Gå til innhold

Har jeg rett til å reagere ? Angående bonusmor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bf har hatt kjæreste i over ett år nå. Hun omgås vår felles sønn og han snakker mye om henne. Tydelig at de har ett bra forhold. Men jeg har enda ikke møtt henne. Alt jeg vet om hun er navnet hennes. Bf sier også at hun sliter litt med det at han har barn. Jeg har derfor sakt jeg vil at han skal holde henne utenfor sønnen vår sitt liv frem til hun vet om hun er klar for dette å frem til hun vil Begyne å inkludere seg. Tenker da på å møte meg, bli med i bursdager osv.

Jeg far fått meg ny mann, vi venter også barn nå så går ikke på sjalusi. Synes rett å slett det bare er rart sønnen min har en bonus mor jeg aldri har møtt. Hadde jeg møtt hun på f.eks butikken hadde jeg jo ikke vist hvem hun var en gang. Bf og min nye mann har møttes mange ganger og snakket masse sammen.

Anonym poster: c542f0a933b7ff14cdd17426e72ad4ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja min kjæreste har en datter, jeg regner ikke med at jeg kommer til å møte moren hennes med det første.

Jeg vet hun sliter psykisk spesielt med sosiale og tenker at så lenge far og mor her har god kontakt og jobber bra sammen om barnet så er det helt greit at hun enten føler hun ikke trenger å møte meg eller ikke tør.

Ja vet det ikke blir helt det samme siden det her er mammaen til barnet og ikke meg som "stemor" som holder tilbake fra å møtes.

Men jeg har inntrykk at det er mange som ikke har møtt disse andre i barnas liv og mange ikke heller ønsker det.

Om du veldig gjerne vil møte henne får du heller ta kontakt med far og si at du nå syntes det er på tide at du ihvertfall får sagt hello til henne en gang slik at du har litt oversikt over hvem denne dama er som din sønn snakker mye om.

Anonym poster: c57d2cc09a53a78bee363d0bc43dbd2b

Skrevet

Du kan jo ikke tvinge noen av de til noe.. så lenge du vet at sønnen din har det bra hos far så er det jo ellers opp til far hvem sønnen skal omgås.

Jeg skjønner selvfølgelig at du gjerne vil vite hvem det er, men som sagt, det er ikke så mye du har å si.

Anonym poster: 2b1690a7abea4181c69d00c8b5e4fd91

Skrevet

Vel..jeg er stemor til to, og vi har nå to felles barn. Jeg møtte barnas mor ved en tilfeldighet på butikken for noen år siden, for første gang. Etter det har vi bare møttes ved avlevering av ting og tang, både her hjemme og hos henne.

Vi har ingen annen relasjon enn at vi er på hils og småprater når det er naturlig. Det har aldri vært noe ondt blod mellom oss, og ting fungerer slik som det er. Jeg har et helt greit forhold til mine stebarn, men er ikke like engasjert i deres liv og hverdag som med våre fellesbarn. Jeg er lite med på aktivitetene deres, men vi er på felles ferier, jeg hjelper dem med lekser og slike ting. Utover det så har de en mor og en far som følger dem opp.

Tror ikke det er noe fasitsvar, man må bare finne ut av hva som passer best for alle parter. Men at du får hilse på henne hvis du ønsker det, synes jeg burde være greit. Hun omgås jo tross alt barnet ditt.

Anonym poster: 414a3f24e4ab366a63fe54775eecfd85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...