Anonym bruker Skrevet 9. mai 2013 #1 Skrevet 9. mai 2013 Jeg er bipolar og har nettopp fått baby. Kuttet ut medisin (lamictal) når vi ble prøvere og kan ikke starte på igjen før jeg er ferdig å amme. Det jeg lurer på, hvordan merker jeg forskjell på depresjon pga jeg er bipolar og en fødselsdepresjon? Noen som har erfaring med dette? Bare veldig redd for å havne så langt nede som jeg har vært før. Anonym poster: 52aebe54638136cde3aecebf29db9af8
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2013 #2 Skrevet 9. mai 2013 Snakk med lege og helsesøster. Morsmelk er ikke alt her i verden. Det er bedre for baby med frisk mamma. Anonym poster: c8a63389b3fdb31f740b3edf4bdb1f87
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2013 #3 Skrevet 9. mai 2013 Hvorfor kan du ikke starte opp igjen? Jeg gikk ned til 100 mg da jeg ble gravid og har amma i 5 mnd. Går helt fint og sjekka med spes på riksen... Anonym poster: 1651530713503e42a1ee2340c66d9f7c
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #4 Skrevet 10. mai 2013 Hvorfor kan du ikke starte opp igjen? Jeg gikk ned til 100 mg da jeg ble gravid og har amma i 5 mnd. Går helt fint og sjekka med spes på riksen... Anonym poster: 1651530713503e42a1ee2340c66d9f7c Fikk beskjed av legen på vop at jeg ikke kunne bruke det. Anonym poster: 52aebe54638136cde3aecebf29db9af8
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #5 Skrevet 10. mai 2013 Uff jeg håper det går bra for deg og den lille. Det å vokse opp med psykisksyke foreldre er ikke gøy. Snakker av erfaring. aldri med på foreldremøter, ikke dugnader. ingen ting. Ikke ordentlig oppfølging på skolen. Håper dere har et godt støtteaperat rundt dere. Anonym poster: a201fe111d97cfe56f10286a19c7729c
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #6 Skrevet 10. mai 2013 Uff jeg håper det går bra for deg og den lille. Det å vokse opp med psykisksyke foreldre er ikke gøy. Snakker av erfaring. aldri med på foreldremøter, ikke dugnader. ingen ting. Ikke ordentlig oppfølging på skolen. Håper dere har et godt støtteaperat rundt dere. Anonym poster: a201fe111d97cfe56f10286a19c7729c jeg har et barn fra før og jeg har aldri gått glipp av ett eneste foreldremøte og jeg stiller opp til enhver tid. jeg fikk diagnosen etter jeg fikk mitt første barn, så derfor jeg ikke vet helt forskjell på vanlig depresjon og fødselsdepresjon. Takk for at du forhåndsdømmer meg og gir meg enda en grunn til å holde kjeft om sykdommen min så ikke flere skal gjøre det. Anonym poster: 52aebe54638136cde3aecebf29db9af8
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 10. mai 2013 #7 Skrevet 10. mai 2013 Spiller det noen rolle om det er vanlig depresjon eller fødselsdepresjon? Begge deler er like alvorlig og man burde få hjelp uansett. Snakk med legen som kjenner deg godt. Og lykke til
Lurt Skrevet 10. mai 2013 #8 Skrevet 10. mai 2013 Du skal fortsette å stå fram, syns det er kjempe bra Hi! Så lenge du er klar over sykdommen din, bruker med. , har kontakt med lege osv så er du nok en like god mamma som de uten en psykisk sykdom ( sikkert bedre enn mange også ). Hvis du merker en depresjon er på vei så tar du kontakt med legen med en gang. Gratulerer med den lille, og ikke la kommentarer som den lenger opp her gå inn på deg
NormaJean Skrevet 10. mai 2013 #9 Skrevet 10. mai 2013 Uff jeg håper det går bra for deg og den lille. Det å vokse opp med psykisksyke foreldre er ikke gøy. Snakker av erfaring. aldri med på foreldremøter, ikke dugnader. ingen ting. Ikke ordentlig oppfølging på skolen. Håper dere har et godt støtteaperat rundt dere. Anonym poster: a201fe111d97cfe56f10286a19c7729c Wow, du virker jo bare som kandidat for å bli årets mor. At du gidder å lire av deg slike kommentarer? HI, jeg ville forhørt meg med sykehuset ang medisineringen din en gang til. Og vet du, amming er virkelig ikke det viktigste i verden, det blir folk av flaskebarn også Jeg måtte slutte å amme nr 2 etter få måneder, det var rart siden jeg ammet førstemann i 12 mnd. Men flaske gikk veldig fint det også og pappaen fikk være mer delaktig. Syns du er flink som snakker om sykdommen din, stå på
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #10 Skrevet 10. mai 2013 Uff jeg håper det går bra for deg og den lille. Det å vokse opp med psykisksyke foreldre er ikke gøy. Snakker av erfaring. aldri med på foreldremøter, ikke dugnader. ingen ting. Ikke ordentlig oppfølging på skolen. Håper dere har et godt støtteaperat rundt dere. Anonym poster: a201fe111d97cfe56f10286a19c7729c jeg har et barn fra før og jeg har aldri gått glipp av ett eneste foreldremøte og jeg stiller opp til enhver tid. jeg fikk diagnosen etter jeg fikk mitt første barn, så derfor jeg ikke vet helt forskjell på vanlig depresjon og fødselsdepresjon. Takk for at du forhåndsdømmer meg og gir meg enda en grunn til å holde kjeft om sykdommen min så ikke flere skal gjøre det. Anonym poster: 52aebe54638136cde3aecebf29db9af8 Jeg synes ikke du skal tenke at hun forhåndsdømmer deg. Hun har sin erfaring og du har din. Ha respekt for hverandres ståsted. Og fortsett å vær så åpen som du orker om sykdommen. Anonym poster: 107dd76b826267bf3a143c43d8dbf54e
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #11 Skrevet 10. mai 2013 Uff jeg håper det går bra for deg og den lille. Det å vokse opp med psykisksyke foreldre er ikke gøy. Snakker av erfaring. aldri med på foreldremøter, ikke dugnader. ingen ting. Ikke ordentlig oppfølging på skolen. Håper dere har et godt støtteaperat rundt dere. Anonym poster: a201fe111d97cfe56f10286a19c7729c jeg har et barn fra før og jeg har aldri gått glipp av ett eneste foreldremøte og jeg stiller opp til enhver tid. jeg fikk diagnosen etter jeg fikk mitt første barn, så derfor jeg ikke vet helt forskjell på vanlig depresjon og fødselsdepresjon. Takk for at du forhåndsdømmer meg og gir meg enda en grunn til å holde kjeft om sykdommen min så ikke flere skal gjøre det. Anonym poster: 52aebe54638136cde3aecebf29db9af8 Her er det nok du som missforstår... jeg skriver at jeg håper det går bra med dere .. nog at dere har et godt støtteaperat.. og du tror jeg er ute etter å ta deg? Rakke ned på deg?? Nei du, jeg sa bare min mening og det må jeg ha lov til. Syes det er fint at du står frem og snakker om sykdommen din, alle er ikke like. Det er desverre mange barn som lider under foreldrenes psyke. Ja jeg er nok en smule skeptisk men alikevel stå på ! Anonym poster: a201fe111d97cfe56f10286a19c7729c
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #12 Skrevet 10. mai 2013 Uff jeg håper det går bra for deg og den lille. Det å vokse opp med psykisksyke foreldre er ikke gøy. Snakker av erfaring. aldri med på foreldremøter, ikke dugnader. ingen ting. Ikke ordentlig oppfølging på skolen. Håper dere har et godt støtteaperat rundt dere. Anonym poster: a201fe111d97cfe56f10286a19c7729c Wow, du virker jo bare som kandidat for å bli årets mor. At du gidder å lire av deg slike kommentarer? HI, jeg ville forhørt meg med sykehuset ang medisineringen din en gang til. Og vet du, amming er virkelig ikke det viktigste i verden, det blir folk av flaskebarn også Jeg måtte slutte å amme nr 2 etter få måneder, det var rart siden jeg ammet førstemann i 12 mnd. Men flaske gikk veldig fint det også og pappaen fikk være mer delaktig. Syns du er flink som snakker om sykdommen din, stå på Lire av meg slike komentarer ? les selv hva du skriver du så skal vi snakke om det og lire av oss komanetrer.. hva jeg skriver her har da ikke noe med hvordan jeg er som mamma.?? men la oss heller starte en annen tråd hvor vi kan diskuterer hvor dårlig mor jeg er så HI kan få ha tråden sin i fred, Anonym poster: a201fe111d97cfe56f10286a19c7729c
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #13 Skrevet 10. mai 2013 Uff jeg håper det går bra for deg og den lille. Det å vokse opp med psykisksyke foreldre er ikke gøy. Snakker av erfaring. aldri med på foreldremøter, ikke dugnader. ingen ting. Ikke ordentlig oppfølging på skolen. Håper dere har et godt støtteaperat rundt dere. Anonym poster: a201fe111d97cfe56f10286a19c7729c jeg har et barn fra før og jeg har aldri gått glipp av ett eneste foreldremøte og jeg stiller opp til enhver tid. jeg fikk diagnosen etter jeg fikk mitt første barn, så derfor jeg ikke vet helt forskjell på vanlig depresjon og fødselsdepresjon. Takk for at du forhåndsdømmer meg og gir meg enda en grunn til å holde kjeft om sykdommen min så ikke flere skal gjøre det. Anonym poster: 52aebe54638136cde3aecebf29db9af8 Her er det nok du som missforstår... jeg skriver at jeg håper det går bra med dere .. nog at dere har et godt støtteaperat.. og du tror jeg er ute etter å ta deg? Rakke ned på deg?? Nei du, jeg sa bare min mening og det må jeg ha lov til. Syes det er fint at du står frem og snakker om sykdommen din, alle er ikke like. Det er desverre mange barn som lider under foreldrenes psyke. Ja jeg er nok en smule skeptisk men alikevel stå på ! Anonym poster: a201fe111d97cfe56f10286a19c7729c Når du starter med Uff, hva forventer du? Du er en smule skeptisk? Ja, da følte jeg meg litt forhåndsdømt. Skal fortelle deg at som gravid (vanskelig svangerskap med mye sykehusinnleggelse grunnet store blødninger) og med ett barn fra før og med psykisk sykdom har jeg fullført skole (kun eksamen igjen) med toppkarakterer, jeg stiller opp for barna mine og for samboeren min, jeg holder orden hjemme og jeg har en flott familie som stiller opp hvis jeg trenger det. Selv om man har en psykisk sykdom betyr ikke at man ikke gidder noe, at man bare sitter å depper og er trist og lei. Mange av oss jobber hardt for å komme oss videre i livet og ofte blir vi forhåndsdømt til å være dårlige foreldre som ikke stiller opp. Veldig synd at du har hatt dårlig erfaring med psykisk syk forelder, regner med det ikke har vært lett. Men selv om du har hatt dårlig erfaring betyr ikke at alle med psykisk sykdom gir litt f. Anonym poster: 52aebe54638136cde3aecebf29db9af8
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #14 Skrevet 10. mai 2013 Takk til dere andre for støttende ord. Skal selvfølgelig søke hjelp så fort som jeg merker noe, men har fått hørt at de som får fødselsdepresjon ikke alltid merker det selv? Vet ikke om det er fakta? Anonym poster: 52aebe54638136cde3aecebf29db9af8
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #15 Skrevet 10. mai 2013 Uff jeg håper det går bra for deg og den lille. Det å vokse opp med psykisksyke foreldre er ikke gøy. Snakker av erfaring. aldri med på foreldremøter, ikke dugnader. ingen ting. Ikke ordentlig oppfølging på skolen. Håper dere har et godt støtteaperat rundt dere. Anonym poster: a201fe111d97cfe56f10286a19c7729c Wow, du virker jo bare som kandidat for å bli årets mor. At du gidder å lire av deg slike kommentarer? HI, jeg ville forhørt meg med sykehuset ang medisineringen din en gang til. Og vet du, amming er virkelig ikke det viktigste i verden, det blir folk av flaskebarn også Jeg måtte slutte å amme nr 2 etter få måneder, det var rart siden jeg ammet førstemann i 12 mnd. Men flaske gikk veldig fint det også og pappaen fikk være mer delaktig. Syns du er flink som snakker om sykdommen din, stå på Lire av meg slike komentarer ? les selv hva du skriver du så skal vi snakke om det og lire av oss komanetrer.. hva jeg skriver her har da ikke noe med hvordan jeg er som mamma.?? men la oss heller starte en annen tråd hvor vi kan diskuterer hvor dårlig mor jeg er så HI kan få ha tråden sin i fred, Anonym poster: a201fe111d97cfe56f10286a19c7729c Komenetrer? Anonym poster: 0186ab3a92d2b5e057c300e6cf76575c
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2013 #16 Skrevet 10. mai 2013 Uff jeg håper det går bra for deg og den lille. Det å vokse opp med psykisksyke foreldre er ikke gøy. Snakker av erfaring. aldri med på foreldremøter, ikke dugnader. ingen ting. Ikke ordentlig oppfølging på skolen. Håper dere har et godt støtteaperat rundt dere. Anonym poster: a201fe111d97cfe56f10286a19c7729c jeg har et barn fra før og jeg har aldri gått glipp av ett eneste foreldremøte og jeg stiller opp til enhver tid. jeg fikk diagnosen etter jeg fikk mitt første barn, så derfor jeg ikke vet helt forskjell på vanlig depresjon og fødselsdepresjon. Takk for at du forhåndsdømmer meg og gir meg enda en grunn til å holde kjeft om sykdommen min så ikke flere skal gjøre det. Anonym poster: 52aebe54638136cde3aecebf29db9af8 Her er det nok du som missforstår... jeg skriver at jeg håper det går bra med dere .. nog at dere har et godt støtteaperat.. og du tror jeg er ute etter å ta deg? Rakke ned på deg?? Nei du, jeg sa bare min mening og det må jeg ha lov til. Syes det er fint at du står frem og snakker om sykdommen din, alle er ikke like. Det er desverre mange barn som lider under foreldrenes psyke. Ja jeg er nok en smule skeptisk men alikevel stå på ! Anonym poster: a201fe111d97cfe56f10286a19c7729c Når du starter med Uff, hva forventer du? Du er en smule skeptisk? Ja, da følte jeg meg litt forhåndsdømt. Skal fortelle deg at som gravid (vanskelig svangerskap med mye sykehusinnleggelse grunnet store blødninger) og med ett barn fra før og med psykisk sykdom har jeg fullført skole (kun eksamen igjen) med toppkarakterer, jeg stiller opp for barna mine og for samboeren min, jeg holder orden hjemme og jeg har en flott familie som stiller opp hvis jeg trenger det. Selv om man har en psykisk sykdom betyr ikke at man ikke gidder noe, at man bare sitter å depper og er trist og lei. Mange av oss jobber hardt for å komme oss videre i livet og ofte blir vi forhåndsdømt til å være dårlige foreldre som ikke stiller opp. Veldig synd at du har hatt dårlig erfaring med psykisk syk forelder, regner med det ikke har vært lett. Men selv om du har hatt dårlig erfaring betyr ikke at alle med psykisk sykdom gir litt f. Anonym poster: 52aebe54638136cde3aecebf29db9af8 Jeg ordla meg veldig dumt, den ser jeg-. Jeg mener ikke at alle er like og du er sikkert en super mamma. Anonym poster: a201fe111d97cfe56f10286a19c7729c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå