Gå til innhold

abort ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som kunne dele hvordan det oppleves å ta en abort. Tenker mest følelsesmessig.

Står i en situasjon der jeg må velge om jeg skl beholde eller ikke. Høres fælt ut,men er hovedsaklig timing som veier imot. En del andre småting og,men timing er hovedgrunn for usikkerheten...

Er samtidig veldig usikker på om jeg, følelsesmessig, klarer å gå gjennom en abort...

Anonym poster: 83508b067c5e2208c2afff9f347979c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg fikk det veldig fint. Var litt tungt akkurat rett før, men en lettelse når det var gjort. Har ikke angret ett sekund etter jeg våknet.

Anonym poster: 19af7639a00b027346b49c650a5ff057

Skrevet

Jeg synes ikke det var noe ille, men det var fordi jeg var såpass inneforstått med at jeg skulle gjennomføre det. Hadde en liten på 4 mnd. og vi hadde ikke økonomi eller plass til 2 barn til (var tvillinger).

Om det ikke hadde føltes rett (ikke misforstå hva jeg mener) så ville jeg ikke gjort det, men jeg var nødt og da godtok jeg det

Anonym poster: e3b54515c2d9170a25812cba02450a97

Skrevet

Jeg hadde et lettere forhold til abort før jeg fikk barn selv. Tenkte at det sikkert ikke var så ille om man måtte på en måte. Men etter at jeg har fått barn tror jeg aldri jeg kunne gjort det (om det ikke var en medisinsk grunn til det, babyen ikke levedyktig el). Ser på min sønn og tenker at tenk om jeg hadde tatt abort så akkurat han den mest perfekte gutten i verden ikke hadde eksistert liksom...

Ville nok ikke sagt at timing var god nok grunn for meg, men det er meg... Du må vurdere det selv, og huske på at det ikke er noen vei tilbake samme hva du velger... Tror ingen angrer på å få barn, men enkelte kan nok angre, eller føle savn, etter en abort.

Anonym poster: b508f73cc02a0b7fe0a6bbd165116abb

Skrevet

Har du bare dårlig timing som "god" grunn for abort, så synes jeg du skal tenke alvorlig etter om du i det hele tatt ønsker deg barn... Det vil nesten alltid passe dårlig, er du i et godt, stabilt forhold, har grei økonomi og tak over hodet, så ligger jo ting til rette :)

Dette er nok ikke det du ønsker å høre, men slike grunner for abort får meg til å tenke på at du kanskje heller vil leve et liv der barn ikke passer inn.

En annen ting du skal tenke godt over er at du aldri vet om du blir gravid lett senere.. Ta vare på den sjansen du får nå..

Til slutt vil jeg si, at om du tror ikke vil greie følelsesmessig en abort, ja da vet du jo, da blir det baby på deg :)

Lykke til.

Skrevet

For meg var det fryktelig tungt... Jeg skulle ønske jeg ikke kunne finne på å si dette, men jeg angrer den dag i dag... Fem år siden nå, og vondt å tenke på hvordan han/hun hadde vært idag, hva han/hun hadde likt og ikke likt, osv. Jeg tok abort pga utfordrende omstendigheter som ikke gjorde det ideelt å få barn da. Desverre.

Jeg tror at dersom man kjenner man er klar for det før en gjør det, blir det mye enklere.

Jeg var veldig usikker på hva jeg skulle, tok til slutt abort når jeg ikke lenger kunne vente med å bestemme meg, og tror idag jeg tok feil valg.

Anonym poster: 0744b44c37f89911228a4aa24355e3ad

Skrevet

For meg var det helt greit. Har ikke lidd kvaler over valget og har aldri angret. Jeg hadde bestemt meg og visste at når det var gjort så var det gjort og ingen vei tilbake. Derfor var det viktig for meg å tenke over alle muligheter og umuligheter. Livet vårt har ordnet seg til det beste, men det er ikke sikkert at det hadde gått like bra om jeg hadde bært frem.

Det er et vanskelig valg, og noen takler det greit mens andre har store kvaler resten av livet.

Anonym poster: 6ea198dfe81b7f5a017fb5a34fc8fbad

Skrevet

Jeg har tatt abort to ganger. Første gangen gikk det helt greit og tenker aldri på det. Andre gangen derimot, var helt forferdelig. Jeg var usikker, så drøyde til i siste liten. Det er verre jo lenger man er på vei, selv om det er før 12. uke. Det barnet har jeg tanker om stadig vekk. Jeg sviktet barnet, jeg forlot det i en metallskål på sykehuset. Uff... Aner ikke, og kan derfor ikke forklare hvorfor første gangen gikk helt greit, men ikke andre.. Var vel omstendighetene rundt det.

Har forresten 3 flotte barn fra før :)

Anonym poster: 0be71e6588570b1888042f205683621a

Skrevet

Takk for mange erfaringer,tanker og innspill...

Skulle nok nevnt at jeg har to fra før og forsåvidt bo- og økonomisituasjonen på grei plass.

Vi var enig om at en til om ett år eller to va det vi kunne tenke oss ettersom vi ønsket større aldersforskjell på nr to og tre.

Har vært en hektisk tid og alt begynner nå sakte,men sikkert å roe seg og vi var egentlig fornøyd med dagens situasjon.

Føler på en måte at en baby til og alt som hører med ikke var det jeg hadde sett for eg eller ønsket akkurat nå, men samtidig er det den følelsen som ble nevnt over av å se på de to jeg har og tenke på hvordan det lille repet i magen vil kunne bli.

La

Skrevet

Takk for mange erfaringer,tanker og innspill...

Skulle nok nevnt at jeg har to fra før og forsåvidt bo- og økonomisituasjonen på grei plass.

Vi var enig om at en til om ett år eller to va det vi kunne tenke oss ettersom vi ønsket større aldersforskjell på nr to og tre.

Har vært en hektisk tid og alt begynner nå sakte,men sikkert å roe seg og vi var egentlig fornøyd med dagens situasjon.

Føler på en måte at en baby til og alt som hører med ikke var det jeg hadde sett for eg eller ønsket akkurat nå, men samtidig er det den følelsen som ble nevnt over av å se på de to jeg har og tenke på hvordan det lille repet i magen vil kunne bli.

La

Jeg har tatt to under press. Angrer mye og sliter med angst, depresjoner og vonde flashbacks... Skulle aldri tatt abort! Vis timing og det at dere vil ha større mellomrom mellom to og tre, men ønsker en til senere er grunnlaget ditt for å ta abort tenker jeg at du har lite respekt for det livet babyen i magen din faktisk er...

Anonym poster: d95d51640e51582bd5b8685aa3c733ad

• 1 år senere...
Skrevet

Innlegg med personopplysninger er slettet.

Himmel og hav

Brukermoderator

Skrevet

Makan altså, jeg rapporterte siste innlegg her, men ser at det allerede er tatt hånd om, bra!

Anonymous poster hash: b922e...4dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...