Gå til innhold

å miste jobben midt i graviditeten.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har en jobb som jeg trives godt i og har jobbet der som vikar siste året. Denne mnd går kontrakten ut. Jeg fikk forlenget den en mnd allerede fordi den forrige gikk ut i april. Men nå er jeg usikker på om jeg får fornyet den igjen da de har hatt folk inne på intervju til stillingen. Jeg vet ingenting om noen er ansatt eller ei.

Jeg har slitt med bekkenløsning men prøvd så godt jeg kan å gjøre jobben uten tilrettelegging, det har vært vondt men det har gått bra og jeg har ikke klaget.

Jeg fikk to jobbtilbud som jeg måtte takke nei til. Den ene var en veldig tung avdeling og den andre var kun nattevakter. Jeg vet ikke om jeg klarer 10 timer på bena nå når jeg er halvgått.

Jeg er veldig fortvilet. Jeg gråter mye og vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har hovedinntekten i familien da min mann studerer, og vi har ikke råd til at denne faller bort verken helt eller delvis. Han er ferdig med studiene neste år og har blitt tilbudt en kjempejobb da. Men vi kan ikke leve på grovbrød og vann til den tid.

Legen min ville ikke sykemelde meg heller da han mener jobben kan tilrettelegge eller man kan få svangerskapspermisjon da bekkenløsning ikke er en grunn til sykemelding. Man måtte ha en diagnose sa han. Men svangerskapspermisjon hjelper ikke når man ikke lenger har jobb.

Unnskyld at det ble litt rotete. Men jeg er så fortvilt. Hormonene har tatt helt overhånd.

Anonym poster: cc647a8471f6f3eeedd56641533ba70e

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg er sykemeldt pga bekkenløsning, synes det var et veldig rart svar du fikk...kontrakten min ble ikke fornyet så jeg er også uten jobb. Men har jo sykepenger da. Kan ikke skjønne at du ikke skulle kunne bli sykemeldt, når du er såpass dårlig at du vanskelig fungerer i jobben og de ikke kan tilrettelegge heller. Jeg skal bruke permisjonen til å finne ny jobb ;)

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt siden oktober og frem til permisjonen startet i slutten av april. Begrunnelsen er svangerskapsplager, herunder kvalme og bekkenløsning. Bekkenløsning er da vel en helt ok begrunnelse for sykmelding, og jeg skjønner ikke hvorfor du fikk et slik svar....

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt siden oktober og frem til permisjonen startet i slutten av april. Begrunnelsen er svangerskapsplager, herunder kvalme og bekkenløsning. Bekkenløsning er da vel en helt ok begrunnelse for sykmelding, og jeg skjønner ikke hvorfor du fikk et slik svar....

Ikke vet jeg heller, det var ikke et problem forrige gang jeg var gravid ihvertfall. Jaja... jeg får nå feriepenger neste mnd, så får jeg ta ut ferien og bare håpe på at han forandrer mening etter dette.

Anonym poster: cc647a8471f6f3eeedd56641533ba70e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...