Gå til innhold

Hvordan si opp NRK-lisensen


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ut å reise en del fremover, og har da bestemt meg for å selge en del av de store tingene min. Der iblandt tven min, da ønsker jeg jo selfølgelig heller ikke å betale på nrk-lisensen som følger med.

Ringte til lisensfolka i nrk, men dette var noe vanskligere en hva jeg trodde..

 

Noen som har erfaring?

 

Anonym poster: 2b8d271a5d9a62baf137c13da3c7717f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke erfaring, men....

 

Hvis du ikke eier noe tv-apparat skal du heller ikke betale lisens. Det bør være så enkelt som at du skriver ett brev eller en mail til lisenskontoret om dette. Så lenge du har gjort det, bør du ikke få problemer.

 

Jeg hadde i en periode ikke tv og lisensfokla kom faktisk på døra! Det var ikke noe problem siden de med egne øyne kunne se at jeg ikke hadde tv. De har forsåvidt så vidt jeg vet ikke rett til å se etter, men jeg lot dem nå få se stua mi jeg da....

 

Anonym poster: a69f2d6ea1ad072a3db82c0159848cd1

Skrevet

Du må si det opp SKRIFTLIG med signatur og hele pakka - dvs du må sende pr post (ikke mail). Søk det opp på google, så tipper jeg at du finner noe mer om det på nrk sine sider. Også er det noe med at du må si det opp så og så lenge før neste termin (du kan altså ikke bare melde ifra etter du har fått regning og si du ikke lenger har tv, da må du betale den regninga du har fått). Jeg har gått i den fella, men en stund siden nå, og husker ikke helt alt som måtte gjøres.

 

Anonym poster: bc47ce71bff9286d3b16c904959cf840

Skrevet

Da vi skulle bygge nytt hus, måtte vi sette mange av eiendelene våre (bla TV) på lager. Da sendte jeg Mail til lisenskontoret om at tven vår ble satt på lager for en lengre periode. Jeg fikk ganske raskt svar om at de"frøs" lisensen til vi hadde flyttet/ vi satt opp tven igjen.

 

Når vi så flyttet inn i nytt hus, sendte jeg Mail om dette. Fikk lisensregning en måneds tid etterpå:)! Null stress!

Skrevet

Jeg har også god erfaring med at NRK "fryser" lisensen. Tv'n var satt bort for en periode og da sendte vi brev (med signatur) til lisensavdelingen og den ble fryst frem til vi sendte nytt brev da den igjen ble tatt i bruk :)

 

Anonym poster: 253b3c6bcbfebb3ac09808327e6c2c78

Skrevet

Lykke til! En venninne av meg måtte betale lisens for en tv hun hadde lånt i en uke.. Fikk kontroll på døren (maks uflaks?) Hun hadde store problemer med å overbevise NRK om at hun ikke eide noen TV...

 

Anonym poster: 1436c0f0760fe6bea973a0bb43bc4f52

Skrevet

Jeg sa opp lisensen da jeg flyttet. Er et skjema på NRK sine sider. Måtte fylle ut det og dato, samt hva som hadde skjedd med tven min. Jeg gav den bort til noen andre som allered betalte lisens. Dette måtte bekreftes av vedkommende. Var ikkeno problem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...