Gå til innhold

Hva skjedde med meg?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går var jeg kjempeaktiv hele dagen, ryddet og vasket hele huset. La meg på sofaen på kvelden, da jeg skulle røyse meg opp fra sofaen fikk jeg intense smerter i korsryggen som strålte nedover foten. Det var plutselige intense stikk som strålte da jeg beveget meg, grusomt vondt. Jeg greide verken å stå eller gå, og mannen måtte bære meg til sengs (!).

I dag er jeg helt fin igjen, er gravid i uke 21, er dette bekkenløsning??

Anonym poster: 5b589689ee26b7e1e69b40b6e032cdba

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Starten på sådan hvertfall. Men om det går over når du tar det med ro er det jo et tegn på at du ikke trenger å stresse så voldsomt :) Jeg har en god dag i dag og har gått trappene litt for mye. Straffer seg til natta, men godt å fungere litt igjen ;)

Skrevet

Trenger ikke være bekkenløsning. Kan godt være en skive i ryggen som har kommet litt ut av stilling og gått på plass igjen i løpet av natten. Det hendte meg flere ganger tidligere og var ikke gravid en gang.

Bekkenølsning artet seg helt annerledes for meg med mer murrende smerter og ikke så mye stikk. Det kom heller ikke fra ryggen men fra bekkenet og symfysen.

Anonym poster: 06c70eb9c247d8b29de26eedbb87d43a

Skrevet

Kan Være så mangt. Men en mulighet for bekkenløsning. Jeg har bekkenløsning, men kjenner ikke noe til den så lenge jeg ikke går veldig mye, vasker og rydder for mye osv. Hos meg føles det ut som en nerve i klem, og tårene presser på så fort jeg skal snu meg i sengen. Men som sagt, så lenge jeg tar det med ro så merker jeg ikke noe til det :)

Anonym poster: 7245844f017cf7354f73182a4032fb68

Skrevet

Ofte så stivner man hvis man har gjort en del og legger seg i ro en stund. Det kan skje hvis bekkenet skranter litt.

Skrevet

Trenger ikke være bekkenløsning. Kan godt være en skive i ryggen som har kommet litt ut av stilling og gått på plass igjen i løpet av natten. Det hendte meg flere ganger tidligere og var ikke gravid en gang.

Bekkenølsning artet seg helt annerledes for meg med mer murrende smerter og ikke så mye stikk. Det kom heller ikke fra ryggen men fra bekkenet og symfysen.

Anonym poster: 06c70eb9c247d8b29de26eedbb87d43a

Det går ikke an at en skive i ryggen glir ut...

Det som kalles prolapser, er når de "geleputene" mellom skivene sprekker litt, og noe av geleen kan komme ut. Dette KAN gjøre vondt, men veldig mange kjenner ikke noe til dette.

Det jeg tenker at dette kan være, dersom det ikke er begynnende bekkenløsning, og som jeg tenker at kan stemme ut fra hva du HI beskriver, er rett og slett muskulære smerter. Det finnes teorier som handler om at det kan være muskler som er i krampe med nervet som har "samme inngang" inn til ryggmargen som de nervene skm sender signaler fra beinet ditt. Når plutselig denne muskelen (som sannsynligvis sitter i nedre del av ryggen din) har krampe og sender signaler om smerter, oppfatter hodet og kroppen din det som smerter fra beinet, fordi det er der hodet ditt er vandt til at smertene kommer fra når det kommer signaler fra akkurat denne nervegangen. (Dette blir litt tilsvarende fantomsmerter. Kysthospitalet i Staver jobber mye ut fra teori som dette når det gjelder ryggsmerter.)

Men det gjør like fullt vondt, enten smerten kommer fra det ene eller andre stedet.

Det som kan være godt å trøste seg med, er at dersom det er ryggsmerter, er det nesten alltid muskulære smerter, og IKKE farlige smerter. Og det er heller ingenting du kan gjøre for å ødelegge ryggen din noe mer (du kan f.eks ikke ødelegge noen av skivene dine i ryggen, osv)

Håper smertene ikke kommer tilbake flere ganger! Lykke til!

Anonym poster: 9203fda4c1a43cf85bec7f895ea94f22

Skrevet

Jeg fikk rett og slett isjias da jeg gikk gravid, begge gangene.

Har ikke merket noe siden og det var veldig likt det du beskriver.

At isjiasnerven kommer i klem skjer ikke så rent sjelden for gravide.

Anonym poster: dbfe1d3bf6860ebe55eb85851c0fd869

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...