Gå til innhold

Mannen og jeg begynner å ønske oss et barn til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja... Venninnen din burde ikke kjeftet på deg men sagt i fra på en normal måte hvis hun tenkte at dere burde tenke igjennom dette ekstra nøye. Hvis dere er så gode venner som du trodde så mente hun det nok ikke vondt.

Dette er et valg du og din mann må tenke igjennom og ta stilling til uten innblanding fra andre. Bare dere vet hva som er riktig for dere ;)

Jeg for min del vet at jeg ikke kommer til å få flere barn så seint.

Det er fordi min far var 39 da de fikk siste barnet sitt og han var rett og slett for gammel, ikke akkurat da men når yngste var 3-4 år begynte helsen å skrante og har gått i nedoverbakke siden. Mamma er 7 år yngre og har tatt alt aleine. Pappa er en helt annen far for yngste enn for meg som er 8 år eldre, han har ikke kunnet følge ham opp i det hele tatt noe han har gjort for oss andre søsken og det har både han og broren min tapt mye på.

Nå som yngste er 19 merker vi veldig godt at de ikke har det samme forholdet som oss andre. Det er jeg og mamma som er hans nærmest, ikke pappa.

Alt har sin forklaring i helsen til pappa, men det er ikke så lett for et barn å forstå..

Jeg kan bli syk i morgen selv om jeg ennå er ung, men akkurat den sjangsen tar jeg ikke. Jeg ønsker å være sprekest mulig både i småbarnsperioden og hele oppveksten igjennom. Forhåpentligvis kan jeg være som min mor og ha muligheten til å følge barnebarn når den tid kommer også.

Anonym poster: 2bb1771b3df86ce7f6976c8f8cc10f39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er teit, du er hårsår. Og ellers er det stort sett bare på trashy mammaforum på internett at noen synes 38 år er spesielt gammelt for å få barn.

Anonym poster: 5a500354cbb737e0f8608a214e9c9323

Enig, hun er teit og frekk, og u er hårsår. Du har vel litt mer integritet enn å bli supersåret over at en venninne ikke er helt enig i din avgjørelse? Og å begynne å stille spørsmål ved om det er en feil avgjørelse å ta, kun fordi en person uten sosiale antenne kritiserer deg? Har du ingen selvtillit? Håper du lærer barna dine å stå mer opp for seg selv å være trygge på sine valg enn deg selv...

Anonym poster: b8522c197083d58840a008a0c2bc722c

Skrevet

Nei,du er jo ikke for gammel til og få barn!

Ja sjansene er større for å få et barn med downs,men det er jo ikke sikkert at h*n får det! Jeg er selv mamma til en et barn med downs,men gjør det noe? Nei,ikke i det hele tatt! Jeg ble mamma til downs jenta mi når jeg var 21,så man kan få barn med downs når man er unge også :) men,jeg er så stolt av Filippa at jeg ikke kan beskrive det! Så nå ser jeg det bare som en gave at jeg faktisk ble mamma til Filippaen min :)

Skrevet

Å hu venninna de skal du IKKE bry deg om!! :D

Skrevet

Moren min var 38 og faren min 47 da broren min ble født. Han har ALDRI hørt noen nevne dette ifm mobbing. Vi stoooorkoste oss med en attpåklatt og vi eldre søsken brukte masse tid med ham og avlastet mamma og pappa. De følte seg veldig trygge som foreldre, jeg husker det som en kjempefin tid. Unner deg og mannen din det, gjør som dere føler for og dere får jo den evt oppfølging dere skulle trenge. Lykke til! :-)

Skrevet

Jeg syntes det er for gammelt. Men det er pga jeg tenker på det stakkers barnet som må ha så gamle foreldre. Men det er min mening.

Anonym poster: 98a6fcc3c75a19446373f66309e3b9ba

Gjest Julia1984
Skrevet

Jeg syntes det er for gammelt. Men det er pga jeg tenker på det stakkers barnet som må ha så gamle foreldre. Men det er min mening.

Hæ??? Stakkars unge for gamle foreldre?

Mamma var 42, pappa 45 da jeg ble født. Foreldrene mine har alltid vært tilstede, fulgt meg og søstrene mine opp med skole, fritidsaktiviteter 100%. Pappa var i tillegg trener for søsteren min sitt fotballag i flere år. Foreldrene mine hadde alltid åpent hus for vennene våre, vi hadde klassefesten hvert år. Mine trygge og gode foreldre som alltid hadde tid til oss, vi var skjelven hos barnevakter da våre foreldre prioriterte oss 100%

Jeg ser på foreldre i dag. Det er et foreldrepar i bhg som er i slutten av 20 åra. De både ser ut, kler seg og oppfører seg som de var 15-20 år eldre, følger ikke med på ukeplaner og ting som skjer. Så har vi godt voksne foreldre som er 100% tilstede.

Det å være foreldre handler om personlighet og evne til omsorg, ikke alder!!

Aldri har jeg hørt et ord om at jeg har gamle foreldre!

Skrevet

Hehe, du er 18-22 år??

Anonym poster: bfe07f3d14527449043979b88453b571

Skrevet

38 er da overhodet ikke for gammelt! Jeg er 30 selv og kan ikke se for me at jeg for gammel til å få barn om 8 år, og ikke utelukker jeg det heller. Jeg fikk barnet mitt da jeg var 21. I klassen hans er det flere som har foreldre som er over 50, det er da ingen av barna som bryr seg om alderen til foreldrene. Ingen blir erta for det, dessuten er ikke 38 år for gammelt for å få barn, heller vanlig her i Oslo :)

Anonym poster: deb9874ad2ca5e5ff0829829e9a79a30

Skrevet

Uff, synes ikke venninnen din burde si de tingene høyt. Dette er jo deres valg og dere er sikkert klar over ang muligheten for tungt svangerskap, fødselskomplikasjoner, syndromfeil hos barnet, abortfaren osv selv pga deres alder?! så dette er jo deres valg.

Anonym poster: e82cc26d970446603f75dcc965563247

Skrevet

For noe tull!! Jeg og søsteren min fikk våre barn samtidig, hun var 38 og jeg var 28. Hun er full av energi hele tiden, trener og løper rundt og tullet med barna. Jeg er bare sliten og lei og har null energi. Alder betyr ingen ting!

Anonym poster: 6dd0330973857757e9a694865281a1a5

Skrevet

Se bare på kjendiskvinner overalt i verden. De får gjerne barn utover i 40 åra. Ingen sier noe vondt om de :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...