Gå til innhold

Atkins

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av dere som har prøvd en kur som innebærer ketose? Er nå så lei av å være sliten og feit - og vil gjerne gi kroppen min en ny start før sommeren. Overveier Atkins, der første trinn jo er ketose. Hører gjerne fra dere hvordan kroppen responderte på det?

Ikke veldig overvektig, kanskje 5-10 kg, men vil gjerne gå ned ca 20 for å nå en bmi på 22. Håper på en kickstart!

Anonym poster: cfcf86f93a14fa9acb61331b0146574e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå inn på lavkarbo.no, der finner du garantert folk som vet hva de snakker om :)

Anonym poster: 816c9dab10e12a64c3a3d6d6ec032225

Gjest Sekretøsa
Skrevet

En kur basert på ketose krever en overvekt større enn din. Men lavkarbo kan nok funke! Jeg responderer godt på ketose, men er til gjengeld din vekt i bare overvekt ;)

Skrevet

Takk for svar dere, skal sjekke ut lavkarbo.no.

Skal vel tilføyes at jeg fikk glukoseintoleranse på slutten av svangerskapet mitt for 1,5 år siden, så vil gjerne over på noe som ikke utfordrer blodsukkeret mitt noe særlig (50 % av de som opplever glukoseintoleranse under svangerskap får diabetes 2). Så dette innebærer etterhvert et moderat lavkarbokosthold med lav GI. Ketosekur er evt ment for en rask start - ikke som noe permanent. Er fult klar over at det ikke er sunt i lengden...

Skrevet

Ketose / Atkins fungerte bra på meg. Gikk med 20 kg. Men de siste 6-8 kg gikk ikke bort med lavkarbo.

I tillegg synes jeg det var vanskelig å være et godt forbilde for barna når det er så mye "vanlig" mat jeg ikke kan spise.

Nå spiser vi sunt hele familien. Masse frukt og grønt, magre kjøtt- og fiskemiddager. Lite fett, men sunne fettkilder. Grove karbokilder, og lite sukker. Alt fra bunnen av. Velger magre meieriprodukter. Unngår kunstig søtning, og andre kunstige stoffer så langt vi kan.

I tillegg trener jeg, og har energi til å ha en aktiv hverdag med mann og barn. Jeg har en bmi på 21,8 og er fornøyd med meg selv og familiens livsstil.

Anonym poster: 5ca86d8adb94d05478bbf3a735d3f160

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Takk for svar dere, skal sjekke ut lavkarbo.no.

Skal vel tilføyes at jeg fikk glukoseintoleranse på slutten av svangerskapet mitt for 1,5 år siden, så vil gjerne over på noe som ikke utfordrer blodsukkeret mitt noe særlig (50 % av de som opplever glukoseintoleranse under svangerskap får diabetes 2). Så dette innebærer etterhvert et moderat lavkarbokosthold med lav GI. Ketosekur er evt ment for en rask start - ikke som noe permanent. Er fult klar over at det ikke er sunt i lengden...

Ketose er jo som sagt en kur, så jeg bekymrer meg ikke for at du skal gå på det i evig tid ;)

Men, for å oppnå ketose må du spise veldig lite karbohydrater og veldig mye fett.... det som skjer er jo at fettet forbrenner, det fettet du ikke har nok av ;) hva med en shake som start? Mindre kalorier inn enn ut? Så over på lavkarbo?

Skrevet

Jeg skulle også ned ca det samme som deg og startet lavkarbolivet med Atkins induksjon.

Et lite tips; selv om du skal ha energien fra fett i stedet for karbohydrater, ikke spis ubegrenset med fett!

Man skal absolutt ikke være redd for fett, veldig mange er det i begynnelsen. Men det kan tippe over andre veien også :P

Gikk ikke ned et gram på to uker og sjekket på diett.no for å se hvordan jeg spiste, fikk rett og slett sjokk! Hadde spist over 3000 kcal flere dager.

Selv om man skal telle karbo og ikke kalorier, fant ihvertfall jeg ut at jeg måtte passe litt på kaloriene også.

Lavkarbo.no og forumene der anbefales :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg skulle også ned ca det samme som deg og startet lavkarbolivet med Atkins induksjon.

Et lite tips; selv om du skal ha energien fra fett i stedet for karbohydrater, ikke spis ubegrenset med fett!

Man skal absolutt ikke være redd for fett, veldig mange er det i begynnelsen. Men det kan tippe over andre veien også :P

Gikk ikke ned et gram på to uker og sjekket på diett.no for å se hvordan jeg spiste, fikk rett og slett sjokk! Hadde spist over 3000 kcal flere dager.

Selv om man skal telle karbo og ikke kalorier, fant ihvertfall jeg ut at jeg måtte passe litt på kaloriene også.

Lavkarbo.no og forumene der anbefales :)

Er jo derfor jeg forsøker å si at man ikke kan gå på det når man skal ned så lite :) Man har ikke fett nok å forbrenne :)

Jeg var 30 kilo overvektig når jeg startet, og ned 26 av de bare på 5 mndr. Leste boka fra perm til perm, og forsto konseptet og hvorfor fett var viktig.

Eurodietten, som også baserer seg på ketose i hvertfall første fase, de tar ikke inn pasienter som skal ned mindre enn 18 kilo, minst...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Herregud! Legger meg paddeflat! Snakk om å ikke klare å lese skikkelig.... Leste at du ville ned 5-10 kilo.... SORRY! (gravid og rørete....)

Skrevet

Stemmer det da, sekretøsa, jeg leste også 5-10 kg :P

Men ja, jeg lærte det etterhvert, at hard core lavkarbo ikke funker om man skal gå ned litt :)

Skrevet

Jeg spiser nok tilsvarende ketose og skal egentlig ikke ned i vekt, kanskje to kg, men jeg har det helt utmerket med et slikt kosthold. Spiser dog ikke så mye fett...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...