Gå til innhold

MÅ man til kontroll på helsestasjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså når ungen er født?

Kan vi ikke bruke fastlegen istede om vi heller vil det?

Fikk inntrykk av at vi ikke har noe valg når jeg var hos jordmor sist.

I tillegg så virket det som om at jeg MÅTTE ringe når ungen kom sånn at jeg fikk plass i barselgruppe.. Jeg nekter å tro det er tvang?

Anonym poster: 9cb5ef0d082ee127bfe436225d00836c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på. Fikk også med meg et kort med et telefonnummer fra helsestasjonen, og det var veldig viktig at jeg sendte melding så fort vi var hjemme fra sykehuset, slik at de kunne sende en helsesøster på hjemmebesøk i løpet av den første uka... Hva hvis jeg ikke vil ha hjemmebesøk, da??

Anonym poster: dbdd884d8379ab618df2038bf986cb8a

Skrevet

Hvorfor bruke legens tid på slike ting som veiing og vaksiner?

Det er ganske ofte man skal på kontroll.

Og selvfølgelig må du ikke være med i barselgruppe om du ikke vil det. Jeg orket ikke denne gangen og møtte heller ikke opp på første møtet de hadde på helsestasjonen.

Anonym poster: fece81bacc99a399671120a12358dee0

Skrevet

Nei, er ikke tvang å gå på helsestasjonen. Men du er pliktig til å se til at barnet får en helsesjekk.

Men det burde vel ikke være noe problem å gå på helsestasjonen uten å gå på barselgruppe? Det har jeg tenkt å takke nei til denne gangen. Kun gå til helsesøster med tanke på vaksiner og sånn.

Barselgruppe orker jeg rett og slett ikke...

Anonym poster: 2eed82b4cfea3e1d64d7b2664ad444f1

Skrevet

Hvorfor vil du ikke? Selv om det selvsagt er noen som har dårlig erfaring med helsestasjon (som med alle andre private og offentlige tilbud), så er et jo ett fantastisk tilbud om oppfølging, råd og veiledning helt gratis!. Veldig godt å vite at noen følger opp barnet ditt og kan hjelpe deg når du lurer på noe.

Helsestasjonen har en viss oppfølgingsplikt, men er ikke sikker på hvor langt den går.

Anonym poster: ec1140aff10b6ff9ecadd7549737f817

Skrevet

Nei

Jeg har brukt lege på alle uten nr 1.

Samme med svangerskapskontrollene.

Skrevet

Dette lurer jeg også på. Fikk også med meg et kort med et telefonnummer fra helsestasjonen, og det var veldig viktig at jeg sendte melding så fort vi var hjemme fra sykehuset, slik at de kunne sende en helsesøster på hjemmebesøk i løpet av den første uka... Hva hvis jeg ikke vil ha hjemmebesøk, da??

Anonym poster: dbdd884d8379ab618df2038bf986cb8a

Du trenger ikke å ha hjemmebesøk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...