest. Det koster jo en god del mer å bygge hus med to leiligheter enn å ikke bygge med leiligheter. Ofte må man da bygge med sokkeletage og det fordyrer veldig. Totalkostnaden blir så høy at man like gjerne kan la være hele kjelleren. Dessuten krever dette en tomt som ofte er dyrere og større for at leietakerne skal ha "sin" plass på eiendommen. Og hvis dere tjener så mye på to leiligheter, må dere bo på et sted som har relativt høye utleiepriser. Det jeg vil fram til er at det ikke alltid er slik at regnestykket er så enkelt. Får følelsen av at du bare vil skryte. For så enkelt er det bare ikke. (og jo vi har faktisk eget hus med utleieleilighet. Og det koster en del i form av privatliv å ha noen i kjelleren til en hver tid.) ikke noe jeg vil anbefale noen andre å gjøre. Bygg heller litt mindre hus som du har råd til!!! Anonym poster: f279664f7b98c03c3b7a8fa0f7eb9ea6 Vi trodde også det ble mye dyrere, men det ble 300.000 ekstra. Da vi bygde huset var jeg student så vi hadde egentlig ikke råd til å bygge hus, men med denne løsningen gikk banken med på det. Vi såg også først på små hus, men den beste løsningen ble et større hus som finansierer seg selv Anonym poster: 5c8252c08edee56f1d02c3e96e43c1e9
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2013 #5 Skrevet 11. mai 2013 Bygg huset med 1-2 leiligheter. Vi bygde hus med to leiligheter og får inn 16.000 i måneden som dekker både lån og forsikringer. Dette har vært den lureste innvesteringen vi har gjort på huset, utrolig deilig med litt romsligere økonomi. Anonym poster: 5c8252c08edee56f1d02c3e96e43c1e9 Nei, æsj. Bygger man hus er det jo fordi man vil ha et hus for seg selv, ikke med masse leieboere og blokkfølelse. Det blir jo også endel billigere å bygge UTEN leiligheter da. Anonym poster: f5dfb708d7dda526c1866ee141c03f0d
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2013 #6 Skrevet 11. mai 2013 vi har leilighet, men vi hadde leietaker på forhånd og hadde nok ikke gjort det om det ikke var for vi hadde en grei avtale med en grei leietaker på forhånd. Anonym poster: 4780ebac5e04f1b2c75b759dfb716953
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2013 #7 Skrevet 11. mai 2013 Jeg er alene med to barn. Vi bodde i et lite rekkehus. Nå har jeg kjøpt enebolig med utleieleilighet. Det er i et populært område og jeg får 11000 per mnd i leieinntekter. Nå har vi fått boligen vi ønsket med større og flere rom, lekerom til barna, vaskerom og hage og med leieinntektene betaler jeg det samme til banken av "egen lomme" som da vi hadde mye mindre plass. Det blir selvfølgelig litt mer i mnd utgifter og vedlikehold. Så - jeg er enig med HI. Det er en fin mulighet med å ha utleie. Selvfølgelig, ideelt sett ville jeg hatt hele huset for meg selv, men skulle jeg velge mellom det mindre huset eller dette med leieboere er jeg ikke i tvil. Barna elsker også å ha større plass. Stort sett merker vi ingenting til leieboerne og det kan også være fordeler med å ha noen flere i huset. Anonym poster: 92e4fe24286cc11bdeb25275cde43c8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå